maciek3400 Opublikowano Środa o 21:10 Opublikowano Środa o 21:10 (edytowane) Witam, po kompletnej wymianie zawieszenia (wraz z kpl. wahaczy oraz kołyską) samochód zrobił się za wysoki. Sprężyny i amortyzatory Sachs dobrane po VIN, mam zawieszenie z wlepy 1BA czyli standard. Odległość od wierzchu opony do krawędzi błotnika ponad 8 cm. Zdjęcia na kołach zimowych 17". Wygląda to tragicznie, na letnich będzie jeszcze gorzej. Sprężyny przed montażem porównałem ze starymi i wydawały się równe. Obie po 374 mm wysokości. Obie z różowym i szarym paskiem. Co może być przyczyną ? (dodam, że na starym zawieszeniu było o wiele niżej.) Edytowane Środa o 21:31 przez maciek3400 twardość
P.Wiśnia Opublikowano Środa o 23:00 Opublikowano Środa o 23:00 Napisz jakie dokładnie elementy kupiłeś
maciek3400 Opublikowano 17 godzin temu Autor Opublikowano 17 godzin temu -amortyzator sachs 313365 -mocowanie amortyzatora sachs 802561 -sprężyna sachs 994376 Wahacze raczej bez wpływu na sytuację, zresztą porównywałem numery z tym co było i poszło tosamo (lemforder).
janusz75 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) śruby zawieszenia (mocowania wahaczy) dokręcane na podnośniku czy po opuszczeniu samochodu?.. Edytowane 15 godzin temu przez janusz75
maciek3400 Opublikowano 17 godzin temu Autor Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) Dokręcane po opuszczeniu samochodu. W obawie przed trafieniem w odpowiednią wysokość podbicia lewarkiem po prostu postawiłem auto na kołach i wszystko dokręcone po wczołganiu się pod samochód. Edytowane 17 godzin temu przez maciek3400
janusz75 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu no to wszystko wskazuje na sprężyny... bo to one utrzymują ciężar samochodu... sprawdź jeszcze raz, czy te które kupiłeś i są założone pasują do Twojego modelu...
Langista Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Z ciekawości, zdejmij koło, nadkole I pokaż jak to jest zmontowane wszystko.
maciek3400 Opublikowano 11 godzin temu Autor Opublikowano 11 godzin temu (edytowane) Aktualnie nie mam dostępu do samochodu, wrzucam zdjęcie zrobione przy innej okazji, niewiele widać. Dodam, że sprężyna spasowała ładnie w wyżłobienia w gumach (góra/dół) i same gumy również bez problemu trafiły w otwory w karoserii itd. Obydwie strony auta są na równej wysokości. Edytowane 11 godzin temu przez maciek3400
Langista Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu Najprawdopodobniej błąd w fabryce i dostałeś złą klasyfikacje wagową.
maciek3400 Opublikowano 7 godzin temu Autor Opublikowano 7 godzin temu (edytowane) Skoro pozostaje twardość, co jest bardzo możliwe to przesyłam zdjęcie starych wyjętych sprężyn. Z wlepy odczytałem 0YH oraz 0JH. Zdemontowane sprężyny tylne (pink, grey) nie zgadzają się z tym wg. tabelki z forum, nawet takich tam nie ma. Natomiast nowe kupione nie mają oznaczenia kolorami (tylko oryginały mają?). Kupione sprężyny to: sprężyna sachs 994376 UPDATE: odczytując z tabelki z forum, powinno być na tył 0YH czyli 8K0 511 115 GT a wg. sklepu internetowego u Sachs daje to numer 994 383 i ta sprężyna ma długość 318 mm (moje stare i te które kupiłem mają po 374mm). Aż 56 mm różnicy.... No to wyglądało by na to, że ktoś dobrał stare sprężyny z innego auta, i choć był za długie to były wystarczająco miękkie aby w miarę posadzić auto. Ale nie mam pewności na ile tej tabelce można zawierzyć skoro po VIN sprzedawca dobrał inne i jeszcze o dziwo zgodziły się długością ze starymi. Edytowane 7 godzin temu przez maciek3400
P.Wiśnia Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu (edytowane) 0JH to amortyzator gazowy. Sprężyny powinieneś mieć: 8K0511115DF Wysłana przez ciebie tabela ma zastosowanie tylko w przypadku zawieszenia sportowe. Edytowane 6 godzin temu przez P.Wiśnia
maciek3400 Opublikowano 6 godzin temu Autor Opublikowano 6 godzin temu (edytowane) Rzeczywiście pisze sport w nagłówku. A czy jest taka tabela dla standardowego zawieszenia ? Edytowane 6 godzin temu przez maciek3400
P.Wiśnia Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu (edytowane) Wrzuć zdjęcie wlepki, najbardziej interesuje mnie kod zawieszenia oraz kod klasy wagowej. Edytowane 6 godzin temu przez P.Wiśnia
P.Wiśnia Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu (edytowane) 1BA + 0YH = 8K0 511 115 DF Sachs 994 376 = 8K0 511 115 DG = 1BA + 0YJ 0YH - klasa wagowa 8 0YJ - klasa wagowa 9 Błędnie dobrana sprężyna. Prawidłowa to Sachs 994 375. Różnica między sprężynami to 4mm, ale są innej klasy wagowej przez co jedna jest mniej podatna na ściskanie. Edytowane 6 godzin temu przez P.Wiśnia
maciek3400 Opublikowano 5 godzin temu Autor Opublikowano 5 godzin temu 8 minut temu, P.Wiśnia napisał(a): 1BA + 0YH = 8K0 511 115 DF Sachs 994 376 = 8K0 511 115 DG = 1BA + 0YJ 0YH - klasa wagowa 8 0YJ - klasa wagowa 9 Błędnie dobrana sprężyna. Prawidłowa to Sachs 994 375. Różnica między sprężynami to 4mm, ale są innej klasy wagowej przez co jedna jest mniej podatna na ściskanie. I teraz by się zgadzało z kolorami starej sprężyny na której auto wydawało się normalnej wysokości. A mógł bym od razu prosić o poprawną sprężynę na przód i odpowiednik Sachs, bo w za tydzień będę wymieniał. I jeszcze pytanie czy z amortyzatorem też jest ważna klasa wagowa? Na tył poszedł 313365. I skoro zaledwie 1 różnicy w klasie wagowej to aż taki przeskok to samochód o klasie 15 waży kilkaset kg więcej?
P.Wiśnia Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Amortyzator będzie dobry (Sachs 313 365): Sprężyna przód 1BA+0JH = Sachs 993 124:
maciek3400 Opublikowano 5 godzin temu Autor Opublikowano 5 godzin temu Bardzo dziękuję za pomoc, za tydzień wymienię przód i poprawię ten tył. Dam znać co wyszło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się