Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B8 Avant po wymianie zawieszenia stoi wysoko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, po kompletnej wymianie zawieszenia (wraz z kpl. wahaczy oraz kołyską) samochód zrobił się za wysoki. Sprężyny i amortyzatory Sachs dobrane po VIN, mam zawieszenie z wlepy 1BA czyli standard. Odległość od wierzchu opony do krawędzi błotnika ponad 8 cm. Zdjęcia na kołach zimowych 17". Wygląda to tragicznie, na letnich będzie jeszcze gorzej.
Sprężyny przed montażem porównałem ze starymi i wydawały się równe. Obie po 374 mm wysokości. Obie z różowym i szarym paskiem. Co może być przyczyną ? (dodam, że na starym zawieszeniu było o wiele niżej.)

image.png.dcded305e94916ee6e7070e9e06194fc.png

 

image.png.ab8881dd0ba4dbc459175b05ca9527c9.png

 

 

Edytowane przez maciek3400
twardość
Opublikowano

Napisz jakie dokładnie elementy kupiłeś

Opublikowano

-amortyzator sachs 313365

-mocowanie amortyzatora sachs 802561

-sprężyna sachs 994376

Wahacze raczej bez wpływu na sytuację, zresztą porównywałem numery z tym co było i poszło tosamo (lemforder).

Opublikowano (edytowane)

śruby zawieszenia (mocowania wahaczy) dokręcane na podnośniku czy po opuszczeniu samochodu?..

Edytowane przez janusz75
Opublikowano (edytowane)

Dokręcane po opuszczeniu samochodu. W obawie przed trafieniem w odpowiednią wysokość podbicia lewarkiem po prostu postawiłem auto na kołach i wszystko dokręcone po wczołganiu się pod samochód.

Edytowane przez maciek3400
Opublikowano

no to wszystko wskazuje na sprężyny... bo to one utrzymują ciężar samochodu...

sprawdź jeszcze raz, czy te które kupiłeś i są założone pasują do Twojego modelu...

Opublikowano

Z ciekawości, zdejmij koło, nadkole I pokaż jak to jest zmontowane wszystko.

Opublikowano (edytowane)

Aktualnie nie mam dostępu do samochodu, wrzucam zdjęcie zrobione przy innej okazji, niewiele widać. Dodam, że sprężyna spasowała ładnie w wyżłobienia w gumach (góra/dół) i same gumy również bez problemu trafiły w otwory w karoserii itd. Obydwie strony auta są na równej wysokości.

 

20241207-111833.jpg
20241207-111833.jpg

Edytowane przez maciek3400
Opublikowano

Najprawdopodobniej błąd w fabryce i dostałeś złą klasyfikacje wagową.

Opublikowano (edytowane)

Skoro pozostaje twardość, co jest bardzo możliwe to przesyłam zdjęcie starych wyjętych sprężyn. Z wlepy odczytałem 0YH oraz 0JH. Zdemontowane sprężyny tylne (pink, grey) nie zgadzają się z tym wg. tabelki z forum, nawet takich tam nie ma. Natomiast nowe kupione nie mają oznaczenia kolorami (tylko oryginały mają?). Kupione sprężyny to: sprężyna sachs 994376

 

UPDATE:

odczytując z tabelki z forum, powinno być na tył 0YH czyli 8K0 511 115 GT a wg. sklepu internetowego u Sachs daje to numer 994 383 i ta sprężyna ma długość 318 mm (moje stare i te które kupiłem mają po 374mm). Aż 56 mm różnicy....

 

No to wyglądało by na to, że ktoś dobrał stare sprężyny z innego auta, i choć był za długie to były wystarczająco miękkie aby w miarę posadzić auto. Ale nie mam pewności na ile tej tabelce można zawierzyć skoro po VIN sprzedawca dobrał inne i jeszcze o dziwo zgodziły się długością ze starymi.



image.png

 

20250130-193911.jpg

 

 

Edytowane przez maciek3400
Opublikowano (edytowane)

0JH to amortyzator gazowy.

 

Sprężyny powinieneś mieć: 8K0511115DF

 

Wysłana przez ciebie tabela ma zastosowanie tylko w przypadku zawieszenia sportowe.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano (edytowane)

Rzeczywiście pisze sport w nagłówku. A czy jest taka tabela dla standardowego zawieszenia ?

SmartSelect_20250130_204120_Gallery.jpg.843e0b63064e0f677c532ad00929d914.jpg

Edytowane przez maciek3400
Opublikowano (edytowane)

Wrzuć zdjęcie wlepki, najbardziej interesuje mnie kod zawieszenia oraz kod klasy wagowej.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano

WlepaSmartSelect_20250130_210211_Gallery.jpg.cdcae133f9293fbe0a65fc647e2a4d24.jpg

Opublikowano (edytowane)

1BA + 0YH = 8K0 511 115 DF

image.png.99976b4f680ba2f4e7d5c30c77aa78c8.png

 

Sachs 994 376 = 8K0 511 115 DG = 1BA + 0YJ

image.png.e4ed22754e88d0cc73cb1370a67b7a81.png

 

0YH - klasa wagowa 8

0YJ - klasa wagowa 9

 

Błędnie dobrana sprężyna.

Prawidłowa to Sachs 994 375.

 

Różnica między sprężynami to 4mm, ale są innej klasy wagowej przez co jedna jest mniej podatna na ściskanie.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
8 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

1BA + 0YH = 8K0 511 115 DF

image.png.99976b4f680ba2f4e7d5c30c77aa78c8.png

 

Sachs 994 376 = 8K0 511 115 DG = 1BA + 0YJ

image.png.e4ed22754e88d0cc73cb1370a67b7a81.png

 

0YH - klasa wagowa 8

0YJ - klasa wagowa 9

 

Błędnie dobrana sprężyna.

Prawidłowa to Sachs 994 375.

 

Różnica między sprężynami to 4mm, ale są innej klasy wagowej przez co jedna jest mniej podatna na ściskanie.

I teraz by się zgadzało z kolorami starej sprężyny na której auto wydawało się normalnej wysokości. 

A mógł bym od razu prosić o poprawną sprężynę na przód i odpowiednik Sachs, bo w za tydzień będę wymieniał.

I jeszcze pytanie czy z amortyzatorem też jest ważna klasa wagowa? Na tył poszedł 313365.

I skoro zaledwie 1 różnicy w klasie wagowej to aż taki przeskok to samochód o klasie 15 waży kilkaset kg więcej?

Opublikowano

Amortyzator będzie dobry (Sachs 313 365):

image.png.b1349931ba9b4f828f1f15471825695d.png

 

 

Sprężyna przód 1BA+0JH = Sachs 993 124:

image.png.8aeee3f7479c9495d0c00a944d8b82c5.png

Opublikowano

Bardzo dziękuję za pomoc, za tydzień wymienię przód i poprawię ten tył. Dam znać co wyszło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...