Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A5 2025


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 18.12.2024 o 12:52, MaTeo85 napisał(a):

wg katalogu ten silnik w A5 to DWZA (oznaczenie 06R.A) nie występuje nigdzie więcej jak w A5. 

 

Wg niemieckiej wikipedii silnik z rodziny EA888 ale wygląda że to nowa generacja 🤔

 

DE.WIKIPEDIA.ORG

 

Dzięki za wyjaśnienie. Niestety wychodzi na to, że najprawdopodobniej wersje benzynowe w nowym A5 są bez wyjątku bez MHEV (nie licząc S5), co ma wpływ na osiągi i spalanie. Wariant 204 konny też w danych technicznych jest bez hybrydy :( Jak to się ma do deklarowanego z każdą nową generację auta zmniejszania emisji i deklarowanego ciągle postępu technologicznego? 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.12.2024 o 14:38, jakubm7 napisał(a):

Dzięki za wyjaśnienie. Niestety wychodzi na to, że najprawdopodobniej wersje benzynowe w nowym A5 są bez wyjątku bez MHEV (nie licząc S5), co ma wpływ na osiągi i spalanie. Wariant 204 konny też w danych technicznych jest bez hybrydy :( Jak to się ma do deklarowanego z każdą nową generację auta zmniejszania emisji i deklarowanego ciągle postępu technologicznego? 

Też jest to dla mnie niezrozumiałe , nie mogli po prostu zostawić tego mhev z małą bateria jak jest w a4b9 35 TFSI.

System start stop przyjemniej by chodził . Myślałem że to mildhybrid 12 v zostało zachowane.

Edytowane przez matbruk
Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się że jednak te TFSI , mają mhev . Audi używa  nazwy mhev prawdopodobnie tylko dla tego nowego systemu mhev plus który jest w 2.0 TDI.

https://autokatalog.pl/audi/a5/b10/dane-techniczne?paliwo=Benzyna&silnik=2.0 TFSI (150KM)&skrzynia=Automatyczna S tronic-7&wersja=2025

Edytowane przez matbruk
Opublikowano

 Zaznacz proszę w Autokatoalog bardziej dokładnie sedan albo kombi i zapis o systemie MHEV już znika przy silnikach 150 i 205 km. Dla mnie wyznacznikiem tego, że może nie być MHEV w wersjach 150 i 204 km jest to, że bagażnik jest trochę większy. Dodatkowo jak przy polepszonej aerodynamice względem a4 b9 auto pali istotnie więcej paliwa niż poprzednik?

 A może ktoś z Was zaglądał do kufra nowego modelu i widział czy mamy tam taki sam zestaw mhev jak w a4b9?

 To czy jest MHEV w nowej b10 jest również o tyle ważne, że jakby go nie było, to wracamy do "prymitywnego" start-stopu, który szarpie całym autem, a przecież w b10 nie tak łatwo będzie go wyłączyć (tak jak jednym przyciskiem możemy to zrobić w b9).  

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, jakubm7 napisał(a):

 Zaznacz proszę w Autokatoalog bardziej dokładnie sedan albo kombi i zapis o systemie MHEV już znika przy silnikach 150 i 205 km. Dla mnie wyznacznikiem tego, że może nie być MHEV w wersjach 150 i 204 km jest to, że bagażnik jest trochę większy. Dodatkowo jak przy polepszonej aerodynamice względem a4 b9 auto pali istotnie więcej paliwa niż poprzednik?

 A może ktoś z Was zaglądał do kufra nowego modelu i widział czy mamy tam taki sam zestaw mhev jak w a4b9?

 To czy jest MHEV w nowej b10 jest również o tyle ważne, że jakby go nie było, to wracamy do "prymitywnego" start-stopu, który szarpie całym autem, a przecież w b10 nie tak łatwo będzie go wyłączyć (tak jak jednym przyciskiem możemy to zrobić w b9).  

Mhev , może być umiejscowiony w innym miejscu , to w końcu nowa inna platforma,  PPC ,więc bagażnik według mnie nie jest wyznacznikiem , a spalanie większe bo auto urosło , jest cięższe i większe.

Edytowane przez matbruk
Opublikowano
4 godziny temu, jakubm7 napisał(a):

 Zaznacz proszę w Autokatoalog bardziej dokładnie sedan albo kombi i zapis o systemie MHEV już znika przy silnikach 150 i 205 km. Dla mnie wyznacznikiem tego, że może nie być MHEV w wersjach 150 i 204 km jest to, że bagażnik jest trochę większy. Dodatkowo jak przy polepszonej aerodynamice względem a4 b9 auto pali istotnie więcej paliwa niż poprzednik?

 A może ktoś z Was zaglądał do kufra nowego modelu i widział czy mamy tam taki sam zestaw mhev jak w a4b9?

 To czy jest MHEV w nowej b10 jest również o tyle ważne, że jakby go nie było, to wracamy do "prymitywnego" start-stopu, który szarpie całym autem, a przecież w b10 nie tak łatwo będzie go wyłączyć (tak jak jednym przyciskiem możemy to zrobić w b9). 

Reklama zakupowa salonu , w nazwie TFSI oznaczone mHEV

 

 

Opublikowano
W dniu 23.12.2024 o 20:45, matbruk napisał(a):

Reklama zakupowa salonu , w nazwie TFSI oznaczone mHEV

 

 

 

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie, ale jednak ja ufałbym bardziej informacjom ze strony Audi, niż reklamie stworzonej przez dealera. Na stronie Audi nigdzie nie widziałem informacji jakoby wariant benzynowy 150 i 204 km miały mhev.  

Opublikowano
W dniu 30.12.2024 o 10:07, jakubm7 napisał(a):

Dzięki za wyjaśnienie, ale jednak ja ufałbym bardziej informacjom ze strony Audi, niż reklamie stworzonej przez dealera. Na stronie Audi nigdzie nie widziałem informacji jakoby wariant benzynowy 150 i 204 km miały mhev.  

Bo nie mają. Tylko diesel i S5 mają mhev plus ale to tak naprawdę jest już klasyczna hybryda bo na baterie aż 1.7 kWh czyli nawet większą niż w Toyota.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...