Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B8 dmucha ciepłym powietrzem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie pomocy... Pacjent B8 2009r, klima jednostrefowa. Z dnia na dzień przestała mi dzisiaj działać. Znaczy dmucha, ale ciepłym powietrzem. Wydaje się, że obojętnie czy nastawię 16 stopni, czy 28 to dmucha taką samą temperaturą, tylko po prostu mocniej lub słabiej. VCDS nie pokazał żadnych błędów, tzn. jeden 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time, ale po skasowaniu go już się nie pojawia. Jakieś 4-5 lat temu miałem chyba ten sam problem. Podjechałem do "mechanika", który najpierw twierdził że do wymiany będzie tylko jakaś rolka za 100zł, a skończyło się na wymianie sprężarki, chłodnicy i czegoś tam jeszcze za 5 tysięcy... (do dziś uważam, że zrobił mnie w chu..., ale było się wtedy młodym i głupim 😶)

 

Co jeszcze mogę sam sprawdzić, zanim podjadę do następnego magika, który wymieni mi pół auta?

 

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na  i natężenie prądu na zaworze kompresora? Mniej więcej ogarniam VCDSa, ale ekspertem nie jestem, a trochę mi teraz szkoda pieniędzy na odwiedzanie wymieniaczów części 🙄

Opublikowano
1 minutę temu, Tomek_091019 napisał(a):

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie

Na zgaszonym silniku przy obecnych temp. ok.7-8 Bar. Na pracującym silniku zależnie od ustawionej temp. na panelu klimatyzacji powinno rosnąć do 15-18 Bar. (przy 22 stopniach na panelu)

3 minuty temu, Tomek_091019 napisał(a):

natężenie prądu na zaworze kompresora?

W zależności od obciążenia kompresora i ustawionej temp, na panelu klimy między 0,6 A -0.9 A. Przy pełnym obciążeniu kompresora nawet 0.9A.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuję, jutro po pracy to sprawdzę.

Opublikowano

Kolego , sprawdź sobie nastawniki/silniczki klap nawiewu. Ja miałem podobny problem w B7  - jedna strefa działała prawidłowo (chłodziła), a druga dmuchała tylko ciepłym powietrzem. Wymieniłem jeden z nastawników i problem ustąpił.  W B8 rozwiązanie nastawników klap jest podobne. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, ELTOR napisał(a):

Kolego , sprawdź sobie nastawniki/silniczki klap nawiewu. Ja miałem podobny problem w B7  - jedna strefa działała prawidłowo (chłodziła), a druga dmuchała tylko ciepłym powietrzem. Wymieniłem jeden z nastawników i problem ustąpił.  W B8 rozwiązanie nastawników klap jest podobne. Pozdrawiam.

 

Coś więcej? Jak mogę to sprawdzić? W passacie kiedyś jakieś błędy klap mi wyświetlało, tutaj nic nie wykrywa. Jedyne co to robiłem jeszcze wczoraj "reset" klap przez vcds, ale nie pomogło.

 

  

18 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Na zgaszonym silniku przy obecnych temp. ok.7-8 Bar. Na pracującym silniku zależnie od ustawionej temp. na panelu klimatyzacji powinno rosnąć do 15-18 Bar. (przy 22 stopniach na panelu)

W zależności od obciążenia kompresora i ustawionej temp, na panelu klimy między 0,6 A -0.9 A. Przy pełnym obciążeniu kompresora nawet 0.9A.

 

A więc tak. Po odpalenia samochodu 0.675A i 8.2 bar. Po jakiś 15 minutach na odpalonym samochodzie ciśnienie podskoczyło do 9 barów. Na zgaszonym silniku nie da się sprawdzić bo nie łączy ze sterownikiem - pokazuje ERROR w miejscu ciśnienia. Chyba, że coś źle robię?

Dzisiaj dmucha chłodniejszym powietrzem niż wczoraj, ale to raczej przez to, że byłem w garażu, a nie na słońcu.

Zrzut ekranu (86).png

Zrzut ekranu (89).png

Edytowane przez Tomek_091019
Opublikowano
9 godzin temu, Tomek_091019 napisał(a):

Chyba, że coś źle robię?

Zapłon musi być włączony. Silnik zgaszony.

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Zapłon musi być włączony. Silnik zgaszony.

 

A to tak też robiłem, ale pokazuje takie same parametry jak w przypadku odpalonego silnika

Opublikowano

Na włączonym zapłonie powinno dać się połączyć także ze sterownikiem klimatyzacji.

 

Według mnie 9 Bar na pracującym silniku to trochę mało. Zawór ma dobre wysterowanie. Moim zdaniem za mało czynnika w układzie. Jedź do zakładu zajmującego się serwisowaniem klimatyzacji. Trzeba odciągnąć czynnik i zważyć ile go masz. Następnie sprawdzić szczelność układu i w razie potrzeby uzupełnić brakującą ilość czynnika.

Opublikowano

Dzięki za pomoc. Jeszcze raz sprawdziłem w A4 i porównałem z pasatem b6.

A4:

na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku 8.8bar

na odpalonym silniku skacze między 8.6 a 9

passat:

na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku 9bar

na odpalonym silniku 12bar

 

Czyli najbardziej prawdopodobne że za mało czynnika i ewentualnie nieszczelny układ?

Podjadę jutro do kogoś, ale wolałbym posprawdzać to co mogę sam zrobić...

Opublikowano

Kiedy ostatnio serwisowanie klimy było? (Odciąganie czynnika, sprawdzanie szczelności)?

Opublikowano

Ok. Co prawda układy te nie są 1000% szczelne i z czasem niewielka ilość czynnika dyfunduje, ale powinno 2 lata wytrzymać. Być może masz gdzieś minimalną nieszczelność. Problem w tym, że najczęściej w testach szczelności takie minimalne nieszczelności nie są wykrywalne. Wiesz może czy przy ostatnim serwisie wprowadzili farbnik do układu?

Jeżeli tak, to łatwiej wtedy będzie znaleźć nieszczelność.

Opublikowano (edytowane)

Szczerze to nie wiem. Odstawiałem wtedy auto na 2 dni bo dorabiałem przy okazji klucz, więc nie mam pojęcia co dokładnie robił przy tej klimie. Na pewno uzupełnił i sprawdził szczelność, ale jak dokładnie to nie wiem.

 

A więc tak... Zawiozłem samochód do pana, który zajmuję serwisem klimatyzacji, elektroniką itp. 

Układ szczelny, czynnika nie brakuje. Poświecił, popatrzył z lusterkiem i powiedział, że brakuje śruby ze sprężarki. Albo się wykręciła, albo się zerwała.

Teraz musi sprawdzić, czy wystarczy wymienić tą urwaną śrubę, czy cały kompresor, bo mógł się przez to uwalić 😕

 

Edytowane przez Tomek_091019

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...