Gość grzesiekA4 Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Witam jak to jest z tymi amorkami... gazowe sa twardsze a olejowe bardziej miekkie? jesli ma sie gazowki to wpadajac w dziure w jezdni jest glosniej w samochodzie jak walnie a na oleju jest ciszej jak to wyglada...?[br]Dopisany: 19 Maj 2009, 18:57_________________________________________________nikt nie wie jaka jest roznica miedzy gazowymi a olejowymi amorami? jaka jest ich charakterstyka?
Grzes A4 Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 Olejowe są znacznie bardzoej miekkie od gazowych, olejowe dają niby wiekszy komfort i nie podbija tak na dziurach ale dają troszke uczucie pływania, gazowe natomiast ze wzgletu na gaz są sztywniejsze i powodują wieksze drgania ze względu na dynamikę działania gazu, najlepsze chyba sa gazowo-olejowe taki mix i najlepiej sie sprawdzają, ja załozyłem nie dawno takie u siebie i jest wszystko ok, pozdrawiam
Doman13 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 ciekaw jestem gdzie można w Polsce zakupić olejowe amorki do naszych A4. szukałem pół roku temu i były tylko gazowe...
stempel72 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 A ja jestem ciekaw gdzie można kupić gazowe. To tylko taka popularna nazwa, a w rzeczywistości to jest amortyzator olejowo-gazowy, gdzie jest olej i gaz i to własnie powoduje większą siłę tłumienia. Odnośnie charakterystyki tłumienia, to każda firma, model, ma inną.
Daimos Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 W amortyzatorze gazowym występuje dodatkowa przestrzeń wypełniona azotem pod ciśnieniem, oddzielona od oleju. Ma to na celu wytworzenie ciśnienia w amortyzatorze, które zwiększa efektywność tłumienia poprzez ograniczenie pienienie oleju przy intensywnej pracy amortyzatora.
Doman13 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 amortyzator gazowy to w rzeczywistości olejowo-gazowy z przewagą gazu. Jest on sprawniejszy od swojego starszego brata olejowego (olejowo-gazowego z przewagą oleju). Gazowe z racji swojej sprawości są twardsze od olejowych i ja mogę coś o tym napisać bo czasami po moich bilsteinach tyłek mnie boli. Na starych oryginalnych, auto płynęło i było pięknie dopóki jeden nie wylał. Szukałem usilnie olejowych amorków ale takich po prostu do tych aut producent nie zaleca, więc są tylko tzw. gazowe (twarde) A niech ich szag trafi z ich zaleceniami. Człowiek chce trochę komfortu i nie chce wjeżdżać w zakręty 140km/h to mógłby sobie założyć olejowe i sobie dalej pływać. A tak to tyłek boli.
Robert Golebiowski Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 witam panów, nie jestem ekspertem ale kiedys z takowym rozmawiałem na temat amorków gazowych i olejowych, wyobrazcie sobie moje zdumienie kiedy specjalista ( a był nim w istocie) wyjasnił mi, że to nie gaz odpowiada za twardośc , tylko parametry amorka, różnica podobno polega na tym, że w olejowych na naszych drogach bardzo szybko spienia sie olej i amorek traci własciwości, mniej tłumi...w gazowych nie ma tego problemu, podobno mozna dobrac bez problemu amorki gazowe, które są miękkie, bardziej komfortowe....to tak w skrócie, to nie moja opinia ale fachowca, a raczej wiedział co mówi. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się