Azbest Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu O AUCIE: Nabyłem od szwagra z Belgii (brat żony) Q5 z 2013 roku, przebieg 201.500 km, - (raczej pewny bo szwagier użytkował je w Belgii a kupił jako 3 letnie od kobity z podwórka). Znam auto bo wielokrotnie widywałem przez okres użytkowania przez szwagra i jego małżonkę. Po zakupie wymieniłem olej i filtr + płukanka, resztę filtrów, podkładki pod wtryski, kompletny rozrząd, felgi od SQ5, pomalowałem zderzaki bo lekko porysowane były (Belgia), zrobiony chip na 205 KM i 431 Nm (z wykresu hamowni), wyprogramowano EGR i odłączona kostka, ale EGR nie zaślepiony. USTERKA: Pojeździłęm sobie prawie 1.000 km i było git. Ostatnio po ostrzejszej jeździe, wjeżdżałem do miasta i puściłem na luzie. Po chwili lampa alladyna, "zbyt niskie ciśnienie oleju i wyłącz silnik". Tak więc auto na hol (bo manual) i mechanik sprawdził manometrem i kompem ciśnienie jest lux, książkowe można by powiedzieć. Pojeździł, rozgrzał, hamował i nic nie wywaliło. Zlał olej, filtr na pół i czysto, nic tam nie było złego. Zalał nowy olej, pojeździłem około 200 km i było luksusowo. Dziś po pełnym rozgrzaniu podjeżdżam pod bramę i znów lampa na czerwono. Zgasiłem silnik, odczekałem 15 minut popatrzyłem że wszędzie sucho, przez turbo nie poszło, poziom oleju na maxa, więc odpaliłem i żadnego błędu. Przejechałem około 50 km i nic, cisza, spokój. MOJA DIAGNOZA\przemyślenia: Sporo czytałem o tym, że to wada tego silnika, że Goebelsy spartolili robotę obniżając ciśnienie, że są jakieś wadliwe dysze spryskujące denka tłoków i dopiero wymiana na takie po 2015 roku może problem rozwiązać. Owszem, może być też wytarty ołówek, ale wtedy pompa by ciśnienia nie dawała, może być też padnięta pompa. Generalnie metodą prób i błędów można by pół silnika/auta wymienić a problem pozostanie. PYTANIA: 1. Jeździć obserwować? 2. Czy silnik w końcu nie klęknie od tego, że przez moment na jałowym biegu jednak to ciśnienie niskie jest? 3. Czy ktoś zna jakiegoś magika mechanika +/- 100 km od Białegostoku, który by temat ogarnął? 4. Czy dobrym sprzętem (jakiś tech czy cuś) można to ciśnienie delikatnie podnieść, żeby w razie puszczenia na luz przy rozgrzanym aucie czujnik nie łapał błędu? Z góry dzięki za wszelką pomoc
Langista Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Znając potencjalny problem z pompą oleju w tym silniku (nie napisałeś jaki konkretnie) to prewencyjnie bym ją ogarnął. Mechanik powiedział jakie ciśnienie było po rozgrzaniu oleju?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się