don_pepe Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego (edytowane) Cześć! Jestem tu od lipca 2024... najwyższy czas "powiedzieć" coś więcej o fakcie czemu tu jestem. Autko o którym tu będzie temat - czyli moje "nowe stare auto" - to pierwsza Audi, ale nie pierwszy samochód z grupy VAG'a (wcześniej był MK4 z 1.9TDI). Auto kupione 09.04.2024 u handlarza z Radomia, sprowadzone z Szwajcarii. Przebieg 240tys z groszem (bynajmniej na blacie). Po oględzinach okazało się że autko było puknięte w prawy tylni zderzak/błotnik (może dlatego nie działa radiowe synchro zegara). Po zakupie w maju 2024, od razu podjęta decyzja o wymianie rozrządu, oleju, płynów, filtrów itp. Autko oddane do gościa w mieście mojego zamieszkania, który jako jedyny podjął się wykonać wszelkie prace i miał robić "kompleksowo" (niestety robił to na co sam zwracałem mu uwagę.. a ostatecznie okazało się że nie do końca też zrobił to o co prosiłem). Koleś ten również stwierdził, że falowanie obrotami jakie występowało (nie wyczułem tego przed zakupem) to wina skrzyni ZF 5HP-19 (falowanie obrotów podczas jazdy/bujanie/szarpanie autem). Wg niego - winien był konwerter. Skrzynia zatem została wykręcona i oddana do firmy zajmującej się regeneracją konwerterów/skrzyń. Po regeneracji i zamontowaniu - niewiele się zmieniło (nadal auto faluje, szczególnie na 2-3 biegu na tiptronicu). Po odbiorze samochodu z tego warsztatu końcem lipca 2024, wracałem do niego jeszcze kilka razy z poprawkami. Na przełomie maja/czerwca 2025 z powodu nadal występujących problemów z falowaniem obrotów podczas jazdy, zweryfikowałem te prace u znajomego mechanika z innej miejscowości i okazało się, że to co miało być wykonane (kompleksowo) - nie zostało w ogóle zrobione/ruszone.. Rozrząd został "odwalony" na pół gwizdka (bez blokad - nie były ściągane pokrywy wałków jak niżej widać na zdjęciach), nastawniki wariatorów nie uszczelnione, podciśnienia gość nie ruszył... Zatem niewykluczone że skrzynia była/jest sprawna, a falowanie występowało z powodu nieszczelności dolotu (bo taki zlokalizowaliśmy), uwalonych gruszek (nie działały w ogóle), uszkodzonych przewodów podciśnienia (połamane niektóre łączenia węży), starych świec (i w opinii znajomego - niewykluczone że to jeszcze fabryczne!) ... To tak pokrótce. Obecnie od końca czerwca 2025, silnik (rozrząd, dolot, podciśnienie itp) jest poprawiany przeze mnie u znajomego. Prace mechaniczne obecnie w trakcie. Cdn. Do tej pory wykonane zostało: >>> 2024: - rozrząd (do poprawy!!) + nowa pompa, - wymiana wszystkich pasków + filtry (oleju, powietrza, kabinowy, paliwa), - płukanka silnika + olej Valvoline VR1 5W-50, - wymiana oleju w dyfrze, - remont skrzyni (wymiana konwertera, inna hydraulika + wymiana oleju), - wyczyszczona wnęka pod podszybiem, - wymiana klocków przód, - dwa wahacze dolne przednie proste + łożysko koła lewego przód, - regeneracja maglownicy, - wymiana sprężarki klimatyzacji + odgrzybienie/wyczyszczenie + nabicie, - regeneracja mechanizmu wycieraczek przód, - nowe wycieraczki aero przód, - wspawane nowe siatki w tłumiku + nowe łączki przedniego z środkowym, - wymiana linki od maski silnika, - założone felgi ATS DTM 18' + Hankook 235/40/R18 (lato) >>> 2025: - zmieniony podłokietnik tylnej kanapy na tzw "McDonald" od S4 (2025.04.03), - dołożenie tempomatu (2025.05.02), - wymiana silniczka wycieraczki klapy/tył (2025.05.28), - nowy licznik z ColorMFA + tarcze MoMan (2025.05.31), - podmiana modułu Parktronica na wyższy model z A8 (2025.05.31), Do zrobienia: - podciśnienie (gruszki/wałek, wymiana wężyków i co trzeba będzie), - w trakcie - czyszczenie kolektora, przepustnicy + nowa odma, - w trakcie - sprawdzenie szklanek, - w trakcie - sprawdzenie/czyszczenie smoka, - w trakcie - regeneracja zacisków hamowania + nowe tarcze/kocki przód tył, - regeneracja lamp xenonów, - poprawa wężyków spryskiwaczy xenonów, - kamerka cofania, - demontaż tylnego zderzaka i diagnoza/naprawa czujnika radiowej synchronizacji zegara, - odpicować środek (regeneracja przełączników/przycisków, poprawić kable od głośników drzwi kierowcy itp.), - odpicować/dołożyć z zewnątrz (nowe podszybie, plastiki, zaślepki/osłony itp.), - lusterko fotochrom (jak się da z MK4), Zdjęcia z oferty przed zakupem: Edytowane 10 godzin temu przez don_pepe dodanie info
afroo. Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego 1 godzinę temu, don_pepe napisał(a): Valvoline VR1 5W-50 Dlaczego 5W50?
