Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów w Audi A4 B6 1.8T BFB Stage 1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

gorąca prośba o zerknięcie, zbliża mi się serwis i postanowiłem profilaktycznie zrobić logi, no i delikatnie mówiąc jest średnio.

Auto zbiera się nawet nie najgorzej dlatego dziwią mnie tak słabe wyniki.

Zamiast N75 mam Pierburg'a z 2.0 7.01024.02.0, czy może to mieć wpływ na takie łagodne wstawanie turbiny i powinienem poprawić soft?

Jakiś czas temu jak robiłem logi z odpiętym wężykiem to wstawała całkiem spoko (link).

Korekty 033 to jakaś masakra.

 

W aucie zrobiony program, dołożony prawy IC i wtryski 320cc.

 

Przed każdym przejazdem błędy kasowane, po przejazdach zero błędów.
Temperatura otoczenia +30.
Świece PFR6Q do wymiany, nalatane mają 65tkm.
Przepływomierza jeszcze nigdy nie wymieniałem - czy to już czas na niego?

  

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

Pozdrawiam

Andrzej

Opublikowano (edytowane)

Podmieniłem na stary N75 dla sprawdzenia i dół jest tak samo słaby, do 2700 obrotów idzie jak żółw, dopiero później dostaje kopniaka. 

Zrobię jeszcze test z odpiętym WG ale podejrzewam, że może być podobnie.

 

image.thumb.png.d46b8474a40decdc25acd93a96c6426f.png

Edytowane przez andrew01
Opublikowano (edytowane)

Tak jak podejrzewałem, przy zdjętym wężyku WG jest to samo:

 

image.thumb.png.ec2b49ad0563bfb84bf5ee8d5e1284b3.png

 

Pomysły mi się już skończyły, do listy spraw do sprawdzenia przy serwisie dopisałem:

- sprawdzenie szczelności dolotu,

- sprawdzenie czy nie ma przedmuchów na kolektorze wydechowym,

- sprawdzenie czy muszla turbiny nie jest popękana

 

Co jeszcze dopisać? Co sprawdzić?

 

Obawiam się czy aby turbina nie będzie do regeneracji, ponownie....

Edytowane przez andrew01
Opublikowano (edytowane)

Podciągnąc sztangę i korekta softu. Ile dmuch z odpiętą kostką od n75?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

@przem8 Jutro zrobię loga z odpiętą wtyczką, ale bardziej mnie martwi to jak dmucha przy zdjętym wężyku z WG. Poprzednio to mi szło szybko w górę na spore przeladowanie a teraz jedna wielka kicha.

Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się, że znalazłem przyczynę, wygląda na to że mam ukręconą (lub brak) trzecią śrubę łączącą turbo z katalizatorem, tą która jest od dołu:

 

image.png.e6a625a50627ef31d4e37a5f31faf3c8.png

 

image.png.2d3741dbed2ca1069707993ac89ffdf9.png

 

Jak sądzę to siwe dookoła to jest okopcenie od spalin, osłona termiczna z kolei cała czarna jest.

 

Czy to by tłumaczyło taki słaby dół doładowania?

 

Pozdrawiam

Andrzej

 

 

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Patrząc na przykładowe zdjęcie to wygląda na ukręconą szpilkę....  Te szpilki są wykręcane z korpusu czy raczej czeka mnie wymiana turbiny?

 

image.png.013cc9d806f7efe149afe5d1478ea888.png

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, andrew01 napisał(a):

Te szpilki są wykręcane z korpusu czy raczej czeka mnie wymiana turbiny?

Są wykręcane.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano (edytowane)

Trochę się działo, trochę to trwało ale w końcu samochód wrócił, zrobione:

- regeneracja turbiny (wcześniej pokazywana nieszczelność nie miała wpływu na doładowanie, była za turbiną a nie przed, problemem była  niedomykająca się/lużna klapka WG),

- katalizator sportowy Custom Hoffman,

- nowe świece,

- komplet filtrów (paliwa też),

 

Generalnie samochód odżył, od 2500 ładnie już ciągnie. Patrząc na logi to wg mojej oceny 115-118 wygląda całkiem przyzwoicie, pytanie czy w związku z tym, że mam u siebie zawór Pierburg 7.01024.02.0 potrzebna byłaby korekta softu? Z tego co czytałem to zdania są podzielone, z przewagą, że raczej nie jest potrzebna. Natomiast to co najbardziej mnie zastanawia to grupa 033 i korekty lambda, czy nie są za duże? Czy można z tym jeździć czy potrzebna byłaby zmiana w sofcie? Błędy kasowane przed każdym przejazdem.

 

115-118

003 020

002 033

 

Tak porównuję z innymi jeszcze logami i czy przypadkiem przepływomierz trochę nie zaniża? Ma już swoje lata, kto wie czy nie jest od nowości, ja na pewno go nie wymieniałem, jak też nigdy nie czyściłem, a auto w moich rękach jest od 10 lat.

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Przepływka mało mierzy, najlepiej wymienić.

Opublikowano

@Łukasz13 Przepływka wymieniona, poniżej nowe logi:

 

115 118

 

003 020

 

002 033

 

Czy jest coś jeszcze w logach do czego można byłoby się przyczepić? Sam już niczego nie znajduję, autko idzie bardzo ładnie.

Teraz zostało przy okazji podjechać na jakąś sensowna hamownię, ale patrząc po przepływie to chyba okolice 210KM są realne?

 

Pozdrawiam

Andrzej

Opublikowano (edytowane)

Program do poprawki, bo już wtryskiwacze zaczynają miejscami pętlić i praktycznie zero zapasu górą.

Trzeba założyć większe albo udrutować moc.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

@przem8 Z tym pętleniem to chyba jeszcze troszeczkę brakuje, choć fakt przyznaję, że nie dużo. Poniżej wyliczyłem procent wykorzystania maksymalnego czasu:

 

image.png.0ffdea548939351fb1294e8a718128b9.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...