Tajfun211 Opublikowano Czwartek o 19:02 Opublikowano Czwartek o 19:02 Cześć, Auto to Q5 80A 2.0 TFSI hybryda plugin, auto z USA po kolizji. Uszkodzony był zderzak oraz grill natomiast chłodnica była zdemontowana ale nie uszkodzona. Zamontowałem chłodnicę, napełniłem płynem i odpowietrzyłem układ procedurą odpowietrzania w ODIS. Następnie zagrzałem silnik i obserwowałem temperatury. Wyłączyłem silink jak temperatura doszła do 107 stopni bo mi się wydawało że to za dużo i że powinien się otworzyć już duży obieg. Jak zgasiłem silnik to załączyła się pompka dużego obiegu i temperatura zaczeła spadać na silniku i podnośić się na chłodnicy to normalne bo gorąca woda poszła na duży obieg chłodnicy. Pytanie jest czy to normalna praca i kontroler otworzy duży obieg przy wyższej temperaturze? Zanim go nagrzeję do 115 chciałbym się upewnić że to normalne termperatury dla tego silnika. Po nagrzaniu tuż przed wyłączeniem silnika: Po wyłączeniu silnika: Dzisiaj druga próba i okazuje się że otworzył się duży obieg przy 108 stopniach. Wygląda że wszystko pracuje prawidłowo, wiatraki też się załączyły po chwili. Po zwiększeniu obrotów temperatury spadały więc przy obciążeniu tak jest wysterowane najprawdopodobniej aby obniżać temp pracy. Najwyraźniej te siliniki są tak zaprojektowane aby pracować w nieco wyższych temperaturach ogólnie z róznych powodów pewnie opory toczenia, spalanie, ekologia itd.. Aby się upewnić mam prośbę do forumowiczów którzy mają dostęp do danych producenta o informację jak jest wysterowany ten silnik jeśli chodzi o tempratury pracy cieczy, oleju, parametry wysterowania regulatora. Tutaj załączył się duży obieg: Po zwiększeniu obrotów:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się