Skocz do zawartości

Sebss

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Sebss

Informacje

  • Imię
    Sebastian
  • Miasto
    Śląsk

Auto

  • Model
    Q5
  • Nadwozie
    SUV
  • Rok produkcji
    2022
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    DT
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

309 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Sebss

0

Reputacja

  1. W poniedziałek oddałem auto na serwis przy 30 000 km. Oczywiście powiedziano mi, że mam jeszcze poczekać. Jeszcze dwie może trzy dolewki i będzie ok 😉
  2. Zastanawia mnie tylko co producent zrobi w takim przypadku. Czy będzie w najbliższej przyszłości jakaś akcja serwisowa ? Czy stwierdzą, że wszystko jest w normach i tematu nie ma.
  3. U mnie też ten sam problem. 4/5 tys km i dolewka. Aktualny przebieg 25 tys km. Nawet sami panowie z Audi Ingolstadt narzekają na flotę samochodów służbowych z 2022 z silnikami 40TDI, którzy jeżdżą po Europie. 😅 Bez znaczenia czy to A4, A6 czy Q5 we wszystkich ten sam problem.
  4. Sebss

    Q5 - Przegląd CNG

    Zobaczymy. Dzięki @Muskel1 za zainteresowanie się sprawą i wyjaśnienie problemu 🙂
  5. Sebss

    Q5 - Przegląd CNG

    No to mam fajną kolekcje: - ubytek 1l oleju po 5 tys km - dźwięk kierunkowskazów / niezapiętych pasów czasami 5 razy głośniejszy niż przy poprzedniej jeździe, - komunikaty o CNG Ciekawe co jeszcze mnie czeka 😅
  6. Sebss

    Q5 - Przegląd CNG

    Ciekawe.. W moim przypadku ten komunikat odkryłem przez przypadek przeglądając na postoju przebieg, spalanie itd.. w pewnym momencie natrafiłem na ten komunikat. Zrobiłem zdjęcie, a jak ruszyłem i zmieniałem okna z informacjami to już tego komunikatu nie było.
  7. Sebss

    Q5 - Przegląd CNG

    Oczywiście, że nie mam CNG. Nawet nie wiem czy jest dostępny w konfiguratorze. Na przeglądzie przy 30 tys km to zgłoszę. Zbiera się coraz więcej dziwnych rzeczy w tym samochodzie..
  8. Sebss

    Q5 - Przegląd CNG

    Czy ktoś z was spotkał sie z takim kounikatem ? 😅
  9. W moim poprzednim A4 miałem dokładnie to samo. Lusterko kierowcy składało się z opóźnieniem względem lusterka pasażera. I było to mocno zauważalne.
  10. W ASO powiedziano mi, że od ostatnich 2 lat obserwuje się w nowych samochodach ubytki oleju przy stosunkowo niskich przebiegach. Ponoć problem ustaje po 30-40 tys km. Zobaczymy 🙃
  11. W moim Q5 miałem to samo i to nawet kilka razy. Nie powiem w jakich sytuacjach to nastąpiło ale dźwięk ten był wyraźnie głośniejszy niż przed poprzednią jazdą. Dodam, że dźwięk nie zapiętych pasów również był głośniejszy..
  12. W styczniu tego roku kupiłem nową Q5 z tym samym oznaczeniem silnika (DTPA). W okolicach 10 tys km wyskoczył mi ten sam komunikat. Przy 2 tys km wymieniłem pierwszy raz olej. W ASO powiedzieli, że jest to możliwe przy docieraniu silnika. Dolałem litr oleju i przy 15 tys km wymieniłem ponownie olej i filtr. Aktualny przebieg to 19 400 km i poziom oleju jest na minimum. Wydaje mi się, że silniki z tym oznaczeniem mają chyba problem z olejem. Dodam, że wcześniej użytkowałem Audi A4 B9 z 2018 roku z oznaczeniem silnika DETA i tam z kolei co 15 tys km ubywał 1 litr oleju. Oczywiście co 15 tys wymieniałem olej więc jakoś szczególnie mi to nie przeszkadzało tym bardziej, że auto było wtedy intensywnie eksploatowane na polskich i niemieckich autostradach. Q5 też często jeździ po autostradach lecz już nie przy tak zawrotnych prędkościach jak to miało miejsce przy A4. Zaraz zadzwonię do ASO i zapytam się czy może coś wiedzą na ten temat.
  13. Sam pasek został wymieniony i od tamtej wymiany już nie słyszałem tego dźwięku. Co ciekawe jeden serwis ASO odmówił naprawy gwarancyjnej, ponieważ dźwięki te słyszalne są tylko i wyłącznie na zewnątrz samochodu, a w środku już nie. Według wytycznych/standardów producenta można z tym jeździć. Z kolei w innym ASO mechanik już po samym dźwięku powiedział co to prawdopodobnie może być i dodał, że temat jest mu dobrze znany. Oczywiście w tym drugim ASO naprawa podlegała pod gwarancje.
  14. Z silnika wydobywały się dźwięki rolki/paska. Taki charakterystyczny świst. ASO stwierdziło, że to pasek rozrządu i tyle w temacie.
  15. W moim egzemplarzu doszło właśnie do wycieku pompy przy 150 000 km. Jestem już po wymianie rozrządu. Wcześniej pasek rozrządu był wymieniany na gwarancji przy 90 000 km.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...