Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Avant 3.0 V6 ASN Quattro Tiptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

Jestem tu od lipca 2024... najwyższy czas "powiedzieć" coś więcej o fakcie czemu tu jestem. Autko o którym tu będzie temat - czyli moje "nowe stare auto"  - to pierwsza Audi, ale nie pierwszy samochód z grupy VAG'a (wcześniej był MK4 z 1.9TDI).

 

Auto kupione 09.04.2024 u handlarza z Radomia, sprowadzone z Szwajcarii. Przebieg 240tys z groszem (bynajmniej na blacie). Po oględzinach okazało się że autko było puknięte w prawy tylni zderzak/błotnik (może dlatego nie działa radiowe synchro zegara). Po zakupie w maju 2024, od razu podjęta decyzja o wymianie rozrządu, oleju, płynów, filtrów itp. Autko oddane do gościa w mieście mojego zamieszkania, który jako jedyny podjął się wykonać wszelkie prace i miał robić "kompleksowo" (niestety robił to na co sam zwracałem mu uwagę.. a ostatecznie okazało się że nie do końca też zrobił to o co prosiłem). Koleś ten również stwierdził, że falowanie obrotami jakie występowało (nie wyczułem tego przed zakupem) to wina skrzyni ZF 5HP-19 (falowanie obrotów podczas jazdy/bujanie/szarpanie autem). Wg niego - winien był konwerter. Skrzynia zatem została wykręcona i oddana do firmy zajmującej się regeneracją konwerterów/skrzyń. Po regeneracji i zamontowaniu - niewiele się zmieniło (nadal auto faluje, szczególnie na 2-3 biegu na tiptronicu). Po odbiorze samochodu z tego warsztatu końcem lipca 2024,  wracałem do niego jeszcze kilka razy z poprawkami. Na przełomie maja/czerwca 2025 z powodu nadal występujących problemów z falowaniem obrotów podczas jazdy, zweryfikowałem te prace u znajomego mechanika z innej miejscowości i okazało się, że to co miało być wykonane (kompleksowo) - nie zostało w ogóle zrobione/ruszone..  Rozrząd został "odwalony" na pół gwizdka (bez blokad - nie były ściągane pokrywy wałków jak niżej widać na zdjęciach), nastawniki wariatorów nie uszczelnione, podciśnienia gość nie ruszył... Zatem niewykluczone że skrzynia była/jest sprawna, a falowanie występowało z powodu nieszczelności dolotu (bo taki zlokalizowaliśmy), uwalonych gruszek (nie działały w ogóle), uszkodzonych przewodów podciśnienia (połamane niektóre łączenia węży), starych świec (i w opinii znajomego - niewykluczone że to jeszcze fabryczne!) ... To tak pokrótce.

Obecnie od końca czerwca 2025, silnik (rozrząd, dolot, podciśnienie itp) jest poprawiany przeze mnie u znajomego. Prace mechaniczne obecnie w trakcie. Cdn.

 

Do tej pory wykonane zostało:

>>> 2024:
- rozrząd (do poprawy!!) + nowa pompa,

- wymiana wszystkich pasków + filtry (oleju, powietrza, kabinowy, paliwa),

- płukanka silnika + olej Valvoline VR1 5W-50,

- wymiana oleju w dyfrze,

- remont skrzyni (wymiana konwertera, inna hydraulika + wymiana oleju),

- wyczyszczona wnęka pod podszybiem,

- wymiana klocków przód,

- dwa wahacze dolne przednie proste + łożysko koła lewego przód,

- regeneracja maglownicy,

- wymiana sprężarki klimatyzacji + odgrzybienie/wyczyszczenie + nabicie,

- regeneracja mechanizmu wycieraczek przód,

- nowe wycieraczki aero przód,

- wspawane nowe siatki w tłumiku + nowe łączki przedniego z środkowym,

- wymiana linki od maski silnika,

- założone felgi ATS DTM 18' + Hankook 235/40/R18 (lato)

 

>>> 2025:

- zmieniony podłokietnik tylnej kanapy na tzw "McDonald" od S4 (2025.04.03),

- dołożenie tempomatu (2025.05.02),

- wymiana silniczka wycieraczki klapy/tył (2025.05.28),

- nowy licznik z ColorMFA + tarcze MoMan (2025.05.31),

- podmiana modułu Parktronica na wyższy model z A8 (2025.05.31),
 

 

