Rafix17 Opublikowano Niedziela o 18:50 Opublikowano Niedziela o 18:50 Witam wszystkich, Od dłuższego czasu pojawił się w moim Audi, problem ciągłego rozładowywania akumulatora. Kiedy auto postoi max weekend nie ma szans na odpalenie. Napięcie akumulatora spada do 4V. Kupiłem, zamontowałem i zakodowałem już nowy akumulator i dzisiaj po weekendzie majowym problem ten sam. Wcześniej miałem auto u elektro-mechanika i wymienił mi moduł 19-Gateway. Proszę o porady i pomoc.
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 18:56 Opublikowano Niedziela o 18:56 1. Wrzuć pełny auto-scan. 2. Zmierz pobór prądu spoczynkowego.
Rafix17 Opublikowano Niedziela o 19:04 Autor Opublikowano Niedziela o 19:04 (edytowane) Aktualnie ładuję akumulator, żebym jutro mógł dojechać do pracy. Sprawdzę pobór spoczynkowy rano i napiszę jaki jest. Tymczasem skan z programu. Audi.txt Edytowane Niedziela o 19:06 przez Rafix17
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 19:17 Opublikowano Niedziela o 19:17 Sterownik AdBlue uwalony, pewnie dlatego wyczerpuje aku.
Rafix17 Opublikowano Niedziela o 19:21 Autor Opublikowano Niedziela o 19:21 Nie wiem czy pamiętasz, kiedyś pisałeś mi na forum czy jest wyświetlony na zegarach rozruch niemożliwy za xxx km. Poprzedni właściciel wykodował AdBlue. Czy to raczej będzie przyczyną występującego problemu?
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 19:26 Opublikowano Niedziela o 19:26 Zmierz pobór prądu spoczynkowego i sprawdź które to urządzenie, to się dowiesz czy to ten sterownik.
Rafix17 Opublikowano Niedziela o 19:35 Autor Opublikowano Niedziela o 19:35 Rozumiem, że pobór prądu spoczynkowego mam sprawdzić multimetrem? Gdzie ewentualnie w VCDS mogę sprawdzić jakie to brzydkie urządzenie pobiera ten prąd?
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 19:48 Opublikowano Niedziela o 19:48 10 godzin temu, Rafix17 napisał(a): Gdzie ewentualnie w VCDS mogę sprawdzić jakie to brzydkie urządzenie pobiera ten prąd? Nigdzie. 10 godzin temu, Rafix17 napisał(a): Rozumiem, że pobór prądu spoczynkowego mam sprawdzić multimetrem? Albo cengowym. I tak dla jasności, nie mierzysz napięcia akumulatora tylko pobór prądu, czyli amperomierzem.
Langista Opublikowano Niedziela o 22:25 Opublikowano Niedziela o 22:25 Dlatego multimetrem tego nie zmierzy, multimetr zmierzy pobór na danym odcinku ale nie może być żadnego połączenia poza sondami, czyli klema musiałaby być podłączona do multimetru a ten do akumulatora drugą sondą. Ja osobiście najdroższego multimetru bym tak na zjaranie nie narażał, bo wystarczy kilka modułów obudzić i już w najlepszym przypadku bezpiecznik wybije na multimetrze, ewentualnie spali ścieżki. Bardzo niedokładną ale moim zdaniem jedyną bezpieczną metodą (o ile Aku jest sprawny), pobór sprawdzisz poprzez odczyt napięcia na akumulatorze najpierw 5 minut po zgaszeniu silnika i zaryglowaniu auta, potem po ok 30 minutach. Wyjdzie Ci o ile spadło napięcie.
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 05:37 Opublikowano wczoraj o 05:37 Jasne, że zmierzy. Amperomierz wpina szeregowo między klemę akumulatora a biegun akumulatora.
Langista Opublikowano wczoraj o 06:27 Opublikowano wczoraj o 06:27 Tak, ale amperomierz, nie multimetr, do tego najlepiej z krokodylkami lub innymi zaciskami.
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 06:33 Opublikowano wczoraj o 06:33 (edytowane) 6 minut temu, Langista napisał(a): Tak, ale amperomierz To żadna różnica. Nie wiem ile razy tak sprawdzałem i nigdy nie spaliłem urządzenia. Multimetr przełączasz w tryb amperomierza i mierzysz. Nic się nie stanie. Większość z nich zabezbieczona jest 10 amperowym bezpiecznikiem. Edytowane wczoraj o 06:34 przez Muskel1
wuPiotrek Opublikowano 18 godzin temu Opublikowano 18 godzin temu https://a4-klub.pl/topic/455335-padnięta-pompa-adblue-w-audi-a4-b9-20-tdi/page/9/ tutaj znajdziesz info które bezpieczniki są od sterownika adblue. możesz sprawdzić czy przez nie płynie napięcie (wepnij multimetr szeregowo zamiast bezpiecznika, w trybie amperomierza). tylko mierz po zamknięciu auta po uśpieniu sterowników (jak zgasną podświetlenia konsoli biegów, klapy nie musisz zamykać, zarygluj auto z pilota). ew wyjm te bezpieczniki na próbę, jak masz wyprogramowane adblue to może nawet nie będzie błędu żadnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się