ochkarol81 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam:)chciałbym zapytać was co sądziecie o ekonomi tej jednostki...Wiadomo że jak się wciska w podłogę to wssyyyysssaaa jak szalona,ale przy spokojnej jezdzie daje rade się oszczędzić:)I proszę o podpowiedz przy jakich obrotach lub prędkościach warto zmieniać w 6 biegowej wersji biegi od 4 do 6???Najbardziej interesuje mnie 6:)Wrzucać ją już od 150 km/h?? Dzieki i pzdr
Flyer Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Od 150? Ekonomicznie to mozna jezdzic na VI nawet 90km/h.
rav Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam ... Najbardziej interesuje mnie 6:)Wrzucać ją już od 150 km/h?? ... ochkarol81 Myślę, że pomyliłeś słowa ekonomicznie z dynamicznie. Ekonomiczna jazda i 6 bieg dopiero przy 150 km/h :polew: _________________ Pozdrawiam Rafał
AndyN Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 "Ekonomia w 2.5 tdi 6 biegów" To oksymoron .... A tak na poważnie. Nie przekraczać 2 tys. obrotów. Zmieniać biegi na wyższe tak wcześnie jak to możliwe. Nie dawać w pędzel w mieście (i tak spotkacie się na najbliższych światłach). Planować swoje manewry typu: hamowanie, skręt itp. Hamować silnikiem ... Tylko po co?
ochkarol81 Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Opublikowano 20 Maja 2009 Witka...może ja się jasno nie wyraziłem:):)Ja zapytałem o ekonomię w pierwszym zdaniu..a w drugim jakie obroty i prędkości powinien osiągać silnik przy biegach 4,5 i 6...Nie ze względów ekonomicznych a takich że jak za wysoki bieg do małych obrotów to przecież też więcej pali....Moim zdaniem jak będziesz jechał na 6 biegu przy predkosci 90 km/h to wiecej spalisz niz na 5.....Wlasnie dlatego pytałem jakie waszym zdaniem powinny być wartości....:) Pozdrawiam
AndyN Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Moim zdaniem jak będziesz jechał na 6 biegu przy predkosci 90 km/h to wiecej spalisz niz na 5..... Mój FIS ma inne zdanie na ten temat. Czyżby się mylił?
sołtys85 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam:)chciałbym zapytać was co sądziecie o ekonomi tej jednostki...Wiadomo że jak się wciska w podłogę to wssyyyysssaaa jak szalona,ale przy spokojnej jezdzie daje rade się oszczędzić:)I proszę o podpowiedz przy jakich obrotach lub prędkościach warto zmieniać w 6 biegowej wersji biegi od 4 do 6???Najbardziej interesuje mnie 6:)Wrzucać ją już od 150 km/h?? Dzieki i pzdr Jak chcesz jeździć ekonomicznie a zarazem dynamicznie wykorzystując potencjał silnika odszukaj sobie wykres przebiegu momentu obrotowego i mocy silnika i wszystko bedziesz wiedział. Jak bedziesz miał problem z odczytem to zapodaj na forum to Ci powiem jak masz jeździć. Silnik diesla to nie benzyna, że trzeba go kręcić aby sie zbierał. Jak skończy sie moment obrotowy to silnik tylko wyje a nie jedzie. Wielu ludzi mysli, że jak jest głośno w kabinie, a silnik mało nie wyskoczy z ramy to przyspiesza. Nic bardziej mylnego. Nie wspomnę, że silnik diesla źle znosi pałowanie na wysokie obroty o ekonomi w silniku 2,5tdi przy takiej jeździe można zapomnieć.
sołtys85 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Jak masz silnik po chipie zaznaczony czerwoną kreską to silnik ciągnie do około 4 100obr/min i do tych obrotów należy przeciągać silnik potem moment obrotowy i konie drastycznie spadają. Jeśli chcesz się ścigać spod świateł to kręć silnik na kazdym biegu do wartości 4 100obr/min. Jak masz silnik po chipie zaznaczony czerwoną kreską i chcesz jeździć oszczednie to utrzymuj silnik w zakresie obrotów 1700-2700obr/min w tym przedziale obrotów masz bardzo korzystny przebieg krzywej momentu i mocy. Widać, że turbo pracuje intensywnie od 1700obr i power wzrasta. Spalanie będzie niskie a na osiągi nie będziesz narzekał. Na 6 giegu możesz podróżować bezpiecznie jak masz na obrotomierzu 2 000obr/min przy tej mocy i momencie obrotowym nawet z wyprzedzaniem nie powinno być problemów, a na podjazdach górskich utrzesz nosa nie jednej benzynce.
ochkarol81 Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Opublikowano 20 Maja 2009 Qtwa ....Zajebisci jestescie!!!!!!!!!!!!!Dzieki wielkie:):) :rolleyes: Jak będę autkiem w Polsce to pokuszę się o mały tuning u rob555.....Bede musiał do niego zadzonić i sie dogadać,bo z tego wynika ze po tuningu auto jest oszczedniejsze:) Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki!!
