zegarmistrz Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Ten czujnik od hamowania nic nie ma do rzeczy.. wystarczy nacisnąć na hamulec i skasować błąd i go nie będzie. Ja też tak czasami mam (z tym że ja mam zwykły automat nie tipa..)..
majkel_majki Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Błędy ze skrzyni masz już opisane, a te numery pod automatic gearbox V01 to po prostu numer części, typ skrzyni, kodowanie itp.
NikoA4 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 no i jestem z powrotem po rozmowie z managerem. 1:powiedział mi że zrobili mi płukanie skrzyni poprzez wymianę statyczna i że właśnie takim sposobem robią wszystkie salony aso audi,ewentualnie dla lepszego efektu robią statyczną 2-3 razy i to się nazywa płukanie skrzyni :?: co najlepsze wlali 6lit przez korek od dołu i wypłukali skrzynie,czy to możliwe?bo przeciesz ile oleju może być w misce i filtrze[ile po odkreceniu miski i filtra,ile dołem moze scieknąc oleju]? 3-4lit a oni zalali 6,bo za tyle zapłaciłem,da sie to wytłumaczyć? 2 :powiedział że taka procedura jest w aso audi,że jak błędy nie są poważne to nie trzeba informować klienta,tylko wtedy gdy klient wraca z reklamacja 3:przyznał sie że nie da sie sprawdzić kick-down na parkingu i że nie jest pewien czy działał przed,powiedział jednak że przy wyborze biegu skrzynia troszkę twardziej wrzucała bieg to prawda,bo waśnie dlatego chciałem zmienić olej,znalazłem na akp że płukanie skrzyni [wymiana dynamiczna]może pomóc. w końcu padła decyzja, za to iż jestem nie zadowolony z ich usług zaproponowali mi darmową wymianę czujnika hamowania,bo oni uważają ze on może mieć jakiś związek z zachowaniem się skrzyni ,do tego darmowe sprawdzenie i wykasowanie ewentualnych błędów.nie wiem czy mają racje co do tego płukania skrzyni? [br]Dopisany: 04 Czerwiec 2009, 19:02_________________________________________________co jest panowie,chyba mnie z tym tak nie zostawicie?muszé wyjaśnić ta sprawę do końca,bo nie niemal jestem przekonany iż postąpili nie właściwie.czy wie ktoś może jak powinna wyglądać obsługa +procedura wymiany oleju[plukania skrzyni]a aso audi np w niemczech?jeśli ktoś jest pewny jak taka obsługa w moim przypadku powinna wyglądać w aso audi to bardzo proszę podzielić sie ze mną informacja.z góry dziękuje pozdrawiam.
OLO_GDA Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 jak juz pisalem , moim zdaniem płukanie to wymiana oleju co najmniej dwa razy - czyli pierwszy raz wlewa sie olej zeby wyplukac skrzynie i wylewa razem z brudem a potem zalewa nowym olejem. jezeli oni uwajaza inaczej to zapytaj czym sie rozni u nich WYMIANA od PŁUKANIA... a z linka ktory Ci podesłałem wynika ze właśnie 6 litrow jest potrzebnych do zwyklej wymiany oleju. bo tyle wyleje sie oleju jak spuscisz olej i zdejmiesz miske...
NikoA4 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2009 czyli tak jak napisałeś wynika ze da sie zrobić płukanie poprzez wymianę statyczna,ale trzeba zrobić dwie. ja sie z nimi umówiłem na wypłukanie skrzyni[calego systemu]i zalanie calego systemu nowym olejem,facet powiedział ze tak będzie zrobione i podał mi cenę.po czym jak juz auto było na podnośniku przyszedł do mnie i powiedział ze lepiej zrobić dwa plumkania,doliczyli by tylko koszty oleju,a ja odpowiedzialem ze jeden raz wystarczy.podsumowując on był przekonany ze jedna wymiana statyczna to jest jedno płukanie,bo tak to rozumiem.a moim zdaniem to dwie statyczne = jedno płukanie,poprawcie jak sie mylę?dali d*py z ta wymiana i nie chcą sie przyznać,a ja chce im udowodnic ze sie pomylili.ale to ze ukryli usterki skrzyni które były przed wymiana oleju,tego nie mogę zrozumieć :disgust:O usterkach mi nie powiedzieli,a jak zapytałem ile mam gwarancji na usługę odpowiedzieli 12 miesięcy,a potem jak wrócilem z reklamacja to powiedzieli mi ze w przypadku jak sa jakieś wady to nie dają gwarancji :shocked:to wszystko to jakiś żart :thumbdown:panowie podalem juz w tym wontku tyle informacji na temat tego aso .czy jest ktoś wstanie powiedziec jak powinna wyglądać obsługa klijenta w aso audi w moim przypadku? [br]Dopisany: 06 Czerwiec 2009, 12:11_________________________________________________no nie wierze ze nikt z was nie był w porządnym aso,panowie to nie dotyczy tylko mnie,przecież wszyscy jeździmy audikami i chcieli byśmy być fachowo i rzetelnie obsługiwani przez aso audi
