Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P1152 w VW Sharan 2004 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam i proszę o pomoc, bardzo chętnie i ja pomogę specjalizuję się w serwisie układów hamulcowych😃.

Mam Sharana 1.8t AWC + LPG stag wywala mi po rozgrzaniu p1152   17560 długoterminowa ubogą dawka paliwa. Czuć dławienie się i utratę mocy. Strach tak jeździć żeby mi w końcu gniazd niepowypalało. 

W aucie zrobiłem:

Cała ekologia wywalona EGR zaślepiony, pompa Sai też, kat off druga sonda off.

Nowe świece ngk i cewki beru

Nowy maf Ori

Nowy zawór ori i trójnik odmy

Nowe okoł 2 miesiące DV Ori z literą P

Szczelność dolotu ciśnieniem i dymem sprawdzone

Szczelność odmy sprawdzona dymem

Przewody od n75 szczelne

Przewód podciśnienia od DV nowy

Auto miało wirusa na około 180 km i na pierwszej dłuższej trasie zaczęła się problemy z ubogą dawką i od tej pory w koło z tym walczę wgrana jest seria mam też logi ale przy ich robieniu nie czuć bardzo spadku mocy. Gaz montował mi znajomy i ma problem z wyregulowanie go teraz bo twierdzi że mu podciśnienie skacze w kolektorze.

Główny objaw to czek, wyższe spalanie zdecydowana utrata mocy, szarpanie dławienie się. Brak innych błędów

Edytowane przez Jar Ko
Opublikowano (edytowane)

Zrób logi to będzie można coś więcj powiedzieć, a przede wszystkim czy na benie są parametry ok.

Godzinę temu, Jar Ko napisał(a):

Gaz montował mi znajomy i ma problem z wyregulowanie go teraz bo twierdzi że mu podciśnienie skacze w kolektorze.

Niech się przyzna, że nie potrafi wyregulować, a nie bajki opowiada :P

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, przem8 napisał(a):

Zrób logi to będzie można coś więcj powiedzieć.

Które grupy zrobić to jutro wrzucę wieczorem?

15 minut temu, przem8 napisał(a):

Niech się przyzna, że nie potrafi wyregulować, a nie bajki opowiada :P

Jest taka opcja ale on montuję te instalacje już z 20 lat, mam też a4B7 1.8t tylko na Stag qbox i on to też montował i tam mam zrobione 90 tyś bez problemu. Po za tym Sharan gdy już się nagrzeje to na benzynie też czuć szarpanie-dławienie i moc jest mniejsza.

Edytowane przez Jar Ko
Opublikowano
6 minut temu, Jar Ko napisał(a):

Które grupy zrobić to jutro wrzucę wieczorem?

2+33, 3+20 i 115+118 na pb po kasowaniu błędów i na lpg 2+33.

Od 1,5 tys do 6tys obr.

Opublikowano (edytowane)

Pompa paliwa trup i po wymianie lpg do regulacji. Gazownik nie widzial kosmicznych czasów wtrysku na benie przy regulacji? 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

A może od filtra paliwa bym zaczął bo szczerze nie wymieniłem jeszcze, ale czemu szarpie na gazie? Czy mapa gazu jest zrobiona tylko na podstawie mapy benzynowej?

Opublikowano (edytowane)

Szarpie, bo wtryski pętlą. Jezdzij dalej i glowica powie papa.

8 minut temu, Jar Ko napisał(a):

Czy mapa gazu jest zrobiona tylko na podstawie mapy benzynowej?

Stroi sie na korekty sondy i ma być tak samo jak na pb. Jak na benie pętli to w stagu nie wystroisz, bo ten sterownik jest tak zacofany, ze nie obsługuje zapętlonych wtryskiwaczy.

8 minut temu, Jar Ko napisał(a):

może od filtra paliwa

Zacznij, ale to nie to wg mnie. Miałem 18letni filtr i nic nie blokował więc nie licz na cuda.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Jakiej firmy wybrać pompę paliwa, czy w Sharanie AWC musi być Ori, czy jakieś zamienniki też dają radę? A czy regulator ciśnienia paliwa coś może mieć wspólnego? Też jest jeszcze orginalny. 

