borysek88 Opublikowano Niedziela o 16:30 Opublikowano Niedziela o 16:30 (edytowane) Witam, posiadam audi a4 b5 1.9 tdi ajm, aktualny przebieg to 465 tyś km, silnik w 100% oryginalny, nic nie było przy nim robione, nigdy nie był otwierany, dzisiaj zauważyłem, że po ostrej jeździe, wskazówka temperatury płynu chłodniczego przesuwa się z 90 na 93-94 stopnie, a po około 2 minutach spokojnej jazdy, wskazówka wraca na temperaturę 90 stopni. zaraz po ostrej jeździe sprawdzałem wąż od chłodnicy (ten obok intercooleta na górze), wąż ten jest gorący, jednak da się go ścisnąć, po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego słychać specyficzne syknięcie, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny, termostat w silniku był wymieniany 11 lat temu, w oleju nie ma płynu chłodniczego, w zbiorniku wyrównawczym nie ma oleju podmieniłem korek zbiornika wyrównawczego z passata b5, nie się nie zmieniło, temperatura płynu chłodniczego po ostrej jeździe, nadal się podnosi do 93-94 stopnie wentylator od chłodnicy pracuje (wczoraj też zmieniałem olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, drugi raz sprawdziłem czy wszystko zrobiłem dobrze, wszystko jest OK) proszę o pomoc pozdrawiam Mateusz Edytowane Niedziela o 16:43 przez borysek88
Fazii Opublikowano Niedziela o 23:01 Opublikowano Niedziela o 23:01 A jakie są odczyty temperatury na vcds? Zegary vdo czy Jaeger?
borysek88 Opublikowano Poniedziałek o 05:45 Autor Opublikowano Poniedziałek o 05:45 6 godzin temu, Fazii napisał(a): A jakie są odczyty temperatury na vcds? Zegary vdo czy Jaeger? licznik Jaegger, ale nie obstawiam licznik, bo po 2 minutach, po ostrej jeździe, znowu pokazuje 90 stopni, nie mam jak sprawdzić temperatury, nie mam programu na climatronicu kanał 49 zawsze -60, kanał 51 to 90 stopni, ale climattronickiem nie mam się czego sugerować myślałem, że może to być UPG, jednak po przekroczeniu tem. 93 stopni, w zbiorniczku wyrównawczym powinien być gorący płyn chłodnicy a jest zimny,
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 07:02 Opublikowano Poniedziałek o 07:02 Wszystko działa normalnie, czego Ty chcesz od tego auta? Dajesz w rurę to więcej ciepła trzeba odprowadzić, temperatura się trochę podnosi, a później spada.
Langista Opublikowano Poniedziałek o 08:30 Opublikowano Poniedziałek o 08:30 2 godziny temu, borysek88 napisał(a): licznik Jaegger, ale nie obstawiam licznik, bo po 2 minutach, po ostrej jeździe, znowu pokazuje 90 stopni, nie mam jak sprawdzić temperatury, nie mam programu na climatronicu kanał 49 zawsze -60, kanał 51 to 90 stopni, ale climattronickiem nie mam się czego sugerować myślałem, że może to być UPG, jednak po przekroczeniu tem. 93 stopni, w zbiorniczku wyrównawczym powinien być gorący płyn chłodnicy a jest zimny, Wygląda mi to na początki zużytego silniczka temperatury cieczy. Miałem podobnie w B5 tylko mnie temperatura rosła potem ciągle do góry aż odcinało kompresor klimy. Delikatne uderzenie w deskę rozdzielczą sprawiało że temperatura na wskaźniku spadała i klima wracała 😅 Jak na ten przebieg w B5 to moim zdaniem i tak długo wytrzymało, rozglądaj się za licznikiem z VDO.
borysek88 Opublikowano Poniedziałek o 10:10 Autor Opublikowano Poniedziałek o 10:10 3 godziny temu, Lovely Man napisał(a): Wszystko działa normalnie, czego Ty chcesz od tego auta? Dajesz w rurę to więcej ciepła trzeba odprowadzić, temperatura się trochę podnosi, a później spada. nigdy tak nie było, ile jechałem, zawsze była temperatura 90 stopni jechałem dzisiaj 140 km/h przez kilka minut, temperatura podskoczyła do 100 stopni, po minucie jazdy z prędkością 100 km/h wskazówka wróciła na 90 stopi, zatrzymałem się i sprawdziłem wodę w zbiorniczku wyrównawczym- woda była chłodna, dodam jeszcze, że podczas skręcania, słychać jak przelewa się woda pod konsolą, może układ wody jest zapowietrzony? może termostat nie otwiera się do końca? licznik bym obstawiał jako dobry, bo przy spokojnej jeździe pokazuje temp 90 stopni
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 10:49 Opublikowano Poniedziałek o 10:49 kiedy była wymieniana pompa wody?..
