Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś podczas jazdy zapaliła się żółta ikona akumulatora. I dosłownie po 3 minutach zaczęły przygasać wszystkie kontrolki i zgasł nawet na chwilę FIS. Po 10 min. od zaświecenia zgasiłem samochód i już nie zapalił. Tak jakby aku był całkiem wyładowany. Musiałem go na kable zapalić. Po uruchomieniu i przejechaniu 40km, żadnych objawów, żadnych błędów. Zapala też normalnie. Podjechałem sprawdzić aku do sklepu w którym sprzedają akumulatory i gość stwierdził, że z baterią wszystko w porządku. Ładowanie też jest.Gdzie zacząć szukać przyczyny??? Proszę o pomoc bo w przyszłym tygodniu czeka mnie dluzsza droga. Miesiąc temu w alternatorze wymienione łożyska, sprzegielko oraz regulator napiecia-bosch.

Opublikowano

Alternator nie ładował akumulatora. 

Żółta ikona akumulatora oznacza jego niskie napięcie.

Opublikowano
Teraz, P.Wiśnia napisał(a):

Alternator nie ładował akumulatora. 

Żółta ikona akumulatora oznacza jego niskie napięcie.

Czyli winy szukać w alternatorze? 

Opublikowano

No skoro podczas jazdy spadło ci napięcie to tak

Opublikowano

Ale żeby aku padł po 10 min? 

Opublikowano

Wszystko w samochodzie jest zasilane z akumulatora więc tak.

Jeżeli masz benzynę to tym bardziej bo zapłon jest realizowany przez iskrę.

Poza tym nie wiesz jak bardzo był naładowany akumulator przy rozruchu.

 

Sprawdź napięcie podczas pracy silnika, jeżeli będzie powyżej 14v to znaczy że alternator jest sprawny

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

Wszystko w samochodzie jest zasilane z akumulatora więc tak.

Jeżeli masz benzynę to tym bardziej bo zapłon jest realizowany przez iskrę.

Poza tym nie wiesz jak bardzo był naładowany akumulator przy rozruchu.

 

Sprawdź napięcie podczas pracy silnika, jeżeli będzie powyżej 14v to znaczy że alternator jest sprawny

Na alternatorze ładowanie powyżej 14,30V, na aku powyżej 14,20V. Znajomy wymieniał u siebie w audi dwa razy regulatory boscha i dopiero za trzecim razem jak założył używkę to przestał mieć problemy z ładowaniem. Podobno te regulatory to loteria. Kupił bym nowy tylko boję się, że znowu będzie to samo. Teraz nie pokazuje żadnego błędu.

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

Po napięciu wychodzi że wszystko jest prawidłowo.

Za wiele nie zrobisz, co najwyżej możesz regulator wymienić.

Opublikowano

Sprawdź regulator. Mogły się szczotki zawiesić. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.07.2024 o 10:36, Rob@k napisał(a):

Sprawdź regulator. Mogły się szczotki zawiesić. 

Regulator sprawdziłem. Wyglądał na ok. Po odpaleniu na kable, jeździłem 3 dni bez żadnych objawów. Ładowanie w porządku. W piątek znowu to samo. Żółta kontrolka od aku się zaświeciła. Tym razem miałem multimetr koło siebie i zmierzyłem napięcie ładowania prosto na alternatorze-trochę ponad 9V. Znów akcja z kablami i po ponownym odpaleniu wszystko w normie. Dla świętego spokoju wymieniłem cały alternator. Mam nadzieję że głównym winowajcą był właśnie on.

Edytowane przez ...radek...
Opublikowano

Bardziej winny w tym przypadku był regulator napięcia i / lub kabel masowy. Jeżeli problem powróci to wyczyść połączenia kabli masowych z Aku do karoserii i z alternatora do karoserii.

Opublikowano

Przewód z alternatora idzie bezpośrednio do aku czy na rozrusznik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...