Userr Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Cześć, diagnozuje w swoim aucie ubytki oleju. Auto ma przejechane 300 000 km. Nie kopci. Moc raczej ok. Od zalania oleju czyli poziomu jak na zdjęciu: przejechałem 2500 km i poziom oleju wynosi tyle: Płukanką LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH płukaliśmy silnik oraz pierścienie (wlane osobne 0,5l na noc w miejsce świec). Nie pomogło. Mechanik sprawdzał węże od IC oraz dolotu i jest sucho: Co jeszcze można sprawdzić? Strona gorąca turbiny to już trochę zachodu. Mechanik wspomniał, że gdyby szedł olej w stronę gorącą do katalizatora (nawet kilkanaście kropel) to samochód by kopcił. Czy macie jakieś pomysły lub swoje porady. Może mechanik się myli?
Langista Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu (edytowane) Mechanik się nie zna, masz na bank uszczelniacze zaworowe i pierścienie do wymiany. Może spalać niewielkie ilości oleju przy wyższych obrotach silnika i tego nie zauważysz, bo temperatura się podnosi a katalizator bierze syf na klatę. Do tego te śmieszne płukanki na silnik z takim przebiegiem dadzą taki sam efekt, jak nalanie ropy - żaden, ewentualnie przepłucze z osadu niektóre miejsca. Nagar po takim przebiegu tylko mechanicznie usuniesz, lub bardzo mocną chemią ale nie kiedy tłoki są w silniku. Edytowane 3 godziny temu przez Langista 1
Userr Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu (edytowane) 6 minut temu, Langista napisał(a): Mechanik się nie zna, masz na bank uszczelniacze zaworowe i pierścienie do wymiany. Może spalać niewielkie ilości oleju przy wyższych obrotach silnika i tego nie zauważysz, bo temperatura się podnosi a katalizator bierze syf na klatę. Do tego te śmieszne płukanki na silnik z takim przebiegiem dadzą taki sam efekt, jak nalanie ropy - żaden, ewentualnie przepłucze z osadu niektóre miejsca. Nagar po takim przebiegu tylko mechanicznie usuniesz, lub bardzo mocną chemią ale to nie, kiedyś tłoki są w silniku. To dać sobie spokój z diagnostyką (ew. wymianą) turbiny? Gdzieś widziałem na forum temat, gdzie właśnie w części zimnej turbo było suche, a olej się spalał na części gorącej i po wymianie turbo było ok. Nie jeżdżę też szybko, kręcę max do 3 tys obrotów (rzadko 4). Edytowane 3 godziny temu przez Userr
pelonek1 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu 15 minut temu, Userr napisał(a): Nie jeżdżę też szybko, kręcę max do 3 tys obrotów (rzadko 4). To zacznij kręcić, niech wie że żyje, a nóż widelec mu przejdzie.
BartoszSoldier Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu Oglądałeś sam dobrze ten silnik? Może masz gdzieś wyciek, zweryfikuj najprostsze rzeczy ale tak jak przedmówcy, przy takich ilościach „poboru” oleju silnikowego raczej bez rozbiórki się nie obejdzie. LPG posiadasz?
Lovely Man Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu Na forum już wielokrotnie była dyskusja nt. tych silników i konsumpcji oleju, poszukaj.To co zeżarł na 2,5 Kkm to i tak niewiele, a na jakim oleju jezdzisz?
Lovely Man Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu Do tego auto ma przebieg i wiek, akurat zużycie pierścieni tłokowych można ocenić robiąc pomiar ciśnienia sprezania + próba olejowa, jednak uszczelniacze zaworów mogą być już popękane i stwardniałe, puszczać olej. A przy rozruchu też nie puszcza dymka?
Userr Opublikowano 1 godzinę temu Autor Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) 1 godzinę temu, pelonek1 napisał(a): To zacznij kręcić, niech wie że żyje, a nóż widelec mu przejdzie. Dziś zauważyłem, że na rozgrzanym silniku, przy obrotach 4-6 tyś na luzie z tyłu widać małą chmurkę siwego dymu, coś jak na zdjęciu: Wydaje mi się to normalne z uwagi na obroty, przy obrotach 1 - 3 tyś. nie ma nic. Wydechy są czyste. Lekki czarny bród i woda. 21 minut temu, BartoszSoldier napisał(a): Oglądałeś sam dobrze ten silnik? Może masz gdzieś wyciek, zweryfikuj najprostsze rzeczy ale tak jak przedmówcy, przy takich ilościach „poboru” oleju silnikowego raczej bez rozbiórki się nie obejdzie. LPG posiadasz? Silnik suchy. Na miejscach gdzie staje brak plam. LPG nie posiadam. 7 minut temu, Lovely Man napisał(a): Na forum już wielokrotnie była dyskusja nt. tych silników i konsumpcji oleju, poszukaj.To co zeżarł na 2,5 Kkm to i tak niewiele, a na jakim oleju jezdzisz? MOTUL 8100 X-CESS 5W40 4 minuty temu, Lovely Man napisał(a): Do tego auto ma przebieg i wiek, akurat zużycie pierścieni tłokowych można ocenić robiąc pomiar ciśnienia sprezania + próba olejowa, jednak uszczelniacze zaworów mogą być już popękane i stwardniałe, puszczać olej. A przy rozruchu też nie puszcza dymka? No rozumiem, że wiek auta ma też znaczenie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy to turbina czy pierścienie? Czy te pomiary ciśnienia i próby olejowe dadzą pewną informację co jest do wymiany ze wspomnianych rzeczy? Co do odpalania porannego, to też taki krótki, siwy dym jak na zdjęciu powyżej. Jutro mogę się upewnić. Przy rozruchu na ciepłym brak dymu. Edytowane 1 godzinę temu przez Userr
Lovely Man Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu To puszczanie dymka przy zimnym rozruchu może wskazywać na uszczelniacze zaworowe ale zrób pomiar kompresji z próbą olejową, to Ci powie w jakiej kondycji są pierścienie. Generalnie to jezdziłbym dalej, pilnować tylko stanu oleju. Auto ma prawie 20 lat, nie ma co się za bardzo przejmować. a jak chcesz z niego zrobić igłę to możesz drążyć temat ale czy warto?
Lovely Man Opublikowano 58 minut temu Opublikowano 58 minut temu Jak zrobisz pomiar kompresji z próbą olejową to napisz jakie rezultaty. Uszczelnienia zaworów da się wymienić bez ściągania głowicy 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się