Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] EGR - wymiana czy zaślepienie ?


Lishoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kiedyś jak grzebałem sobie w silniku odkręciłem sobie zawór od EGR aby zobaczyć czy się nie zasyfił, było troszkę sadzy ale tak to było ok.

Jednak po sprawdzeniu jego szczelności, poprzez dmuchanie w niego okazuje się że niestety puszcza powietrze, jak się mu przyjrzałem to wypaliło się albo przerdzewiało troszkę metalu w tym zaworze i ten tłoczek jak jest domknięty to i tak nie spełnia swojego zadania.

Zastanawiam się teraz czy zaślepić EGR czy szukać jakiejś dobrej używki, jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile osób tyle opinii, ja przymierzam się do zaklejenia :decayed:

przeczytaj ten wątek, tu jest sporo o EGR

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_czy_egr_powoduje_spadek_mocy-t70443.0.html

i ten

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t19331.0.html;highlight=egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' :) jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje :)

A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim

obraz004eq9.jpg

Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony :) muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MIAŁEM WCIŚNIĘTE KAWAŁEK ŚRUBKI W WĘZYK OD POD CIŚNIENIA ZAWÓR NIE DZIAŁAŁ .POWYŻEJ 2600TYS.OBR.SILNIK NAGLE TRACIŁ MOC .

pisz małymi literami :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kiedyś jak grzebałem sobie w silniku odkręciłem sobie zawór od EGR aby zobaczyć czy się nie zasyfił, było troszkę sadzy ale tak to było ok.

Jednak po sprawdzeniu jego szczelności, poprzez dmuchanie w niego okazuje się że niestety puszcza powietrze, jak się mu przyjrzałem to wypaliło się albo przerdzewiało troszkę metalu w tym zaworze i ten tłoczek jak jest domknięty to i tak nie spełnia swojego zadania.

Zastanawiam się teraz czy zaślepić EGR czy szukać jakiejś dobrej używki, jak myślicie ?

witam

a mozesz mi powiedziec jakie objawy miałes tego ze ten EGR nie spełniał swojego zadania i ogolnie powiedziec do czego on słuzy?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' :) jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje :)

A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim

obraz004eq9.jpg

Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony :) muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie.

I jak - dalo Ci to cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

a mozesz mi powiedziec jakie objawy miałes tego ze ten EGR nie spełniał swojego zadania i ogolnie powiedziec do czego on słuzy?

pozdrawiam

Tak jak kolega napisał wyżej :szukaj:, ale tak w skrócie to jeżeli silnik nie jest pod obciążeniem to zamiast czystego powietrza wpuszcza trochę spalin do silnika, tyle teorii :P

A zauważyłem dopiero po wyciągnięciu, przeczyszczeniu i dmuchnięciu w niego, powinien być szczelny, a nie był, później zauważyłem że jest taka małe wyżłobienie i przechodzi tamtędy powietrze/spaliny.

I jak - dalo Ci to cos?

W praktyce, uszczelniło zawór EGR :evil: nie dokłada mi cały czas spalin do czystego powietrza, więc troszkę lepiej się jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie tez dzisiaj zaslepilem (mimo ze EGR dzialal dobrze :gwizdanie:) przy okazji odkrecilem i wyczyscilem kolektor dolotowy byl niezle zaklejony(wlasnie przez spaliny z EGR i olej z odmy silnika).Wrazenia z jazdy probnej pozytywne.... :evil: pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co prawda ja nie zaślepiałem EGR-a ale jak przywiązałem tą dzwignie co chodzi tak że się nie ruszała to auto było tak żywe jak diabli po zmiane biegu szło tak jak by to był nieprzerwany ciąg.

Też sie zastanawiem nad zaśepieniem ale słyszałem opinie że to turbinie szkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' :) jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje :)

A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim

obraz004eq9.jpg

Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony :) muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie.

Ja mam tak samo od prawie roku. Zaślepiłem bo jak odkręciłem kolektor ssący i zobaczyłem ile sadzy i nagaru podobnego do asfaltu było w kolektorze ssącym to odrazu wiedziałem co z tym zrobić. W kolektorze połowa przekroju kanałów była zarośnięta tym nagarem. Teraz silnik jest karmiony wyłącznie czystym powietrzem a kolektor w środku wyczyszczony na błysk. Wężuk mam podpięty i EGR pracuje ale w podkładce między EGR a kolektorem brak dużego otworu. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobili to po cos a chodzilo im o dostosowanie emisji spalin do obecnych norm

Dokładnie. To czysta ekologia. Zimny motor kopci najbardziej bo dostaje wyższe dawki paliwa a żeby kopcił mniej silnik jest karmiony wtórnie tym syfem. Wizualnie nic więcej nie kopci więc po co się przejmować a jak ktoś jest zapalonym ekologiem to niech się przesiądzie na rower :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak, doskonale to widać np. w silnikach aut ciężarowych: na przestrzeni lat są to często prawie te same jednostki którym ze względu na kolejne normy po kolei dodawało się różne szajsy ekologiczne, powodujące dodatkowe komplikacje i ew. ograniczenia parametrów, czy to EGR (MAN) - ale tylko do pewnej mocy, bo potem już kicha, czy też wtrysk mocznika (ciekawe kiedy w osobówkach płaczący bezpodstawnie ekomaniacy zażądają zbiorniczka na AdBlue) no i DPF-y (te cuda już niektórzy forumowicze mają). Podobnie było przy wprowadzaniu katalizatorów, auta z tamtych lat występowały często w dwóch wersjach mocy silnika tylko ze względu na osłabienie, które powodował katalizator. Dla żywotności i parametrów silnika wszystkie te układy nie wnoszą żadnych dobrodziejstw, a co do ekologii to całość zanieczyszczeń wydzielanych przez pojazdy samochodowe nie stanowi nawet procenta tego co produkuje przemysł, no ale tego się nie nagłaśnia, lepiej przykuć się do drzewa żeby przypadkiem obwodnica (przekornie z mniejszą emisją, bo ruch płynniejszy) nie powstała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego co oznacza w 'dobrym stanie' :) jeżeli będzie sprawny i nie będzie wypalony to ja bym to nazwał w dobrym stanie, a jeżeli miały wyglądać jak nówka to wątpię czy taki się znajdzie biorąc pod uwagę temperaturę w której pracuje :)

A tak poza tym to zaślepiłem dzisiaj jak na razie EGR, czymś takim

obraz004eq9.jpg

Zrobiłem to z kawałka blachy, odrysowałem sobie uszczelkę najpierw, a później wyciąłem gilotyną, wywierciłem otworki, wyszlifowałem boschem i po założeniu nie widać nawet że jest zaślepiony :) muszę tylko jeszcze sprawdzić czy jest szczelnie.

kolego te foki to chyba z mojego wątku z Toledo Club

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...