MilekB Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września Hej wszystkim, Od pewnego czasu próbuję zdiagnozować problem z okopconą prawą rurą wydechową (strona pasażera), która zgodnie ze schematami AUDI prowadzi do banku 2 (strona kierowcy). Po przejechaniu zaledwie 300 km rura jest prawie czarna, podczas gdy lewa rura pozostaje prawie nietknięta. Dodatkowo, podczas przygazowania na postoju, z prawej strony wydechu czasem pojawia się czarny dymek. W trakcie diagnostyki sprawdziłem dynamiczne logi filtrów DPF i zauważyłem anomalię – różnica ciśnienia między DPF w banku 2 a banku 1 jest w wielu miejscach ponad dwukrotnie większa. Czy taka różnica w ciśnieniu jest powodem do niepokoju? Dodatkowe informację: Auto 12tys km temu w ramach generalnego remontu osprzętu silnika miało myte oba DPFy (oraz regenerację turbosprężarek, alternatora, rozrusznika, wymianę rozrządu, pompy vacumm, dodatkowo sprawdzane wtryskiwacze na maszynie probierczej, czyszczone kolektory). Nie wiem jak było z różnicą ciśnień DPFów, ale zarówno przed remontem jak i po nim okopcenie prawej rury się nie zmieniło. Wykres (tuż przed regeneracją serwisową DPFów VCDSem): Ostatnia regeneracja była wykonana 1100km. Log #869596 LOG.TUNEZILLA.COM Wykres (po regeneracji serwisowej DPFów VCDSem): Log #869880 LOG.TUNEZILLA.COM Serdecznie proszę o pomoc, w końcu chciałbym się zacząć poruszać dostojnie jak na ten samochód przystało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomnik Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września Jeśli DPF przepuszcza sadzę (nieistotne, który i na którym banku), a tak właśnie jest w przypadku Twojego auta, to oznacza jego nieszczelność - uszkodzenie. Np. wkład uległ stopieniu. Jest to nienaprawialne. Jedynie wymiana tego niesprawnego filtra. Niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września Albo uszkodzili dpf przy czyszczeniu, dlatego przepuszcza sadzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomnik Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września 13 minut temu, Muskel1 napisał(a): Albo uszkodzili dpf przy czyszczeniu, dlatego przepuszcza sadzę. Zgadza się ale : 1 godzinę temu, MilekB napisał(a): zarówno przed remontem jak i po nim okopcenie prawej rury się nie zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września W sumie mssz rację, gdyby uszkodzili, to powinno to być widoczne od razu po remoncie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MilekB Opublikowano 30 Września Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września Hmm a wartości z wykresów też wskazują na uszkodzony mechanicznie dpf? Czy trudno powiedzieć? Chodzi mi czy dane na wykresie są dziwnie niskie dla tego jednego bank'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomnik Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września (edytowane) Zadaniem DPF-u jest wyłapywanie i akumulowanie sadzy. Jeśli sadza jest przez niego przepuszczana, to oznacza jego uszkodzenie. Uszkodzenie mechaniczne. Jego wkład został zniekształcony (np. przez stopienie, zbyt duże ciśnienie wody, czy powietrza przy jego "myciu") lub po prostu rozpadła się ceramika, stanowiąca "podkład"/konstrukcję pod napylone warstwy katalityczne. Do określenia tej usterki dane, które tu przedstawiłeś, są zbędne. Najważniejsza jest informacja o sadzy na ściankach końcówki wydechu. A dane, cóż... jedynie potwierdzają dezintegrację wkładu filtra - ciśnienie różnicowe właśnie na nim (bank 2) jest o wiele mniejsze niż na stronie (bank 1) "czystej". Ten przepuszczający sadzę stawia mniejszy opór. To jest oczywiście moja opinia. Żadne dane, dotyczące danego podzespołu w aucie, nigdy nie mówią o uszkodzeniu mechanicznym. Znając dany podzespół i jego sposób działania, po danych można jedynie domniemać z większym lub mniejszym prawdopodobieństwem. W tym przypadku dużym. Do tego przepuszczającego filtra można zajrzeć, użyć kamery inspekcyjnej(endoskopowej). Być może uszkodzenie będzie widoczne. Edytowane 30 Września przez Tomnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MilekB Opublikowano 30 Września Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września Dobra, dzięki za rozbudowanie wiedzy o budowę dpf'ow. Będę niedługo miał do nich dostęp to sobie napewno rozetnę po spawach i spróbuję zweryfikować ich stan naocznie. Zakładając że faktycznie dpf jest do wymiany. Jaką opcje byście polecali? - kupno Audi OE za 10tys sztuka. - kupno używanego po myciu - boję się że może być tak samo jak z moim - wymiana samego wkładu dpf - słyszałem że są firmy które takie rzeczy robią. Słyszeliście może o czymś takim? Macie może jakieś prywatne opinie? Czy jest coś może, co mozna sknocić tak jak w przypadku mycia dpf? Wszystkie uwagi mile widziane, bo przyznam się szczerze, że jak miałbym wydać 10tys na jeden DPF to chyba w ogóle zrezygnuję i pogodze sie ze jedna strona dymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się