Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 Allroad


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Lovely Man napisał(a):

Jest chopy yno jedyn wist: A4 i A5 som z richtig fajnych Niemiec, a Q5 z Meksyku :) Wszyscy mówią że niemieckie najlepsze

hehe kiedyś tak było a teraz chinol wchodzi w grę :)

Opublikowano
W dniu 2.03.2025 o 14:39, Lovely Man napisał(a):

 

Jest chopy yno jedyn wist: A4 i A5 som z richtig fajnych Niemiec, a Q5 z Meksyku :) Wszyscy mówią że niemieckie najlepsze ;)

Mimo że Q5 to produkcja Meksyk , chyba Audi trzyma tam piecze nad jakością .

Opublikowano
W dniu 2.03.2025 o 14:39, Lovely Man napisał(a):

 

Jest chopy yno jedyn wist: A4 i A5 som z richtig fajnych Niemiec, a Q5 z Meksyku :) Wszyscy mówią że niemieckie najlepsze ;)

Mimo że Q5 to produkcja Meksyk , chyba Audi trzyma tam piecze nad jakością .

Opublikowano
W dniu 2.03.2025 o 14:39, Lovely Man napisał(a):

 

Jest chopy yno jedyn wist: A4 i A5 som z richtig fajnych Niemiec, a Q5 z Meksyku :) Wszyscy mówią że niemieckie najlepsze ;)

Mimo że Q5 to produkcja Meksyk , chyba Audi trzyma tam piecze nad jakością .

Opublikowano

Mam już trzecią A4 Allroad i poza spalonym wkładem grzewczym prawego lusterka w jednej i opadniętej osłonie plastikowej tylnego amora w drugiej nigdy się nic nie popsuło, więc niemiecka jakość mi pasuje :)

A jak z usterkowością w meksykańskiej Q5?

Opublikowano (edytowane)

mam drugą Q5 i praktycznie sprawy tylko serwisowe do przebiegu 150kkm dalej już zmieniłem auto to nie wiem jak z usterkowością ale sądzę że nie ma tragedii

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Poprzednio miałem Audi A4 40TDI w sedanie z 2018 roku. Aktualnie jestem w posiadaniu Audi Q5 z 2022 roku i szczerze powiem, że bardzo żałuję tego zakupu i tej zmiany. Jedyne plusy dla Q5 to bardzo komfortowe wsiadanie / wysiadanie i ciut większy bagażnik ale jak sie później okazało nie wystarczający na moje potrzeby. Mam wrażenie, że jakościowo jest gorsza od poprzedniego mojego samochodu. Dla przykładu mogę podać uchwyt / rączką za którą łapie się aby zamknąć drzwi kierowcy. W A4 zrobiłem w niecałe 4 lata ponad 160 tys km i po takim czasie i przebiegu mogłem szarpać za tą rączkę i nic nie trzeszczało nic nie skrzypiało.. W Q5 bardzo szybko ten element zaczął wydawać dźwięki (aktualny przebieg 71 300 km).. Może sie czepiam głupot ale mam porównanie do samochodu tej samej "marki premium" i różnicę w cenie.. Pomijam już inne problemy ale z tego co czytam występują również w innych modelach Audi.. Moim błędem było to, że ponownie rzuciłem się na Audi mając z tyłu głowy bardzo pozytywną opinię na temat modelu A4. Teraz muszę się bujać z problemem wpierdalania oleju co 5 tys km, serwis mówił, że do 30 000 km się unormuje,  potem do 60 000 km a olej jak ubywał tak ubywał i dla serwisu jest wszystko ok.. Czy kupiłbym drugi raz ? Zdecydowanie nie.

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Sebss napisał(a):

Teraz muszę się bujać z problemem wpierdalania oleju co 5 tys km, serwis mówił, że do 30 000 km się unormuje,  potem do 60 000 km a olej jak ubywał tak ubywał i dla serwisu jest wszystko ok.. Czy kupiłbym drugi raz ? Zdecydowanie nie.

to jest problem niestety nie tylko Q5 ale większości całej grupy po mniej więcej 2020/2021 - fakt jest to dramat i dla mnie diesle po tym roku są skreślone

ps. bardzo mnie ciekawi co wymyślili w nowych A5 Q5 (jakie to będą diesle)

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Mam diesla z 2021 i na początku trochę brał ale pozniej mu przeszło, z tym że lubiałem mu dać po zaworach. Nowy z 2024 trochę wziął ale ma dopiero ponad 3000 km i zobaczymy co dalej. Wg. mojej oceny te silniki wymagają dobrego dotarcia czyli dania im w pi..dę i na gaz, oczywiście po nagrzaniu i częstszej wymiany oleju niż zaleca serwis.

Opublikowano
45 minut temu, RALF76 napisał(a):

ps. bardzo mnie ciekawi co wymyślili w nowych A5 Q5 (jakie to będą diesle)

Mnie bardziej interesuje jak będzie działał ich nowy software do obsługi multimediów i wszystkich modułów w samochodzie.. nie bez przyczyny opóźnili premierę A5 / Q5 / a nowego Q3 jeszcze nie ma, a miał być w zeszłym roku. Za to w pierwszej kolejności wypuścili  Cupre Terramar bo tam software jest na innej bazie.