Langista Opublikowano Poniedziałek o 11:28 Opublikowano Poniedziałek o 11:28 Pisał że od 11 lat siedzi termostat, to i pewnie rozrząd już tyle ma. Ogólnie sprawa wygląda tak, autor jest przedrażliwiony, bo temperatura płynu chłodniczgo w trakcie jazdy samochodem ciągle waha się między 85 °C a nawet 110 °C w upalne dni. Liczniki są tak zaprojektowane, że kierowca ma nie widzieć tych wahań temperatury, stąd wskazówki zaczynają się ruszać dopiero jak czujnik wykryje te skrajne granice. Podpiąć jakikolwiek interfejs diagnostyczny który będzie umiał odczytać temperaturę płynu z silnika oraz z wejścia do chłodnicy, B5 chyba nie miała czujnika na wylocie z chłodnicy, dodatkowo można dodać to co pokazuje licznik. Porównać te temperatury od samego momentu odpalenia, kiedy silnik jest zimny po długim postoju, np. noc. Jeżeli ciągle będą się zgadzać ze sobą, to nie ma co wydziwiaclć. Jedynie można myśleć już nad wymianą rozrządu, może faktycznie już pompa wody nie wymaga przy wyższych obrotach i stąd to przegrzewanie się.
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 11:51 Opublikowano Poniedziałek o 11:51 z opisu autora wątku obstawiałbym właśnie pompę... węże do chłodnicy gorące, dlatego na ten moment termostat bym wykluczył... natomiast, płyn w zbiorniczku zimny... co może (ale nie musi) świadczyć o problemie w obiegu płynu chłodniczego... miałem już kilka pomp które generowały właśnie takie objawy... "obluzowany wirnik" pompy, co w poczatkowj fazie objawia się "przegrzewaniem" właśnie podczas dynamiczniejszej jazdy...
borysek88 Opublikowano Poniedziałek o 14:51 Autor Opublikowano Poniedziałek o 14:51 pompa wody była wymieniana rok temu wraz z rozrządem, od wymiany rozrządu zrobiłem 35 tyś km temperatury o których pisze to są temperatury ze wskazówki z licznika a nie z VAGA bądź z klimatronika na autostradzie nie da się tym samochodem jechać, bo przy prędkości 140 km/h wskazówka od licznika temperatury pokaże wartość 100 stopni C
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 16:09 Opublikowano Poniedziałek o 16:09 Langista napisał jaki jest zakres temperatur pracy silnika spalinowego, wszystko jest w normie ale oczywiście możesz rozebrać auto na śrubki jak lubisz, nikt nie zabrania
borysek88 Opublikowano Poniedziałek o 16:40 Autor Opublikowano Poniedziałek o 16:40 29 minut temu, Lovely Man napisał(a): Langista napisał jaki jest zakres temperatur pracy silnika spalinowego, wszystko jest w normie ale oczywiście możesz rozebrać auto na śrubki jak lubisz, nikt nie zabrania nie rozumiesz, że jest problem z obiegiem wody, przy temp 100 stopni na liczniku, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 17:10 Opublikowano Poniedziałek o 17:10 A dlaczego miałby być gorący wg Ciebie skoro to zbiornik wyrównawczy?
Fazii Opublikowano Poniedziałek o 18:37 Opublikowano Poniedziałek o 18:37 Nie może być tak, że zegary pokazują 100 stopni (o ile są sprawne a z opisu autora tematu wygląda to bardziej na usterkę w układzie chłodzenia). Wymień termostat prewencyjnie. Koszt nie duży i robota nie skomplikowana. Być może chłodnica jeszcze niedrożna jest.
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 20:07 Opublikowano Poniedziałek o 20:07 to że pompa była wymieniana to niestety o niczym Nie świadczy... niestety większość zamienników jest kiepskiej jakości... wg. Twojego opisu obstawiam pompę... ewentualnie termostat... ale zaczął bym od sprawdzenia pompy.... natomiast co Ty zrobisz, to już zależy wyłącznie od Ciebie...
borysek88 Opublikowano Poniedziałek o 20:42 Autor Opublikowano Poniedziałek o 20:42 tylko jak sprawdzić pompe?
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 21:26 Opublikowano Poniedziałek o 21:26 niestety nie znam innego sposobu jak tylko jej demontaż i późniejsze oględziny... zdarza się (niestety) że pompa nie cieknie, nie hałasuje a ,,obluzowuje" się wirnik na osi pompy... no i niestety wydajność pompy maleje, a obieg płynu jest zakłócony... nie twierdzę, że tak jest i w tym przypadku... ale wg. opisu dużo na nią wskazuje... nie masz w okolicy majstra który by się umiał temu na spokojnie przyjrzeć?.. co innego pomoc na odległość, no i zupełnie co innego mieć auto na warsztacie... bo tak na odległość to tylko sugestie... chłopaki też tu pisali o termostacie, można faktycznie od niego zacząć... bo koszt nie duży, nakład pracy także niewielki, a on także może robić takie cuda... tylko jeśli się zdecydujesz to tylko oryginał, ewentualnie Behr... mając auto na miejscu temat udało by się rozgryźć w miarę szybko... niestety na odległość więcej pomóc nie mogę...
Langista Opublikowano wczoraj o 09:01 Opublikowano wczoraj o 09:01 Jakiej firmy pompa wody była zakładana?
borysek88 Opublikowano 23 godziny temu Autor Opublikowano 23 godziny temu 7 godzin temu, Langista napisał(a): Jakiej firmy pompa wody była zakładana? cały komplet rozrządu topowej firmy trzyliterowej
Langista Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Nowe bój się pisać firmy jakiejkolwiek, to forum aż takiej cenzury nie ma 😅 może być że jeżeli ciągle odkręcasz ten korek od zbiornika wyrównawczego to ciągle jest zapowietrzony, nie ruszaj go przez kilka dni i obserwuj. Przydał by się w każdym razie vcds i odczyt z czujnikiów, nie tylko z zegarów. Bez tego to krążenie wokół problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się