Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Nierówna praca silnika, zarówno znimnego jak i ciepłego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów

Mam mały problem. Gdy uruchamiam silnik, to falują obroty (nierówna praca), tak jakby się silnik dławił.

Najgorzej jest, gdy silnik jest zimny, później gdy się rozgrzeje falowanie jest dużo mniejsze.

Co to może być?

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

podlacz VAG, wykonaj logi,

sa jakies dodatkowe efekty?

- dymienie z rury wydechowej,

- sprawdz wyglad plynu chlodzacego: czy ine ma tlustych oczek, czy nie smierdzi spalinami.

- obejrz silnik czy nie ma wyciekow paliwa

Opublikowano

Podłącze VAGA

Nigdy jeszcze nie robiłem logów.

Z rury dymi na czarno przez chwilę przy zapalaniu.

Opublikowano

najczęstsze przyczyny falowania obrotów i nierównej pracy to uszkodzenie czujnika G80 (czujnik wzniosu iglicy rozpylacza trzeciego wtryskiwacza) - jego uszkodzenie lub przerwy w połączeniu ze sterownikiem silnika powodują brak dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia tłoczenia realizowanej za pomocą sygnału płynącego do przestawiacza kąta wtrysku z ECU silnika, drugim najczęstszym powodem nieregularnej pracy silnika to zabrudzenie nastawnika dawki w pompie wtryskowej, usterka czujników temperatury jak i dość częste przerwy sygnałów z nich docierających do ECU z powodu śniedziejących złączek,

pomijam tu oczywiście kwestię zapomnianych, przez niektórych właścicieli TDI i nie tylko, dawno lub wcale nie wymienianych filtrów paliwa i powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...