Opublikowano

Mając na uwadze to co działo się z tymi telewizorami w A6 C8 na początku to trochę się boje 3 ekranów i tej całej elektroniki za tym stojącej i zaczynam doceniać prostotę. Dla mnie auto może tego nie mieć, a do tego jak patrzę na te tanie tablety zamiast liczników w autach za pół bańki to sorry ale to jest dziadostwo :)

Opublikowano
22 godziny temu, Sebss napisał(a):

Mnie bardziej interesuje jak będzie działał ich nowy software do obsługi multimediów i wszystkich modułów w samochodzie.. nie bez przyczyny opóźnili premierę A5 / Q5 / a nowego Q3 jeszcze nie ma, a miał być w zeszłym roku

pewnie bez połączenia z bazą VAG nic nie zdiagnozujesz i nie sprawdzisz , w przypadku gwarancji za bardzo nie martwisz się ale po gwarancji może być drogo i nie każdy będzie miał dostęp do bazy

Opublikowano

RALF76 dokładnie tak, ceny serwisu w AUDI już są wysokie, 650 zł/roboczogodzina, więc serwisowanie starszego samochodu po gwarancji będzie sporym kosztem, wręcz zaporowym dla niektórych. To zawsze ma dwa końce, jeśli auta staną się drogie w serwisowaniu to ludzie będą od nich odchodzić na rzecz tańszych marek więc sami na siebie bat ukręcą.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Lovely Man napisał(a):

To zawsze ma dwa końce, jeśli auta staną się drogie w serwisowaniu to ludzie będą od nich odchodzić na rzecz tańszych marek więc sami na siebie bat ukręcą.

dlatego sporo ludzi już patrzy w stronę chin, auta robią proste, dobrze wyposażone i zapewne tanie w serwisie (sam mam opory ale kto wie za parę lat, zobaczymy jak awaryjność)

jeśli z chińskich zostaną 2-3 marki jak np: MG (taki podkupiony i inne)  to mogą namieszać w EU

ps. ostatnio w Londynie jechałem taxi MG HS - naprawdę w środku nieźle wykonany+ skóra zrobiło to na mnie wrażenie  (myślałem jak to mam audi od XX lat z pięknym środkiem a tu w MG nieźle to wygląda?? (nie mieściło mi się w głowie) a na trasie też do 70-80mil było cicho w środku (benzyna)

 

ups - trochę zrobiliśmy OT :) czas wrócić do 4 pierścieni 

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
3 godziny temu, Lovely Man napisał(a):

ceny serwisu w AUDI już są wysokie, 650 zł/roboczogodzina, więc serwisowanie starszego samochodu po gwarancji będzie sporym kosztem, wręcz zaporowym dla niektórych.

To jest chore. Przebijam 650zł. Na FV widać cenę z rabatem 10% :grin: Oczywiście te ceny ustalają konkretne ASO, więc pojedziesz do innego miasta i masz dużo taniej.

 

serwis Audi.png

 

Teraz ogarniałem serwis i kupowałem ze swoim rabatem. Nawet pomimo tego powaliło ich z cenami w ASO :) To co poniżej na liście mogę kupić za 907zł :whistling: Cena oleju to już abstrakcja. Kupuję dokładnie ten sam olej czyli Mobil 1 ESP X3 0W-40 po 250zł/5l. Ja rozumiem, że chcą zarobić, ale są jakieś granice. Mam faktury, gdzie serwis olejowo filtrowy jest tańszy w Porsche niż w Audi :grin: 

 

image.png

 

Kolejna rzecz to poziom wiedzy i przeszkolenia pracowników. Skoro konkretne ASO dostaje autoryzację na serwisowanie modeli RS, to fajnie by było, żeby coś ogarniali. Jakiś czas temu siedzieli we czterech w RS6 C7 i szukali w MMI jak zablokować pneumatykę. Samochód był na serwis DRC :grin: Jak po 30 minutach poszukiwań zostali uświadomieni, że tu nie ma pneumatyki, to padło tylko: Aha....

 

Jak wymieniali ceramikę to tarcze założyli odwrotnie. Tak, da się.

 

Po serwisie oddali samochód na myjnię, chociaż nikt nie prosił, to ziomek przy wyjeżdżaniu przywalił w ścianę :grin: 

 

344312560_144842678451532_8536980165699528252_n.jpg

 

Auto na lawetę i poleciało do centrum likwidacji szkód do Opola. 

 

Jak wróciło, to pojechało tam ponownie, bo jakiś imbecyl zrobił rant błotnika na gładko (foto poniżej: ori i po artyście). Jak został zapytany dlaczego tak zrobił, to stwierdził, że tak jest ładniej :grin:

 

353875283_945018203432095_8947718289207946861_n.jpg

 

354158422_978628500011270_5989501720569304485_n.jpg

 

Była też akcja, kiedy zlecono duży serwis przed końcem gwarancji. Sprawdzili wszystko i stwierdzili, że jest ok. A potem się jeden wygadał, że oni nic tam nie sprawdzali, ale FV wystawiona była i w historii auta jest ten przegląd wbity. Masakra. 

Tak więc ASO to tylko w czasie gwarancji jak coś, a potem ewakuacja do sprawdzonego serwisu. 

 

Dobra kończę OT, bo zaraz ostrzeżenie mi dadzą :P 

 

P.S.

Kilka lat i chińczyki zaorają europejską motoryzację 

  • wow 1
Opublikowano

Chyba ich pop*doliło, podobno roboczogodzina w niemieckim serwisie Audi to 110 EUR!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...