Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem z przyspieszeniem


NanYeo

Rekomendowane odpowiedzi

N75 058 906 283 F

DV 06A 145 710 N

Takie rzeczy kupuj w ASO. 30zl wiecej i masz gwarantowane ze bedzie dzialac

Ja N75 bralem od tego goscia

http://www.allegro.pl/item628905690_zawor_turbosprezarki_1_8t_audi_a4_a3_n75_turbo.html

DV z ASO za 120zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was koledzy .Mam podobny problem z autem , a objawy są następujące:

1.auto na benzynie chodzi mi dużo lepiej niż na gazie (sek. zenit), ale nie o to chodzi, około 3 tys. obrotów czuć tzw. turbo dziurę, ale nie czuje aby auto powyżej tych 3 tys. jakoś szybciej się zbierało, nie wiem czy turbina działa. Dodam ze katalizatora już nie mam. Bo auto juz ma swoje przejechane i poprzedni właściciel ja wymontował.

2. W silniku słychać dźwięk tak jak by jakieś łożysko było uszkodzone. Wymieniłem łożyska alternatora napinacza i dalej to samo. Rozchodzi się dźwięk po całym silniku.

Dodam na koniec ze nie mam za dużego pojęcia o mechanice :). Od czego Waszym zdaniem zacząć.

Z góry dziękuje za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was koledzy .Mam podobny problem z autem , a objawy są następujące:

1.auto na benzynie chodzi mi dużo lepiej niż na gazie (sek. zenit), ale nie o to chodzi, około 3 tys. obrotów czuć tzw. turbo dziurę, ale nie czuje aby auto powyżej tych 3 tys. jakoś szybciej się zbierało, nie wiem czy turbina działa. Dodam ze katalizatora już nie mam. Bo auto juz ma swoje przejechane i poprzedni właściciel ja wymontował.

2. W silniku słychać dźwięk tak jak by jakieś łożysko było uszkodzone. Wymieniłem łożyska alternatora napinacza i dalej to samo. Rozchodzi się dźwięk po całym silniku.

Dodam na koniec ze nie mam za dużego pojęcia o mechanice :). Od czego Waszym zdaniem zacząć.

Z góry dziękuje za rade.

Opisz ten dźwięk.

Kiedy dokładnie jest go słychać?

Jeżeli się nie mylę to prawdopodobnie łożysko w turbinie się skończyło :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy to:

1.DV - zakładać od TT 225KM - w ASO Skoda ok 100zł.

2.N75

3.WG - najpierw sprawdzić ciśnienie doładowania.

Wszystko to już było wiele razy na forum.

Dopiero potem można brać się za turbinę; padającą najbardziej słychać tuż po odpaleniu, na zimnym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o dźwięk, a wiec słychać tak jak by było zużyte łożysko, ale ciężko znaleźć gdzie to jest myślałem ze na alternatorze, ale jednak się myliłem . A słychać ten dźwięk tylko jak odpalę auto i słychać je cały czas , nawet jak silnik jest gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o dźwięk, a wiec słychać tak jak by było zużyte łożysko, ale ciężko znaleźć gdzie to jest myślałem ze na alternatorze, ale jednak się myliłem . A słychać ten dźwięk tylko jak odpalę auto i słychać je cały czas , nawet jak silnik jest gorący.

Możliwe ze napinacz paska wieloklinowego.jak jest zużyty to wydaje dźwięk zużytego łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis wskazuje na jakiś napinacz. Paska wielorowkowego lub paska klimy.

Zacznij od drugiego. Masz klimę?

Dobierz się od spodu z prawej do napinacza paska klimy (to ten krótszy) - poluzuj go (imbus 8mm) i zwolnij naciąg paska. Odpal na wyłączonej klimie, jeśli ucichnie to już wiesz :good:

Jak nie masz pojęcia to jedź do byle Kazia - prosta czynność, nic nie można zepsuć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie . a wiec auto dałem do mechanika i okazało sie ze jednak rolka napinacza była do wymiany, ale nie wiem czemu mi wymienił ( i czy wogóle wymienił pompę wody ). Muszę to sprawdzić , tylko nie wiem dokładnie gdzie ona się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, po kolei.

Jaką rolkę masz a myśli?

Napinacz paska rozrządu? To się zazwyczaj wymienia z paskiem.

Pompę wody wg uznania - a AEB jest napędzana paskiem klinowym, niezależnie od rozrządu. Jeśli zlecasz obsługę auta mechanikowi, to dobrze że wymienił, bo to kupa roboty.

Napinacz paska wielorowkowego osprzętu silnika? (alternator, wentylatory, wspomaganie).

Napinacz paska klimy - on pada najczęściej, jest najniżej i zbiera sporo wody. Łatwo się wymienia.

Pompa wody jest w obudowie i nie bardzo widać, że jest nowa. Trzeba dobrze się przyjrzeć z góry. Szukaj na krótkim pasku klinowym, napędzana od pompy wspomagania.

Znajduje się pomiędzy wspomaganiem, a głównym kołem silnika, nad nią jest wiskoza (wentylator).

Może ktoś wklei zdjęcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie . a wiec auto dałem do mechanika i okazało sie ze jednak rolka napinacza była do wymiany, ale nie wiem czemu mi wymienił ( i czy wogóle wymienił pompę wody ). Muszę to sprawdzić , tylko nie wiem dokładnie gdzie ona się znajduje.

a co to ma wspólnego z tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można, podpinam się do tematu: mianowicie po wymianie modułu zapłonu, autko ładnie hasa na gazie, ale na Pb do 3000- 4000 tyś jest muł, o co kaman????!!!! :confused4:

Jeżeli problem jest na benzin proponuje wymienić filtr paliwa oraz zmierzyć ciśnienie w układzie paliwowym,może pompa nie domaga :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adams, wesz - czy chodzi o taki dźwięk - http://w392.wrzuta.pl/film/5fTOkH2Avgs/20090704003 ???

Czy ten dźwięk może dawać któryś z napinaczy ??? :kwasny:

Przepraszam, że wcinam się w wątek, ale założyłem swój temat i jak na razie zostaje bez odpowiedzi... ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten dźwięk może dawać któryś z napinaczy ???

Tak. Napinacz lub łożysko alternatora.

Diagnozę zacznij od napinacza klimy, potem pasek osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adams, wesz - czy chodzi o taki dźwięk - http://w392.wrzuta.pl/film/5fTOkH2Avgs/20090704003 ???

Czy ten dźwięk może dawać któryś z napinaczy ??? :kwasny:

Przepraszam, że wcinam się w wątek, ale założyłem swój temat i jak na razie zostaje bez odpowiedzi... ;(

U mnie w paździochu wyglądało to tak że jak zimą odpalałem z rana to słyszalny był jakby stukot szklanek i najbardziej przeraziło mnie to że ten stukot nie przestawał przez dobre 10minut :confused4:

Zaś po dokładnym przysłucaniu się w ten odgłos zauważyłem ze stukot wyraźniej słychać od przodu na wysokości chłodnicy.W moim przypadku był to napinacz paska wieloklinowego :wink4:

U ciebie ten dźwięk jest innego rodzaju :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pytasz, to nie - za mojej kadencji nie był wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...