Azio Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Chyba czas odwiedzić warsztat... chciałem usłyszeć wasze zdanie o danej sytuacji, może żeby trochę się uspokoić lub przygotować na najgorsze. Ostatnio zauważyłem, że po odpaleniu silnika czasem coś lekko stuka. Na ssaniu było to czasem słyszalne, jednak ustępowało jak silnik się trochę rozgrzał. Jednak dzisiaj jak wróciłem do domu, posłuchałem spokojnie pracy silnika przy otwartej masce i doszedł dźwięk lekkiego szurania, tarcia? Mam dosyć wrażliwy słuch na takie dźwięki, może uda się to komuś usłyszeć Dodatkowo przy odpalaniu lekko telepie samochodem, nie są to jakieś poważne drgania ale występują. Bywa też tak czasem na postoju. Z tego co wyczytałem na forum to normalna przypadłość tego silnika. Poduszki pod silnikiem wymieniałem w lato, więc mógłbym obstawiać dwumas? Przebieg: 125 000 2.0 TFSI 190KM produkcja koniec 2018 IMG_3158.MOV
Rozwiązanie Azio Opublikowano 19 Stycznia Autor Rozwiązanie Opublikowano 19 Stycznia Mechanik pojeździł, posłuchał, pojechał do innego mechanika, pojeździli, posłuchali - według nich wszystko w porządku. Zalecili kupno elektryka jeżeli nie chce słyszeć dźwięków silnika 😅
RALF76 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia jeszcze chwila zamiast naprawiać spalinówki to będą polecać kupno elektryka
Dragon132141 Opublikowano 26 Stycznia Opublikowano 26 Stycznia .....witam ,czy coś więcej działałeś apropo tego hałasu ??? ciekaw jestem bo chyba drążymy ten sam problem .....zwlaszcza po odpaleniu na zimnym silniku ,chrobotanie czegoś co się obraca jak dla mnie, kiedy się nagrzeje to jak by zanika ....myślałem że koło pasowe od wału bo wypatrzyłem że jak by nie do końca chodzi w lini i troszkę pasek na nim skacze ale warsztat który robi tylko Vag mówi że wszystko jest ok i te koła tak chodzą i to jest standard ,ale ......przypomniał mi się temat który będę musiał jakoś wykopać ....mianowicie któreś łożysko w Stronic jest o ile dobrze pamiętam niedosmarowane przez dłuższy czes po odpaleniu samochodu i to może być to......muszę trochę pokopać za tym bo o ile dobrze pamiętam to jakoś ogarniali ten problem🧐....dźwięk jest ogólnie irytujący i też już myślałem o dwumasie czy łańcuchu ale dwumas było by słychać przy odpalaniu i gaszeniu a łańcuch można sobie podejrzeć przez okienko w pokrywie tzn na ile jest wysunięty napinacz .....będę to robić na dniach bo już jedno pudło części mam 🤣które według specjalisty od Audi są zbędne 🙃
Azio Opublikowano 5 Lutego Autor Opublikowano 5 Lutego W dniu 26.01.2025 o 19:40, Dragon132141 napisał(a): .....witam ,czy coś więcej działałeś apropo tego hałasu ??? ciekaw jestem bo chyba drążymy ten sam problem .....zwlaszcza po odpaleniu na zimnym silniku ,chrobotanie czegoś co się obraca jak dla mnie, kiedy się nagrzeje to jak by zanika ....myślałem że koło pasowe od wału bo wypatrzyłem że jak by nie do końca chodzi w lini i troszkę pasek na nim skacze ale warsztat który robi tylko Vag mówi że wszystko jest ok i te koła tak chodzą i to jest standard ,ale ......przypomniał mi się temat który będę musiał jakoś wykopać ....mianowicie któreś łożysko w Stronic jest o ile dobrze pamiętam niedosmarowane przez dłuższy czes po odpaleniu samochodu i to może być to......muszę trochę pokopać za tym bo o ile dobrze pamiętam to jakoś ogarniali ten problem🧐....dźwięk jest ogólnie irytujący i też już myślałem o dwumasie czy łańcuchu ale dwumas było by słychać przy odpalaniu i gaszeniu a łańcuch można sobie podejrzeć przez okienko w pokrywie tzn na ile jest wysunięty napinacz .....będę to robić na dniach bo już jedno pudło części mam 🤣które według specjalisty od Audi są zbędne 🙃 Podobno łańcuch też ma czujnik i wyświetla się na kompie jak jest już rozciągnięty (tak mi powiedzieli w serwisie). Jeżeli czegoś więcej się dowiesz to chętnie usłyszę co znalazłeś. Ja porzuciłem temat, jak 2 mechaników powiedziało, że wszystko jest ok to więcej nic nie zrobie.
Dragon132141 Opublikowano Czwartek o 17:05 Opublikowano Czwartek o 17:05 .....nie wiem co to za mechanicy ale skoro czegoś nie było i zaczęło się pojawiać a u mnie slychać coraz bardziej,na rozgrzanym silniku na biegu jałowym po dodaniu gazu i gdy obroty spadają to słychać już mocno i za każdym razem .....nie wiem czy to będzie mieć wpływ ale zauważyłem że poci się prawy fazator od wałka zmiennych faz rozrządu i jedną ze śrób dokręciłem nawet spory kawałek,umyłem i jeżdzić obserwować ,nie ciekło nic a auto nawet jak by płynniej chodziło ale teraz znów się pojawilo delikatne zawilgocenie a o ile wiem jesli tam pojawia się olej to on bedzie do wymiany a i prawdopodobnie zawór też bo pękają w nich zabezpieczenia od tłoczka ......tylko ciekawi mnie i tu pytanie do wszystkich czy bedzie to miało wpływ na pracę rozrządu ......auto nie ma zadnych problemów z trzymaniem obrotów nic nie faluje żadnych wypadań zapłonów itp które by mogły wskazywać na łańcuch czy problem ze zmiennymi fazami.........a coś szoruje .....jeszcze treoche i zwariuje
Dragon132141. Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu ……pięć godzin z kompem na kolanach,sprawdzania ,testowania elementów,wartości zadanych do rzeczywistych,jedyne co znalazłem to to,że wałek ssący ma różne wartości adaptacji od -4 stopnie do nawet 7 plus ….i że „magnez” od zaworu na tym wałku poci się i jak go docisnę ręką nawet to raz po raz wszystko jak by się stabilizuje,silnik cichnie(już zamówiłem nowy komplet z Audi)ale ten dźwięk tarcia dalej jak by się pojawia i poszedł w ruch stetoskop…..co 🤨 bo obstrzelalem prawie wszystko do okola i najlepiej słyszalne jest to gdy się opieram o pompę wysokiego ciśnienia,choć po tylu godzinach auto tak nagrzane że trzeba czekać aż się pojawi lub gazować żeby w jakiś sposób to wymusić a i po wrzuceniu D cichnie …..mam dość na dzisiaj 🥵
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się