Skocz do zawartości
IGNOROWANY

W Audi A5 8T 2.0 TDI ubywa płynu chłodniczego i dymi na biało


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam Audi z 2015 roku z silnikiem CNHA 190

Problem w zasadzie od początku zakupu ubywa płyn chłodniczy w granicach 300 ml na 500km. 

Wymieniony miesiąc temu rozrząd z pompą wody filtry oleje płyny. Mechanik zauważyłem wypłukany kanał co wiązało się z wymienioną chłodnicy Intelcolera z korektorem część oryginalna ASO. Sprawdzone wszystkie węże nie ma wycieków a płyn ubywa.. Przy rozruchu raz pojawił się problem auto podawało paliwo silnik nie chciał odpalić. Przy kolejnej próbie odpalił normalnie .. Za każdym razem kiedy silnik nie osiąganie temperatury przed 90 stopniami przy dodawaniu gwałtowniejszym biały dym z tlumnika nie dużo ale sa, czuć zapach płynu pod maską i przy wydechu. Ręce mi odpadają jestem zrozpaczony a to było moje marzenie jak narazie kupa stresu .. 

Opublikowano

Czyli jakis maly wyciek gdzies moze byc... proponuje dolac do plynu uszczelniacz liqui moly.

Opublikowano

Tylko dziwne że czuć też słodki zapach przy wydechu 

Opublikowano
2 minuty temu, Koalakm napisał(a):

Czyli jakis maly wyciek gdzies moze byc... proponuje dolac do plynu uszczelniacz liqui moly.

I zapchać nagrzewnicę:whistling:

Opublikowano

Tylko że czytałem przed momentem że ludzie to leją 

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

I zapchać nagrzewnicę

no tu sie nie wypowiem bo bazuje tylko na opisie producenta i wrecz setkach swietnych opiniach tych co zastosowali... (na naszym popularnym serwisie aukcyjnym ;) ). W opisie producenta (a ja akurat liqui uwazam za swietne produkty) jest jasno napisane ze nie powoduje zapchan: 

LIQUIMOLY.SKLEP.PL

Sprawdź, jak uszczelnić chłodnicę? Wykorzystaj odpowiednie uszczelniacze do chłodnic.

- brak negatywnych skutków ubocznych dla pompy wodnej lub obwodu grzewczego,

 

Czy znasz z doswiadczenia jakies przypadki faktycznego zapchania?

Opublikowano

Dziękuję za poradę czytałem opinie no wszystkim nam znanym portalu przemyśle to ponieważ znalazło się tam kilka negatywów jeden między innymi jak wspomniał muskel1. 
Ale genralnie chciałbym znaleść powód tego a nie przyklejać tylko plasterek 

Opublikowano

Skoro ubywa płynu, dymi na biało i śmierdzi glikolem z rury, to jak myślisz co się dzieje? Konklawe wybrało papieża? ;)

Opublikowano
3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

I zapchać nagrzewnicę:whistling:

Tester uszczelki pod głowicą mam na myśli ten wężyk który wkładasz do zbiorniczka nie wykluczy uszkodzenia chłodniczki egr ? 
w jaki inny sposób najpewniejszy sprawdzić obie rzeczy ? 
sugerowałbyś sprawdzić może co innnego ? 
 

Opublikowano

Genralnie tak wyglądają oba korki IMG_6717.thumb.jpeg.de56c188ef52154608db7ccbd8405247.jpegIMG_6716.thumb.jpeg.4d65e46c6829ea2c2ac7e22b84dc14fd.jpegIMG_6714.thumb.jpeg.8bb3672b7154c70dd6bc1a78cc9e6179.jpeg

Opublikowano

Dodam jeszcze że na silniku ma się to tak na postoju nie ma dymienia jak przygazuje wygląda to tak nie jest to jakaś mega chmura no ale jest 

 

 

Opublikowano

Berbelucha olejowa, wygląda na płyn chłodzący w oleju, a jak wyciągniesz bagnet z nagrzanego silnika to olej też jest taki? 

Opublikowano
6 minut temu, Lovely Man napisał(a):

Berbelucha olejowa, wygląda na płyn chłodzący w oleju, a jak wyciągniesz bagnet z nagrzanego silnika to olej też jest taki? 

