matekboss Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września Witajcie, jakoś na przełomie maja/czerwca puścił mi na łączeniu cienki wężyk który idzie do górnej części zbiorniczka wyrównawczego, wylało się około litra płynu bo natychmiast jak wyskoczył komunikat o ubytku płynu zjechałem i po otwarciu maski na dnie zbiorniczka było widać płyn. Całe szczęście było to blisko domu więc auto ściągnąłem, wymieniłem wężyk, zalałem płynu, potem jeszcze 2 razy dolewałem po trochu, bo się odpowietrzał i temat uznałem za zamknięty. Teraz gdy wróciły chłodniejsze noce i poranki jadąc przy temp. otoczenia oscylującej w okolicach 10-12 st czuję jak spada wydajność ogrzewania w trasie, w mieście jest normalnie a jak wyjeżdżam na trasę czuć że chłodnym wieje z kratek. Nawet po przekręceniu na HI nie ma różnicy, wystarczy wjechać do miasta postać na dwóch światłach i leci gorące. Temp płynu stoi sztywno na 90 niezależnie od temp zewnętrznej i stylu jazdy. Poprzedniej zimy gdy ustawiłem temp. na 22-23 to aż się pociłem i to przy mrozach po -10st i więcej. Co może być przyczyną tej sytuacji ? Niedostateczne odpowietrzenie ? Coś z nagrzewnicą ? Chociaż nagrzewnica moim zdaniem jest ok, bo jeszcze w kwietniu czyli dosłownie miesiąc przed zdarzeniem grzało jak z pieca w grudniu. Dodam że odpowietrzałem układ jedynie dolewając płynu po rozgrzaniu gdy opadał poziom. Jest jakiś sposób żeby to ogarnąć bo nieubłaganie zbliża się zima. Pozdrawiam
Langista Opublikowano 10 Września Opublikowano 10 Września Kiedy ostatnio rozrząd był robiony? Masz jeszcze wąż schodzący z nagrzewnicy do kabiny, powinien być w podszybiu, zdejmij go do momentu odsłonięcia fabrycznej dziurki do odpowietrzania.
matekboss Opublikowano 10 Września Autor Opublikowano 10 Września Rozrząd nigdy nie był robiony. Zaglądałem pod te plastiki na podszybiu i jest tam coś w rodzaju pompki, czyli grzebać dalej aż do otworu odpowietrzającego?
Langista Opublikowano 10 Września Opublikowano 10 Września Czyli jedziesz na rozrządzie 10-ty rok??? Umów się na jego wymianę. Zrób zdjęcie tego co masz w podszybiu, żebyś nie rwał niepotrzebnie podzespołów.
matekboss Opublikowano 10 Września Autor Opublikowano 10 Września Silnik ma w tym momencie 140 tys. km przebiegu, po zakupie sprawdzałem w okienku rewizyjnym i ta spinka na napinaczu była na 5. zębie więc wg literatury to jego 2/3 życia. Wytłumacz co ma rozrząd do zapowietrzonej nagrzewnicy ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się