-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Sebss
Informacje
-
Imię
Sebastian
-
Miasto
Śląsk
Auto
-
Model
Q5
-
Nadwozie
SUV
-
Rok produkcji
2022
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
DT
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
309 wyświetleń profilu
Osiągnięcia Sebss
0
Reputacja
-
A4 B9 2.0 diesel 105kW DTPA przebieg 6000km zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju !?
Sebss odpowiedział(a) na quattrofromaggi temat w 2.0TDI
W poniedziałek oddałem auto na serwis przy 30 000 km. Oczywiście powiedziano mi, że mam jeszcze poczekać. Jeszcze dwie może trzy dolewki i będzie ok 😉 -
Zastanawia mnie tylko co producent zrobi w takim przypadku. Czy będzie w najbliższej przyszłości jakaś akcja serwisowa ? Czy stwierdzą, że wszystko jest w normach i tematu nie ma.
-
Sebss obserwuje zawartość Co ile wymiana rozrządu w A4 B9 2.0TDI? , Fabrycznie nowe A4 B9 40TDI - znaczne zużycie oleju: czy to normalne? , Q5 - Przegląd CNG i 3 innych
-
U mnie też ten sam problem. 4/5 tys km i dolewka. Aktualny przebieg 25 tys km. Nawet sami panowie z Audi Ingolstadt narzekają na flotę samochodów służbowych z 2022 z silnikami 40TDI, którzy jeżdżą po Europie. 😅 Bez znaczenia czy to A4, A6 czy Q5 we wszystkich ten sam problem.
-
Zobaczymy. Dzięki @Muskel1 za zainteresowanie się sprawą i wyjaśnienie problemu 🙂
-
No to mam fajną kolekcje: - ubytek 1l oleju po 5 tys km - dźwięk kierunkowskazów / niezapiętych pasów czasami 5 razy głośniejszy niż przy poprzedniej jeździe, - komunikaty o CNG Ciekawe co jeszcze mnie czeka 😅
-
Ciekawe.. W moim przypadku ten komunikat odkryłem przez przypadek przeglądając na postoju przebieg, spalanie itd.. w pewnym momencie natrafiłem na ten komunikat. Zrobiłem zdjęcie, a jak ruszyłem i zmieniałem okna z informacjami to już tego komunikatu nie było.
-
Oczywiście, że nie mam CNG. Nawet nie wiem czy jest dostępny w konfiguratorze. Na przeglądzie przy 30 tys km to zgłoszę. Zbiera się coraz więcej dziwnych rzeczy w tym samochodzie..
-
-
W moim poprzednim A4 miałem dokładnie to samo. Lusterko kierowcy składało się z opóźnieniem względem lusterka pasażera. I było to mocno zauważalne.
-
A4 B9 2.0 diesel 105kW DTPA przebieg 6000km zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju !?
Sebss odpowiedział(a) na quattrofromaggi temat w 2.0TDI
W ASO powiedziano mi, że od ostatnich 2 lat obserwuje się w nowych samochodach ubytki oleju przy stosunkowo niskich przebiegach. Ponoć problem ustaje po 30-40 tys km. Zobaczymy 🙃 -
Sebss zmienił(a) swoje zdjęcie profilowe
-
W moim Q5 miałem to samo i to nawet kilka razy. Nie powiem w jakich sytuacjach to nastąpiło ale dźwięk ten był wyraźnie głośniejszy niż przed poprzednią jazdą. Dodam, że dźwięk nie zapiętych pasów również był głośniejszy..
-
A4 B9 2.0 diesel 105kW DTPA przebieg 6000km zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju !?
Sebss odpowiedział(a) na quattrofromaggi temat w 2.0TDI
W styczniu tego roku kupiłem nową Q5 z tym samym oznaczeniem silnika (DTPA). W okolicach 10 tys km wyskoczył mi ten sam komunikat. Przy 2 tys km wymieniłem pierwszy raz olej. W ASO powiedzieli, że jest to możliwe przy docieraniu silnika. Dolałem litr oleju i przy 15 tys km wymieniłem ponownie olej i filtr. Aktualny przebieg to 19 400 km i poziom oleju jest na minimum. Wydaje mi się, że silniki z tym oznaczeniem mają chyba problem z olejem. Dodam, że wcześniej użytkowałem Audi A4 B9 z 2018 roku z oznaczeniem silnika DETA i tam z kolei co 15 tys km ubywał 1 litr oleju. Oczywiście co 15 tys wymieniałem olej więc jakoś szczególnie mi to nie przeszkadzało tym bardziej, że auto było wtedy intensywnie eksploatowane na polskich i niemieckich autostradach. Q5 też często jeździ po autostradach lecz już nie przy tak zawrotnych prędkościach jak to miało miejsce przy A4. Zaraz zadzwonię do ASO i zapytam się czy może coś wiedzą na ten temat. -
Sam pasek został wymieniony i od tamtej wymiany już nie słyszałem tego dźwięku. Co ciekawe jeden serwis ASO odmówił naprawy gwarancyjnej, ponieważ dźwięki te słyszalne są tylko i wyłącznie na zewnątrz samochodu, a w środku już nie. Według wytycznych/standardów producenta można z tym jeździć. Z kolei w innym ASO mechanik już po samym dźwięku powiedział co to prawdopodobnie może być i dodał, że temat jest mu dobrze znany. Oczywiście w tym drugim ASO naprawa podlegała pod gwarancje.
-
Z silnika wydobywały się dźwięki rolki/paska. Taki charakterystyczny świst. ASO stwierdziło, że to pasek rozrządu i tyle w temacie.
-
W moim egzemplarzu doszło właśnie do wycieku pompy przy 150 000 km. Jestem już po wymianie rozrządu. Wcześniej pasek rozrządu był wymieniany na gwarancji przy 90 000 km.