Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z instalacją AdBlue w Audi Q5 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim.

Nie mam co prawda A4 ale mam problem z moją q5.

Mój problem jest taki z adblue.

 

16955 - Control Circuit for Reductant Pump 1
P208B 00 [01100000] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 72511 km
Date: 2024.12.06
Time: 17:38:03

Engine RPM: 1064.00 /min
Normed load value: 18.0 %
Vehicle speed: 7 km/h
Coolant temperature: 35 °C
Intake air temperature: 28 °C
Ambient air pressure: 950 mbar
Voltage terminal 30: 14.840 V
Unlearning counter according OBD: 38
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 3.0 °C
Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: -38 hPa
Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 4.5 °C
Reducing agent pump: activation: 34.99 %
Sensor for reducing agent fill level: voltage: 13107.0 mV

Potem znów mam takie
16955 - Control Circuit for Reductant Pump 1
P208B 00 [01100101] - Implausible Signal
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 72613 km
Date: 2024.12.07
Time: 19:30:37

Engine RPM: 879.50 /min
Normed load value: 35.3 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 35 °C
Intake air temperature: 17 °C
Ambient air pressure: 970 mbar
Voltage terminal 30: 14.720 V
Unlearning counter according OBD: 40
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 2.5 °C
Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 6297 hPa
Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 6.0 °C
Reducing agent pump: activation: 34.99 %
Sensor for reducing agent fill level: voltage: 13107.0 mV

Wymieniony został czujnik ciśnienia, kilka dni be problemu po czym znów podobnie, wartość ciśnienie ponad 6000hPA. Można błąd skasować a potem czekać na powrót(lub nie?)

Co z tym zrobić? Pomysły na takie wysokie ciśnienie? wizja 9tysi za zbiornik jest rozwalająca + praca mechanika. Inna droga też jest tzw na stałe no ale potencjalny nabywca w przyszłości musi być tego świadom. Nie wiem tak naprawdę co może się dziać jak tego "cudownego" płynu nie będzie.

Opublikowano

Wrzucamy zawsze pełny auto-scan a nie wycinki. 

Opublikowano

nie mam teraz auta przy sobie więc nie podeślę takiego skanu.

Dodatkowe pytanie: wiem że są firmy które naprawiają takie zbiorniki, czy warto? cenowo na pewno, może ktoś miał takie doświadczenie i coś się wypowie

 

Opublikowano (edytowane)

Przesyłam full scan z tym błędem.

96688 - Control Circuit for Reductant Pump 1
          P208B 00 [00001101] - Implausible Signal
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 13
                    Mileage: 72991 km
                    Date: 2024.12.20
                    Time: 07:52:35

                    Terminal 30A voltage: 14.74 V
                    Terminal 30B voltage: 14.79 V
                    Supply voltage for external components: 5.00 V
                    Supply voltage for external components: voltage KL31: 0.00 V
                    Pump for reducing agent: speed: 0 /min
                    Pump for reducing agent: current: 0.00 A
                    Reducing agent pump: operating state: Speed control
                    Reducing agent pump: end stage activation status: not active
                    Reducing agent pump: activation: 35.20 %
                    Reducing agent pump: end stage temperature: 8  C
                    Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 241 mbar
                    Reducing agent quality sensor: urea concentration: 33.50 %
                    Sensor 1 for reducing agent filling level: 122 mm
                    Sensor 2 for temp. reducing agent: act. value: 7.50  C
                    Sensor 2 for reducing agent filling level: 57 mm
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-Power supply: OK
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-Temperature sensor: OK
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-Temperature: status: OK
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-Status of the measurement: Concentration invalid
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-Measurement procedure: Measurement in progress
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-Ultrasound sensors: fault status: OK
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-ASIC malfunction: OK
                    Reducing agent quality sensor: diagnosis status-Ultrasound sensor 2 status:: valid
                    Heating circuit 1 f. red. agent metering sys.: end stage temp.: 5  C
                    Reducing agent metering system heating circuit 1: actual current: 0.00 A
                    Heating circuit 1 for reducing agent: power limitation: 144 W
                    Reducing agent metering system heating circuit 2: actual current: 0.00 A
                    Heat. circ. 2 f. red. agent metering activ. status Output stage: not active
                    Heating circuit 2 for reducing agent metering: power: 0 W
                    Heating circuit 3 for reducing agent: current: 0.00 A
                    Heating circuit 3 for reducing agent: power set value: 0 W
                    Heating circuit 3 for reducing agent: power: 0 W
                    Heating circuit 3 for reducing agent: power limitation: 144 W
                    Supply voltage 2 for external components: 14.45 V
                    Reducing agent quality sensor: voltage terminal 31: 0.00 V
                    Pump for reducing agent: sensors-Sensor 1: 0
                    Pump for reducing agent: sensors-Sensor 2: 0
                    Pump for reducing agent: sensors-Sensor 3: 0
                    Heating circuit 1 for reducing agent: power set value: 0 W
                    Heating circuit 1 for reducing agent: power: 0 W

 

16955 - Control Circuit for Reductant Pump 1
          P208B 00 [00100111] - Implausible Signal
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 72991 km
                    Date: 2024.12.20
                    Time: 07:52:37

                    Engine RPM: 861.00 /min
                    Normed load value: 25.9 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 47  C
                    Intake air temperature: 34  C
                    Ambient air pressure: 970 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.720 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 5.5  C
                    Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 277 hPa
                    Pump for reducing agent: speed: 0.0 /min
                    Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 7.5  C
                    Reducing agent pump: activation: 34.99 %
                    Sensor for reducing agent fill level: fill level height: 123 mm
                    Sensor 2 for temp. reducing agent: act. value: 7.5  C

 

Edytowane przez montie
Opublikowano

Na chwilę obecną wymieniłem pompkę (używka) i niestety efekt jest taki(gorszy) że teraz to non stop mam info o 1000km.

Pompka używka zatem może być nie w pełni sprawna, sprawdzę jeszcze inną.

Poprzednia nie chciała się kręcić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...