Niestety nie mam bagnetu. Tylko zazwyczaj jak widziałem zdjęcia bądź raz na własne oczy korka świadczącym o uszkodzonej uszczelce pod głowicą było to jaśniejsze coś w stylu masła albo cerateca 

Opublikowano

No tak, zapomniałem, w moim też niema :) Możesz włożyć cienką rurkę plastikową w otwór tam gdzie normalnie jest bagnet ( to jeszcze masz), pobrać próbkę oleju i zrobić analizę chromatograficzną na bibule.

Opublikowano

A to na korku nie jest jeszcze takie jasne ponieważ tego płynu nie dostaje się dużo, po wymieszaniu większej ilości płynu z olejem powstaje coś o kolorze cappuccino ;)

Opublikowano

podepne sie przy okazji, czy da sie wymienic chlodnice wody bez koniecznosci demontazu / odpinania chlodnicy (skraplacza) klimatyzacji (tak aby nie bylo konieczne odsysanie czynnika)?

Opublikowano (edytowane)

Może wlej do płynu chłodniczego czynnik barwiący w świetle UV, jeśli nie będzie nigdzie wycieku to prawdopodobnie dostaje się do oleju jak kolega napisał wyżej, spuść trochę oleju poświeć UV i zobacz . nie do końca znam budowę tego silnika ale w 3.0 starszego typu był problem z odmą i płyn leciał do oleju, w 3.0 tfsi na turbo już 2 krotnie spotkałem się osobiście że chłodniczka oleju na uszczelnieniu pomiędzy oringami ( najprawdopodobniej od temperatury się uszkodziła)  puszczała i również płyn dostawał się do oleju i nigdy odwrotnie. Zlałem olej z czynnikiem i płynem i pięknie się mienił na zielono(pod UV ).  Nim zaczniesz zrzucać czapę bo większość powie że uszczelka pod głowica sprawdź wszystko inne mniejszym kosztem demontażu i wyeliminuj ;) 


Co do chłodnicy wody to teoretycznie powinno się dać, zwalić belką, wentylator możliwe że wyjdzie górą, chłodnicę klimy odsunąć można na wężach na bok, nie wiem jakie długie one są i na ile pozwolą ale w razie jak wypniesz kierownice powietrza to zrobisz ciut więcej  miejsca.

Edytowane przez minimum93
Opublikowano
48 minut temu, minimum93 napisał(a):

Może wlej do płynu chłodniczego czynnik barwiący w świetle UV, jeśli nie będzie nigdzie wycieku to prawdopodobnie dostaje się do oleju jak kolega napisał wyżej, spuść trochę oleju poświeć UV i zobacz . nie do końca znam budowę tego silnika ale w 3.0 starszego typu był problem z odmą i płyn leciał do oleju, w 3.0 tfsi na turbo już 2 krotnie spotkałem się osobiście że chłodniczka oleju na uszczelnieniu pomiędzy oringami ( najprawdopodobniej od temperatury się uszkodziła)  puszczała i również płyn dostawał się do oleju i nigdy odwrotnie. Zlałem olej z czynnikiem i płynem i pięknie się mienił na zielono(pod UV ).  Nim zaczniesz zrzucać czapę bo większość powie że uszczelka pod głowica sprawdź wszystko inne mniejszym kosztem demontażu i wyeliminuj ;) 


Co do chłodnicy wody to teoretycznie powinno się dać, zwalić belką, wentylator możliwe że wyjdzie górą, chłodnicę klimy odsunąć można na wężach na bok, nie wiem jakie długie one są i na ile pozwolą ale w razie jak wypniesz kierownice powietrza to zrobisz ciut więcej  miejsca.

Dokładnie mam taki zamiar zrobić, zalać czynnikiem barwiącym jeżeli nic nie wyniknie chyba będę wymieniać chłodniczke egr, tylko dostęp do niej jest mega utrudniony no ale cóż. Jutro przyjdzie do VCDS i mam zamiar sprawdzić błędy i logi może mi ktoś coś podpowie na co zwrócić uwagę w zawiązku ze sprawdzeniem chlodniczki recyrkulacji spalin

dziękuję za odbiór 

Opublikowano

ja bym zaczął od czynnika mimo wszystko :) i upuścił trochę oliwy. to by ci powiedziało chyba najwięcej na obecną chwilę. oznak oleju w zbiorniczku płynu nie widać?  Obejrzyj oczywiście wszystko od spodu, silnik skrzynie pod kątem wycieków, zapocenia itp. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...