Buszek Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 ja nie wyobrazam sobie ekonomicznej jazdy w silniku 2,5TDi jezdze w miescie roznie ale powyzej 1700obr/min staram sie trzymac auto i nawet wtedy pali mi ok 9,3 litra/100 tego silnika nie mozn męczyc wg mnie zamulaniem
sołtys85 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 No rzeczywiście gafę walnąłem na całej lini
tx-didi Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Qtwa ....Zajebisci jestescie!!!!!!!!!!!!!Dzieki wielkie:):) :rolleyes: Jak będę autkiem w Polsce to pokuszę się o mały tuning u rob555.....Bede musiał do niego zadzonić i sie dogadać,bo z tego wynika ze po tuningu auto jest oszczedniejsze:) Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki!! No nie do końca mniej pali przynajmniej teoretycznie Zauważ, że przy 2070 obr/min (nielieska krzywa) masz tyle samo niutków co przy 2850obr/min po chipie (czerwona krzywa). Reasumując aby uzyskać te same niutonometry po chipie musić kręcić (2850-2070=780) o 780obr/min więcej w stosunku do serii co raczej nie bedzie obojętne dla spalania. Zauważ także, że w serii moc i moment masz dostępne wczesniej (przy mniejszych obrotach silnika), wiec dla emeryckiej=oszczednej jazdy to poleca serię. Jak chcesz chipować to pozostaje tylko jazda na wyższych obrotach w przeciwnym przypadku tylko osłabisz swoje auto. Czytajać wykres przebiegu mocy i momentu zwracasz uwagę na: 1. po lewej stronie odczutujesz konie mechaniczne 2. po prawej niutonometry 3. na dole obroty silnika Im wieksza moc (KM) i moment obrotowy przy niższych obrotach tym lepiej Widać, że seria (niebieski) startuje (czytajac od lewej) z wyższa wartościa niż po chipie. Krzuwe wzrastają mnijewięcej równomiernie (bez falowań, załamań krzywej) oczywiście z przewagą dla serii. Krzywa serii niebieska stabilizuje sie przy około 2 000obr/min do 3700obr/min dopiero potem opada. W tym przedziale silnik jest najmocniejszy i dysponuje całą swoją mocą. To jest to za co użytkowicy kochają diesle. Wracając do krzywej po chipie widać, że od 3000obr/min silnik zmodyfikowanym programie nie daje najmniejszych szans serii. Gdzie seria sie kończy on dopiero sie rozkręca aż do 4200obr/min, gdzie gwałtowanie spada moc i jego potęga sie kończy. Krzywa nie jest w tym przypadku "płaska" jak w serii, a max moc i noment jest dostepny w wąskim zakresie obrotów. Po chipie silnik diesla zbliża sie charakterystyką do benzyniaka. czerwony wykres to moc, niebieski to moment obrotowy (wyzsze dla chipa, nizsze dla serii) - ja to tak widze, wiec cala powyzsza teoria jest ..... bledna
tx-didi Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 najekonomiczniej bedzie wrzucac kolejne biegi i nie dodawac gazu :gwizdanie: najekonomiczniej jest jechac tylko z gorki...... :gwizdanie: a lepiej to go nawet nie uruchamiac.... (przynajmniej Ci pompa nie padnie )
ochkarol81 Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Opublikowano 20 Maja 2009 Panowie może i wy się nabijacie,ale nie rozumiem z czego...Nie kupowałem 2.5 tdi po to żeby oszczędzać....ja tylko zapytałem o ekonomie i jakie wartości obrotów i prędkości w jakich jest najlepiej wrzucać biegi....Ja nawet na miescie wale do 4 tys obrotów na 2gim i 3cim biegu ,bo mnie jara to przyspieszenie....ale jak juz sie wyjeżdza na trasę to zaczyna się używać 4ki,5tki i 6tki....I jak już zostało wyjaśnione najlepiej zmieniać biegi w okolicach 2-2.5 tys obrotów i czego nie wiedziałem na 6tym można śmiało już jechać przy 100 km/h..... Ogólnie za***iste autko i jestem pod wielkim wrażeniem:):)Nie jezdziłem 1.9 130 tdi...ale miałem 110 i powiem że ten się chowa przy tym 2.5 i z kultura i dynamiką...nie znaczy że 1.9 jest zły..Poprostu 2.5 mi bardziej pasuje......zjedzie trochę z portfela ale przyjemności będzie:) Pozdrawiam
AndyN Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Ja nawet na miescie wale do 4 tys obrotów na 2gim i 3cim biegu ,bo mnie jara to przyspieszenie....ale jak juz sie wyjeżdza na trasę to zaczyna się używać 4ki,5tki i 6tki.... To diesel, nie benzyniak. Nie trzeba wkręcać na obroty by jechał. Za to zakres użytecznych obrotów węższy, trzeba często wachlować biegami, szczególnie w miescie. Choć z drugiej strony silnik jest bardzo elastyczny. Nawet na 6-tce od 100km/h też przyspiesza.
kris2000ch Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 ja w swojej nidy jeszcze nie miałem spalania powyżej 10l/100km ..... a nogę mam ciężką. 2.5 TDI to nie jest oszczednym silnikiem, ale V6-tka ładnie pracuje.....
Tukan Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 ja w swojej nidy jeszcze nie miałem spalania powyżej 10l/100km ..... a nogę mam ciężką. 2.5 TDI to nie jest oszczednym silnikiem, ale V6-tka ładnie pracuje..... Jak bys mial ciezka noge to bys spalal powyzej 10
kris2000ch Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 kolego Tukan być może nie mam gdzie aż tak katować autka , ale jeżdżę dośc dynamicznie.... nie oszczędzam go. Srednio wychodzi mi na max 9.92 l
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się