majkel_majki Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 W mojej opinii, po pierwsze twoje ASO nie dysponuje fachowcem od automatycznych plus nie mają sprzętu do wymian dynamicznych lub nie potrafią go używać. Po drugie, przed wymianą i tak muszą podłączyć się do komputera skrzyni celem zczytania temperatury oleju, więc powinni również sprawdzić sterownik pod kątem zapisanych błędów i poinformować jeżeli jakieś są. Po trzecie, nawet jeżeli uznać dwie wymiany statyczne za płukanie, to oleju powinno być użyte dwa razy tyle, żeby wymienić oliwę w całym obiegu. Skandaliczne jest to, że nie poinformowano o usterkach w skrzyni, moim zdaniem to ewidentne zatajanie istotnej informacji przed klientem, a z gwarancją na usługę próbują teraz wykręcić kota ogonem. Co do ASO to raczej niewielu z nas jeździ tam w celu innym niż ewentualny zakup części albo przeglądy gwarancyjne. Być może moja opinia jest krzywdząca, ale nie spotkałem się jeszcze z naprawdę rzetelnym ASO w porównaniu do warsztatów niezależnych, które pracują na siebie i swoja opinię. Kolego, doprowadziłeś już do porządku tempomat, o którym wspominałeś wcześniej? Dobrze byłoby też dla pewności wykonać adaptację przepustnicy komputerem, wszytskie podzespoły, które mogą mieć wpływ na skrzynię powinny być w 100% sprawne, żeby mieć pewność że skrzynia szwankuje sama z siebie, nie z powodu innych usterek.
OLO_GDA Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 nie bardzo wiem czego jeszcze oczekujesz od nas? dostales odpowiedzi jak to powinno wygladac, wszyscy mowia to samo, i jasno widac ze cos spaprali w audi. jak powinna wygladac obsluga w aSO... chyba kazdy to wie, ale mało kto sie spotkał z fachowa i sympatyczna obsluga.. mało tego na samym poczatku dostałeś porade zeby lepiej omijac ASO szczegolnie w kwesti obslugi automatycznej skrzyni. teraz juz nikt Ci nic nie pomoze. musisz z tymi cwaniakami z serwisu rozmawiac ostro i wytrwale.
NikoA4 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 dzięki panowie,co do tempomatu to jeszcze mam nie kompletny,czekam na gruszkę z tym pręcikiem co idzie do przepustnicy,myślicie ze to może mieć związek ze skrzynia?jeszcze jedno co do aso,skoro zataili usterki,to nie są mi wstanie udowodnic ze skrzynia była nie sprawna przed wymiana,mam rację?podjadę jeszcze raz dziś do nich i zobaczę co jeszcze mądrego wymyślą?składał ktoś z was może kiedyś zażalenie do siedziby audi?co wy o tym myślicie?[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2009, 21:36_________________________________________________panowie z aso cos w końcupoglowkowali i zaczeli grzebać i skrzynia chodzi lepiej to znaczy tiptronik zmiana biegów +/- juz działa i kick-down tez.ale dokładnie nie wiem co zrobili,cos w sterowniku skrzyni pokasowali ale został jeszcze jeden błąd którego podobno nie da sie usunąć to jest:00638.podobno to miał być ten od kick-down,ale on juz działa :mysli:problem jest jeszcze taki ze skrzynia szarpie przy wyborze pozycji R co więcej na zimnym silniku dochodzi do tego jakiś dziwny chalas pochodzący ze skrzyni biegów :wallbash:jak by do pralki wsypać kilo gwoździ czy ktoś orientuje sie co to mogło by być?i czy to może mieć związek z tym bledem:00638?w aso twierdza ze skrzynia szarpala jak zabierali sie za wymianę oleju,ale oczywiście uznali ze nie trzeba o tym fakcie informować klienta :angry:w każdym bądź razie dzwoniłem do Niemiec [aso]i powiedzieli w skrócie jak to powinno wyglądać:przed przyjęciem jazda próbna z klientem,jak są wykryte jakieś błędy to oczywiście informują klienta itd,powiedzieli żebym im przyslal dokładne dane auta i skrzyni to dokładnie wydrukują procedurę :gwizdanie:jutro jadę jeszcze do innego aso i zobaczymy co powiedzą?A jeszcze jedno Małe pytanko czy ten olej który defakto zalali jest dobry:vg 052 162 A2?[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2009, 01:01_________________________________________________wygląda na to że muszę wymienić skrzynie,czy ta skrzynia bedzie pasować? http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-A4-2-TIPTRONIC-GEARBOX_W0QQitemZ170340546531QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item27a91677e3&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1689%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A4%7C294%3A50[/url]
majkel_majki Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Ta skrzynia jest od silnika 2.6 i ma na bank inne przełożenia, potrzebowałbyś do niej jeszcze sterownik. Sprawdź jakie masz oznaczenie swojej skrzyni i szukaj takiej samej. Oznaczenie, trzyliterowy kod, znajdziesz obok kodu silnika w książce serwisowej, na wklejce w bagażniku albo zczytasz z tabliczki znamionowej na kanale.