Do zrobienia:

- podciśnienie (gruszki/wałek, wymiana wężyków i co trzeba będzie), - w trakcie

- czyszczenie kolektora, przepustnicy + nowa odma, - w trakcie

- sprawdzenie szklanek, - w trakcie

- sprawdzenie/czyszczenie smoka, - w trakcie

- regeneracja zacisków hamowania + nowe tarcze/kocki przód tył,

- regeneracja lamp xenonów,

- poprawa wężyków spryskiwaczy xenonów,

- kamerka cofania,

- demontaż tylnego zderzaka i diagnoza/naprawa czujnika radiowej synchronizacji zegara,

- odpicować środek (regeneracja przełączników/przycisków, poprawić kable od głośników drzwi kierowcy itp.),

- odpicować/dołożyć z zewnątrz (nowe podszybie, plastiki, zaślepki/osłony itp.),

- lusterko fotochrom (jak się da z MK4),

 

 

 

Zdjęcia z oferty przed zakupem:

 

2.webp

 

8.webp

 

11.webp

 

13.webp

 

14.webp

 

Edytowane przez don_pepe
dodanie info
Opublikowano
1 godzinę temu, don_pepe napisał(a):

Valvoline VR1 5W-50

Dlaczego 5W50?

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, afroo. napisał(a):

Dlaczego 5W50?

Poszperałem po forum i po internetach - i tak z tego co wyczytałem to olej ogólnie polecany (jakościowo dobry) jak również dobry dla tego silnika. Dlatego postanowiłem zalać ten.

Tematy:

https://a4-klub.pl/topic/419397-zmiana-5w50-na-10w60/

https://a4-klub.pl/topic/401198-wymiana-oleju-jaki-polecacie-do-30-asn/

 

Edytowane przez don_pepe
Opublikowano

Będziesz po torze jeździł, czy wokół komina? Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.02.2025 o 14:48, afroo. napisał(a):

Będziesz po torze jeździł, czy wokół komina? Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę.

Nie, po torze nie..za dużo wiosen już na karku na wygibasy wyścigowe...zwłaszcza te wokół komina ;) Ale dzięki za uwagę. A możesz rozwinąć stwierdzenie "Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę"? Jakieś minusy z tego powodu?

 

Wg mnie jak mam wlać olej tańszy na bańce 4l o 20zł który parametrami będzie gorszy od tego VR1 - to to jest dla mnie bez sensu. 

 

 

Edytowane przez don_pepe
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

2025.05.02 - dołożony i zaadoptowany tempomat.

 

t1.JPG

 

t2.JPG

 

t3.JPG

Edytowane przez don_pepe
Opublikowano (edytowane)

2025.05.31 - zakończony mod licznika z ColorMFA + tarcze MoMan + wskazówki z B7.

Do celów modyfikacji wykorzystany został licznik: 8E0 920 900 NX

 

l0.thumb.jpg.0c89f24c56016f84f648b849ec339351.jpg

 

l1.JPG

 

l2.JPG

 

l3.JPG

Edytowane przez don_pepe
dodany link + info + foto
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

2025.05.31 - po założeniu licznika z ColorMFA można teraz było zamienić ori Parktronic z A4 na wyższy model z A8.

Na zdjęciach na górnej części ekranu/wyświetlacza po prawej i lewej stronie widać cyferki - ColorMFA w tym momencie był w trybie "Debug mode". Po wyłączeniu tego trybu cyferki znikają.

 

p1.JPG

 

p2.JPG

Edytowane przez don_pepe
  • Super 1
  • wow 1
Opublikowano

Hah, mega wygląda ten ekran i parktronik, brawo za pomysł 😊😉

Opublikowano

Świetna sprawa z tym wyświetlaczem.

Opublikowano (edytowane)

Prace silnikowe - w trakcie.

 

Wybrane foto:

 

sil1.JPG

 

sil2.JPG

 

sil3.JPG

 

sil4.JPG

 

sil5.JPG

 

sil6.JPG

 

sil7.JPG

 

sil8.JPG

 

Cdn.

Edytowane przez don_pepe
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...