Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozładowany akumulator w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Od dłuższego czasu pojawił się w moim Audi, problem ciągłego rozładowywania akumulatora. Kiedy auto postoi max weekend nie ma szans na odpalenie. Napięcie akumulatora spada do 4V. Kupiłem, zamontowałem i zakodowałem już nowy akumulator i dzisiaj po weekendzie majowym problem ten sam. Wcześniej miałem auto u elektro-mechanika i wymienił mi moduł 19-Gateway. 

Proszę o porady i pomoc.

Opublikowano

1. Wrzuć pełny auto-scan.
2. Zmierz pobór prądu spoczynkowego.

Opublikowano (edytowane)

Aktualnie ładuję akumulator, żebym jutro mógł dojechać do pracy. Sprawdzę pobór spoczynkowy rano i napiszę jaki jest. Tymczasem skan z programu.

Audi.txt

Edytowane przez Rafix17
Opublikowano

Sterownik AdBlue uwalony, pewnie dlatego wyczerpuje aku.

Opublikowano

Nie wiem czy pamiętasz, kiedyś pisałeś mi na forum czy jest wyświetlony na zegarach rozruch niemożliwy za xxx km. Poprzedni właściciel wykodował AdBlue. Czy to raczej będzie przyczyną występującego problemu?

Opublikowano

Zmierz pobór prądu spoczynkowego i sprawdź które to urządzenie, to się dowiesz czy to ten sterownik.

Opublikowano

Rozumiem, że pobór prądu spoczynkowego mam sprawdzić multimetrem? Gdzie ewentualnie w VCDS mogę sprawdzić jakie to brzydkie urządzenie pobiera ten prąd?

Opublikowano
10 godzin temu, Rafix17 napisał(a):

Gdzie ewentualnie w VCDS mogę sprawdzić jakie to brzydkie urządzenie pobiera ten prąd?

Nigdzie.

10 godzin temu, Rafix17 napisał(a):

Rozumiem, że pobór prądu spoczynkowego mam sprawdzić multimetrem?

Albo cengowym.

 

I tak dla jasności, nie mierzysz napięcia akumulatora tylko pobór prądu, czyli amperomierzem.

Opublikowano

Dlatego multimetrem tego nie zmierzy, multimetr zmierzy pobór na danym odcinku ale nie może być żadnego połączenia poza sondami, czyli klema musiałaby być podłączona do multimetru a ten do akumulatora drugą sondą.

Ja osobiście najdroższego multimetru bym tak na zjaranie nie narażał, bo wystarczy kilka modułów obudzić i już w najlepszym przypadku bezpiecznik wybije na multimetrze, ewentualnie spali ścieżki. 

 

Bardzo niedokładną ale moim zdaniem jedyną bezpieczną metodą (o ile Aku jest sprawny), pobór sprawdzisz poprzez odczyt napięcia na akumulatorze najpierw 5 minut po zgaszeniu silnika i zaryglowaniu auta, potem po ok 30 minutach. Wyjdzie Ci o ile spadło napięcie.

Opublikowano

Jasne, że zmierzy. Amperomierz wpina szeregowo między klemę akumulatora a biegun akumulatora.

Opublikowano

Tak, ale amperomierz,  nie multimetr, do tego najlepiej z krokodylkami lub innymi zaciskami.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Langista napisał(a):

Tak, ale amperomierz

To żadna różnica. Nie wiem ile razy tak sprawdzałem i nigdy nie spaliłem urządzenia. Multimetr przełączasz w tryb amperomierza i mierzysz. Nic się nie stanie. Większość z nich zabezbieczona jest 10 amperowym bezpiecznikiem.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

https://a4-klub.pl/topic/455335-padnięta-pompa-adblue-w-audi-a4-b9-20-tdi/page/9/

tutaj znajdziesz info które bezpieczniki są od sterownika adblue. możesz sprawdzić czy przez nie płynie napięcie (wepnij multimetr szeregowo zamiast bezpiecznika, w trybie amperomierza). tylko mierz po zamknięciu auta po uśpieniu sterowników (jak zgasną podświetlenia konsoli biegów, klapy nie musisz zamykać, zarygluj auto z pilota). ew wyjm te bezpieczniki na próbę, jak masz wyprogramowane adblue to może nawet nie będzie błędu żadnego. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...