NikoA4 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 czyli 2.6 na bank ma inne przeleżenie i kod?mój kod to [OJQ]I takiego musze szukac :confused4:A czy ktoś orientuje sie co to mogło by być ze tak szarpie na pozycji R + dochodzi to tego jakieś chromolenie ale ten chalas jest tylko na zimnym :wallbash:szarpie jednak czy zimny czy ciepły :?:pozatym wszystko elegancko,biegi zmienia płynnie.W tym popier....aso powiedzieli ze tak juz było jak donich przyjechałem,i powiedzieli tez ze to mogło sie spieprzyć samo od świeżego oleju,po prostu świeży olej wyplukal syf.Czy to możliwe?Kreca sami nie wiedza co mówią :angry:przyznali sie do błędu ze powinni byli poinformować mnie o zekomo nie sprawnej skrzyni,i w drodze przeprosin mogą jedynie oddać mi kasę,albo wymienić jeszcze raz olej[wymiana statyczna]co prawdopodobnie i tak mi nie pomorze?albo zdiagnozować dokładnie co jest popsute,czyli kasę albo te dwie opcje za darmo?co wy o tym myślicie?bo jeśli zdiagnozują co nawaliło i bez rozbierania skrzyni sie nie obejdzie to koszta będą duże :mysli:a maja mi oddać 200 funa,skrzynie chodzą po 300-350,nie wiem co robić?jak by ktoś wiedział jak poważny jest problem ze tak sie skrzynia zachowuje to proszę o poradę.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2009, 12:37_________________________________________________panowie jeszcze raz proszę poradźcie mi co robić,co to może być za objaw na pozycji R ? Pilne zależy mi na czasie please.
majkel_majki Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Jeżeli coś chrobocze w środku to nie ma innej rady jak rozebrać tą skrzynię i sprawdzić co się rozpada albo znaleźć drugą sprawną. Sama wymiana oleju na pewno nie pomoże. Na twoim miejscu poprosiłbym ASO o zwrot pieniędzy i poszukał kogoś, kto na poważne naprawia automaty. Po tym jak serwis zabrał się do roboty wcześniej bardzo poważnie wątpię w ich fachowość.
NikoA4 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 rozumiem ze bez rozbierania skrzyni nie da sie tego naprawić?na pewno musze jechać do kogoś kto sie na tym zna,ale tu w uk to raczej nie możliwe :wallbash:w sierpniu planuje przyjechać do Polski,i jak bym nie kupił wcześniej skrzyni to zrobił bym to w kraju,tylko czy dojadę?póki co jeździć i starać sie jak najmniej używać R .
majkel_majki Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Bez rozebrania skrzyni nic w niej nei naprawisz. Myślę, że zaklepać termin naprawy i dojeździć te 2 miesiące do powrotu do PL to najrozsądniejsze wyjście. Jazda uszkodzonym automatem na zdrowie mu nie wychodzi, ale kupisz używaną skrzynię, w której kto wie co tak naprawdę siedzi zwłaszcza jak długo stała bez oleju i jak długo pochodzi jest zagadką. Do tego kiepski mechanik potrafi rozwalić pompę oleju i/lub konwerter montując skrzynię do auta obserwuj czy zachowanie skrzyni nie zmienia się na gorsze i ostrożnie ze wstecznym, a powinno być ok
NikoA4 Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 tak zrobię będę jeździł ostrożnie.a czy zna ktoś dobrego fachowca od tych skrzyń gdzieś nie daleko woj Lubuskiego?[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2009, 15:08_________________________________________________jeśli nikt nie zna w woj lubuskim to chociaż najbliżej lubuskiego[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2009, 23:40_________________________________________________witam,właśnie wróciłem z urlopu i ku mojemu zdziwieniu auto dało rade do Polski i z powrotem, mimo tego problemu jaki mam ze skrzynią.miałem zamiar naprawiać ją w Polsce,ale jak dojechałem bez problemu w jedna to pomyślałem ze i w drugą też da rade no i udało sie,pozycji R użyłem tylko kilka razy,ale problem pozostał nadal szarpie i grzechocze na zimnym.Myślę o zmianie na lepszy model,ale nigdy więcej tiptronik,chyba że nowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się