Opublikowano
2 godziny temu, Jar Ko napisał(a):

Jakiej firmy wybrać pompę paliwa, czy w Sharanie AWC musi być Ori, czy jakieś zamienniki też dają radę? A czy regulator ciśnienia paliwa coś może mieć wspólnego? Też jest jeszcze orginalny. 

Jak jeździsz na gazie to wystarczy skv za 100zł, a jak coś lepszego to szukaj wkładu pierburga. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzonym regulatorem paliwa, o ile mówimy o tym na listwie.

Opublikowano

Dziękuję, jutro będę walczył.

Opublikowano

Wstawiłem pompę Magneti Marelli i filtr paliwa i niestety jest dalej to samo a może i gorzej słychać też trochę wycie pompy bardzo cicho . U gazownika na wolnych obrotach wywala ubogą dawkę na benzynie i na gazie i nie da się tego wyregulować. Jutro pożyczę zegar i zmierzę ciśnienie paliwa. Co jeszcze sprawdzić warto bo już mnie szlak trafia. Mam a4 B7 z tym motorem zrobiła ponad 90 tyś i nic nie zaglądam tam a tu masakra, tyle rzeczy wymienionych i dalej to nie jeździ.

 

Opublikowano
32 minuty temu, Jar Ko napisał(a):

Magneti Marelli

Może właśnie dlatego. Kasowałes błędy po wymianie pompy żeby skasowac wyuczone korekty?

Opublikowano

Tak kasowałem i u gazownika też i na początku chodzi dobrze ale po chwili wchodzi na ubogo. Chciałem coś lepszego ale na miejscu nie mieli, jutro zmierzę ciśnienie i zobaczę też na starej pompie która wydaje się że też już kiedyś była zmieniana. Co jeszcze warto sprawdzić? Postanowiliśmy drugi sterownik staga ale nic, jeszcze zastanawiam się czy to nie wina sondy lambda albo sterownika  

Opublikowano

Nic. Długie czasy wtrysku wynikają z braku paliwa. Sonda działa, bo zmienia się napięcie i czym wyższe obroty to bardziej ubogo, bo brakuje paliwa.

Opublikowano

Poczytałem trochę i przypomniałem sobię że był podobny problem w audi winny był regulator paliwa w filtrze i tam proponowali żeby montować Ori i jak był problem to objawiało się też głośniejszą pracą pompy. W sumie ten regulator steruje ciśnieniem na listwie jak zbija za nisko to może faktycznie jego wina.

Opublikowano

A w sharanie to masz raczej zwykły filtr bez regulatora. 

Opublikowano

Tak dokładnie ale regulator jest na listwie i to on pewnie ostatecznie reguluje ciśnieniem paliwa dla wtryskiwaczy. Mam o takim oznaczeniu.

0280160557

Opublikowano

Regulator nowy i nic, ale mierzyłem ciśnienie paliwa i pokazuje 2.5 bara na biegu jałowym. Wpięty trójnikiem przed samą listwą wtryskiwaczy.

Opublikowano (edytowane)

No i jeszcze jedno po zciśnięciu powrotu zasilanie rośnie do 8 bar czyli pompa da radę a paliwo ucieka w listwie. Tylko że zawór regulacji ciśnienia paliwa ma na sobie oznaczenie 3 bary i chyba tyle powinien trzymać. W auto dacie jest opisane że w Sharanie ma być 3 bary a w układzie z podciśnieniem 2.5 bara. 

Założyłem jeszcze na próbę moją pompę i miała 0.5 bara mniej niż nowa ale ta nowa wyła to wymieniłem ją jeszcze na drugą używaną.

Z tego co widzę to regulacja ciśnienia paliwa jest proporcjonalna do doładowania i może to chodzi że problemem jest wyregulowanie zaworu ciśnienia paliwa albo wtryski są nie wydajne.

Edytowane przez Jar Ko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...