Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tragiczne prowadzenie i ślizganie się na suchym w Audi A5 8T Sportback 2.0 TDI quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z moim audi, jest to A5 2011 sportback quattro 2.0TDI CAHA s-line zawieszenie 1bv przekładnia servotronic.  Auto sprowadzone z Belgii w tamtym roku od samego początku mam problemy z prowadzeniem tzn auto prowadzi się bardzo dziwnie, na śniegu na nowych oponach nie trzyma wgl przyczepności w zakrętach nawet przy 40/50km/h tak samo w deszczu na nowych letnich oponach oraz przy względnie normalnej jeździe w zakrętach np tam gdzie a4 B5 quattro jeździłem 100/120km/h tam moja a5 przy 70 szoruje oponami i ucieka w zakręcie, wymienione kompletne zawieszenie przód do tego amortyzatory Sachs nowe sprężyny, tył zawias również w porządku, geometria ustawiana kilka razy na różne sposoby i dalej to samo. Ogólne odczucia z jazdy są takie, że auto kompletnie nie ma przyczepności - na autostradzie na prostej mogę puścić kierownicę przy 160km/u i nie ściąga ale w zakrętach coś jest grubo nie tak - spotkał się ktoś z czymś takim?

IMG_20250809_122553.jpg

Edytowane przez pawelku1999
Zmiana opisu
Opublikowano

sprawdz czy wahacze w Twoim aucie są takie jak powinny byc

Opublikowano

Jedyna rzecz odnośnie wahaczy co do której mam wątpliwości to banany przód w aucie mam o numerze 8k0407696g a w bagażniku leżały 8k0407696H na drugą stronę to samo zamiast g jest h więc były wymieniane w sklepie nie idzie uzyskać informacji czy się wymieniają a po numerze Vin wychodzą inne numery pewnie jakaś inna partia i numery się zamieniają. Nie mam już cierpliwości do tego auta, stary golf 4 z wybitym zawieszeniem lepiej wchodzi w zakręty. Jeszcze jedna rzecz ale to raczej bez związku, zaczęły mi się ostatnio problemy ze wspomaganiem jeśli można to tak nazwać a mianowicie servotronic dziwnie działa bo kierownica zamiast sztywnieć ze wzrostem prędkości zostaje tak samo miękka jak przy parkowaniu czyli np przy 140km/h mam pełne wspomaganie minimalny ruch kierownicą i auto skręca - pompa wspomagania w porządku nie opiłkuje, po spuszczeniu płyn czysty jak nowy wymieniony zawór servotronic u dalej to samo

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy dobrze sprawdzam twój model auta, ale z tego co widzę to chyba powinieneś mieć wahacze z końcówką 693 i 694 z literkami zależnymi od rocznika/typu N/R/T/S/Q.
To co napisałeś to chyba jest od b8. Nie mam tutaj doświadczenia, ale jak numery są kompletnie inne to możliwe, że i te wahacze nie są idealnie takie same.

Edytowane przez Emejcz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...