don_pepe Opublikowano 28 Lutego Autor Opublikowano 28 Lutego (edytowane) 18 minut temu, afroo. napisał(a): Dlaczego 5W50? Poszperałem po forum i po internetach - i tak z tego co wyczytałem to olej ogólnie polecany (jakościowo dobry) jak również dobry dla tego silnika. Dlatego postanowiłem zalać ten. Tematy: https://a4-klub.pl/topic/419397-zmiana-5w50-na-10w60/ https://a4-klub.pl/topic/401198-wymiana-oleju-jaki-polecacie-do-30-asn/ Edytowane 28 Lutego przez don_pepe
afroo. Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego Będziesz po torze jeździł, czy wokół komina? Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę.
don_pepe Opublikowano 28 Lutego Autor Opublikowano 28 Lutego (edytowane) W dniu 28.02.2025 o 14:48, afroo. napisał(a): Będziesz po torze jeździł, czy wokół komina? Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę. Nie, po torze nie..za dużo wiosen już na karku na wygibasy wyścigowe...zwłaszcza te wokół komina Ale dzięki za uwagę. A możesz rozwinąć stwierdzenie "Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę"? Jakieś minusy z tego powodu? Wg mnie jak mam wlać olej tańszy na bańce 4l o 20zł który parametrami będzie gorszy od tego VR1 - to to jest dla mnie bez sensu. Edytowane 8 Kwietnia przez don_pepe
don_pepe Opublikowano Wtorek o 13:11 Autor Opublikowano Wtorek o 13:11 (edytowane) 2025.05.02 - dołożony i zaadoptowany tempomat. Edytowane Wtorek o 13:28 przez don_pepe
don_pepe Opublikowano Wtorek o 13:18 Autor Opublikowano Wtorek o 13:18 (edytowane) 2025.05.31 - zakończony mod licznika z ColorMFA + tarcze MoMan + wskazówki z B7. Do celów modyfikacji wykorzystany został licznik: 8E0 920 900 NX Edytowane 21 godzin temu przez don_pepe dodany link + info + foto 1
don_pepe Opublikowano Wtorek o 13:21 Autor Opublikowano Wtorek o 13:21 (edytowane) 2025.05.31 - po założeniu licznika z ColorMFA można teraz było zamienić ori Parktronic z A4 na wyższy model z A8. Na zdjęciach na górnej części ekranu/wyświetlacza po prawej i lewej stronie widać cyferki - ColorMFA w tym momencie był w trybie "Debug mode". Po wyłączeniu tego trybu cyferki znikają. Edytowane wczoraj o 07:10 przez don_pepe 1 1
Gorczyk Opublikowano Wtorek o 15:36 Opublikowano Wtorek o 15:36 Hah, mega wygląda ten ekran i parktronik, brawo za pomysł 😊😉
don_pepe Opublikowano 20 godzin temu Autor Opublikowano 20 godzin temu (edytowane) Prace silnikowe - w trakcie. Wybrane foto: Cdn. Edytowane 20 godzin temu przez don_pepe 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się