...radek... Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Witam. Dziś podczas jazdy zapaliła się żółta ikona akumulatora. I dosłownie po 3 minutach zaczęły przygasać wszystkie kontrolki i zgasł nawet na chwilę FIS. Po 10 min. od zaświecenia zgasiłem samochód i już nie zapalił. Tak jakby aku był całkiem wyładowany. Musiałem go na kable zapalić. Po uruchomieniu i przejechaniu 40km, żadnych objawów, żadnych błędów. Zapala też normalnie. Podjechałem sprawdzić aku do sklepu w którym sprzedają akumulatory i gość stwierdził, że z baterią wszystko w porządku. Ładowanie też jest.Gdzie zacząć szukać przyczyny??? Proszę o pomoc bo w przyszłym tygodniu czeka mnie dluzsza droga. Miesiąc temu w alternatorze wymienione łożyska, sprzegielko oraz regulator napiecia-bosch.
P.Wiśnia Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Alternator nie ładował akumulatora. Żółta ikona akumulatora oznacza jego niskie napięcie.
...radek... Opublikowano 2 Lipca Autor Opublikowano 2 Lipca Teraz, P.Wiśnia napisał(a): Alternator nie ładował akumulatora. Żółta ikona akumulatora oznacza jego niskie napięcie. Czyli winy szukać w alternatorze?
P.Wiśnia Opublikowano 3 Lipca Opublikowano 3 Lipca Wszystko w samochodzie jest zasilane z akumulatora więc tak. Jeżeli masz benzynę to tym bardziej bo zapłon jest realizowany przez iskrę. Poza tym nie wiesz jak bardzo był naładowany akumulator przy rozruchu. Sprawdź napięcie podczas pracy silnika, jeżeli będzie powyżej 14v to znaczy że alternator jest sprawny
...radek... Opublikowano 3 Lipca Autor Opublikowano 3 Lipca (edytowane) 16 minut temu, P.Wiśnia napisał(a): Wszystko w samochodzie jest zasilane z akumulatora więc tak. Jeżeli masz benzynę to tym bardziej bo zapłon jest realizowany przez iskrę. Poza tym nie wiesz jak bardzo był naładowany akumulator przy rozruchu. Sprawdź napięcie podczas pracy silnika, jeżeli będzie powyżej 14v to znaczy że alternator jest sprawny Na alternatorze ładowanie powyżej 14,30V, na aku powyżej 14,20V. Znajomy wymieniał u siebie w audi dwa razy regulatory boscha i dopiero za trzecim razem jak założył używkę to przestał mieć problemy z ładowaniem. Podobno te regulatory to loteria. Kupił bym nowy tylko boję się, że znowu będzie to samo. Teraz nie pokazuje żadnego błędu. Edytowane 3 Lipca przez ...radek...
P.Wiśnia Opublikowano 3 Lipca Opublikowano 3 Lipca Po napięciu wychodzi że wszystko jest prawidłowo. Za wiele nie zrobisz, co najwyżej możesz regulator wymienić.
...radek... Opublikowano 8 Lipca Autor Opublikowano 8 Lipca (edytowane) W dniu 3.07.2024 o 10:36, Rob@k napisał(a): Sprawdź regulator. Mogły się szczotki zawiesić. Regulator sprawdziłem. Wyglądał na ok. Po odpaleniu na kable, jeździłem 3 dni bez żadnych objawów. Ładowanie w porządku. W piątek znowu to samo. Żółta kontrolka od aku się zaświeciła. Tym razem miałem multimetr koło siebie i zmierzyłem napięcie ładowania prosto na alternatorze-trochę ponad 9V. Znów akcja z kablami i po ponownym odpaleniu wszystko w normie. Dla świętego spokoju wymieniłem cały alternator. Mam nadzieję że głównym winowajcą był właśnie on. Edytowane 8 Lipca przez ...radek...
Langista Opublikowano 8 Lipca Opublikowano 8 Lipca Bardziej winny w tym przypadku był regulator napięcia i / lub kabel masowy. Jeżeli problem powróci to wyczyść połączenia kabli masowych z Aku do karoserii i z alternatora do karoserii.
...radek... Opublikowano 8 Lipca Autor Opublikowano 8 Lipca Przewód z alternatora idzie bezpośrednio do aku czy na rozrusznik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się