Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przestawione koło, a prawidłowa geometria w A4 B8 Allroad


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

w wyniku kolizji tylne koło mojego samochodu zostało przesunięte w nadkolu o jakieś 4-5 cm do przodu. Po naprawie w ASO koło jest nadal przesunięte względem drugiej strony o około 15mm. Jest to widoczne nawet na oko.

Po prostu widać że koło nie jest na środku nadkola. ASO chce już oddać samochód po naprawie z tym przesuniętym kołem gdyż twierdzi że geometria wychodzi OK. Nie odebrałem samochodu.. Powtórzono geometrie i ponownie ASO chce zwrócić samochód. Czy to jest możliwe że geometria wychodzi dobrze z przesuniętym kołem? W zawieszeniu koła jest wymienione wszystko poza tylną belką(kołyską) - mechanik w ASO stwierdził że jest ona do wymiany, ale po sprawdzeniu geometrii jednak to zostawili. Czy są jakieś inne normy poza geometrią zawieszenia które warto w tym przypadku sprawdzić?
W ASOz sami przyznają że widą to przesunięte koło - ale geometria wychodzi OK i nic się nie da zrobić. 

 

na zdjęciach przednia część nadkola prawego i lewego koła

 

lewyty2.thumb.JPEG.04a7b31c7a52afd5227eea05728d96bc.JPEGprawyty1.thumb.JPEG.e3b3b48bfaf084fb5328c4a1f59863c3.JPEG

 

Opublikowano (edytowane)

Skoro jest przesunięcie koła to ewidentnie jest cos do wymiany - kołyska/wahacze.

Nie odbieraj póki nie naprawią. 

 

 

4 godziny temu, Przemek_ napisał(a):

nic się nie da zrobić. 

Nie ma czegoś takiego jak nie da się zrobić. Po prostu się nie chce i to kosztuje.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
4 godziny temu, Przemek_ napisał(a):

Witam,
Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

w wyniku kolizji tylne koło mojego samochodu zostało przesunięte w nadkolu o jakieś 4-5 cm do przodu. Po naprawie w ASO koło jest nadal przesunięte względem drugiej strony o około 15mm. Jest to widoczne nawet na oko.

Po prostu widać że koło nie jest na środku nadkola. ASO chce już oddać samochód po naprawie z tym przesuniętym kołem gdyż twierdzi że geometria wychodzi OK. Nie odebrałem samochodu.. Powtórzono geometrie i ponownie ASO chce zwrócić samochód. Czy to jest możliwe że geometria wychodzi dobrze z przesuniętym kołem? W zawieszeniu koła jest wymienione wszystko poza tylną belką(kołyską) - mechanik w ASO stwierdził że jest ona do wymiany, ale po sprawdzeniu geometrii jednak to zostawili. Czy są jakieś inne normy poza geometrią zawieszenia które warto w tym przypadku sprawdzić?
W ASOz sami przyznają że widą to przesunięte koło - ale geometria wychodzi OK i nic się nie da zrobić. 

Skoro auto zostalo uderzone i kolo w wyniku tego zostalo przesuyniete, to jezeli podjeli sie naprawy to powinno byc jak w oryginale :)

Niech Ci dadza na pismie z czego wynika przesuniecie, ze jest to niemozliwe do naprawy hehe - nie dadza czegos takiego na pismie bo to bedzie przyznanie sie do zlej naprawy itp, ale tak ich mozesz podchodzic....

Dodatkowo przeciez mozna zrobic pomiary kol, po przekatnej itp i wtedy wyjdzie ze cos jest nie tak

Opublikowano (edytowane)

Zweryfikujesz i przekonasz ASO bardzo prosta metoda. W danych technicznych auta masz cos takiego jak rozstaw osi. Zmierz po lewej i po prawej tylko dokladnie rozstaw pomiedzy srodkiem piasty przod i tyl. Jesli po jednej wychodzi fabryka a po drugiej juz nie to auto nie trzyma wymiarow fabrycznych wiec naprawa jest nieskuteczna. Fakt ze geometrie da rade ustawic na takim aucie bo przesuniete kolo mozna skompensowac katem wychylenia i auto nie sciaga i robi dwa slady ale na pelnej geometrii juz nie przejdzie bo wyrzuci na czerwono rozstaw osi...

 

Jesli beda sie klocic, ze jest dobrze popros o raport z pelnej geometrii zawieszenia z uwzglednieniem rozstawu osi i powiedz, ze jedziesz z tym na lawecie prosto do rzeczoznawcy i prawnika :)

Edytowane przez Petroholic
Opublikowano
21 godzin temu, Petroholic napisał(a):

Zweryfikujesz i przekonasz ASO bardzo prosta metoda. W danych technicznych auta masz cos takiego jak rozstaw osi. Zmierz po lewej i po prawej tylko dokladnie rozstaw pomiedzy srodkiem piasty przod i tyl. Jesli po jednej wychodzi fabryka a po drugiej juz nie to auto nie trzyma wymiarow fabrycznych wiec naprawa jest nieskuteczna. Fakt ze geometrie da rade ustawic na takim aucie bo przesuniete kolo mozna skompensowac katem wychylenia i auto nie sciaga i robi dwa slady ale na pelnej geometrii juz nie przejdzie bo wyrzuci na czerwono rozstaw osi...

 

Jesli beda sie klocic, ze jest dobrze popros o raport z pelnej geometrii zawieszenia z uwzglednieniem rozstawu osi i powiedz, ze jedziesz z tym na lawecie prosto do rzeczoznawcy i prawnika :)

Dobre 👍

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...