Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Znoszenie auta w prawą stronę


Patrox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze sciąganiem auta w prawą stronę. Jak jeździłem w zimie na oponach 205/50/17 nie było to odczuwalne. Zauwazyłem to dopiero po zmianie na 18. Myślałem że to może wadliwe opony po czym kupiłem nowe, problem dalej sie pojawia. JAk jest mokro problem sie nasila i nawet przy małej predkości auto zachowouje sie tak jakby nie miało powietrza w prawym kole i sciąga. Pozamieniałem opony prawa na lewą i nadal to jest. Pojechałem na zbieżność i wszytko jest w porządku. Ostatnio zmieniłem hamulce na 321mm i myślałem że może tłoczek sie przycina i blokuje jedno koło ale tak nie jest. CZy ktoś z was miał podobny problem, dodam że w zawieszeniu nie stwierdziłem żadnych luzów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie ściągało jak mi padł górny przedni wahacz.

sprawdź ten wahacz dokładnie, jak nie on to nie mam więcej pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki chyba gdyby były zapieczone to jedno koło mocniej by sie grzało. Na podniesionym aucie ruszałem na jałowym biegu kołami i kręca się normalnie. Także raczej wykluczam tłoczek. A co do górnego wachacza to który mam sprawdzić. Miałes luz, pukało ci coś czy po prostu sciągało w prawo. Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mnie znosiło przez wahacz to dało się to zdiagnozować dopiero jak auto było na podnośniku i miało zdjęte koło. Wtedy mechanik wykrył ten walnięty wahacz. Jak auto stało na kołach to on żadnych luzów nie miał i nic nie wychodziło, ani nie pukało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego twoje auto w standardzie ( zapewne) było na obreczach 16 calowych i jesli wstawiasz wieksze obrecze nalezy wyregulowac zbieznosc gdyz dopuszczalny błąd czy tez raczej odchyłka zbieznosci zmienia sie i tak na 16 jeszcze jest w granicach normy wrzucasz 17 czujesz róznice a jak wrzucisz wieksze to.....wtedy tez zazwyczaj oprócz znoszenia pojazdu mozna odczuc ze kierownica tez jest lekko odchylona przy jezdzie na wprost

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec od ostatniego razu została wymieniona poduszka silnika z prawej strony, przedni i tylni wahacz z przodu z prawej strony, 2 razy została ustawiona zbieżnośc co by wykluczyło mozliwość złego ustawienia i problem nadal jest bez zmian. W końcu założyłem 2 zimowe koła na przód 205/50/17 i problem ustał. Co by było śmieszniej te koła co były na przodzie 18 wsadziłem na tył i jest wszystko kit. Po prostu ręce mi opadają co to może być bo juz wszystkie możliwe opcje zostały sprawdzone!!!!! :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a same fele bez opon byly wywazane nie maja bicia? bo na tyle nie ma to takiego znaczenia i jezeli fele maja lekkie bicia to i tak ich nie odczujeszwidac ze masz cos nie tak z kolami felga-opona skoro po zmianinie na inne sie poprawilo....moze odwaznik gdzies sie odkleil,lub opony ze zlym cisnieniem lub fela lekko krzywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a same fele bez opon byly wywazane nie maja bicia? bo na tyle nie ma to takiego znaczenia i jezeli fele maja lekkie bicia to i tak ich nie odczujeszwidac ze masz cos nie tak z kolami felga-opona skoro po zmianinie na inne sie poprawilo....moze odwaznik gdzies sie odkleil,lub opony ze zlym cisnieniem lub fela lekko krzywa

Te opony 225/40/18 nówki Dunlop Sp sport Maxx co były na przodzie załozyłem teraz na tył i jest ok. Cisnienie sprawdzam co 2 dni także na pewno to nie jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ściąga cię tylko na niektórych drogach? wiadomo że po założeniu 18 cali z takimi oponami to trzeba kierownicę trzymać dwoma rękami, ściąga auto na różne strony w koleinach, na każdej nawierzchni tak się dzieje????

ciekawy problem, skoro opony dobre, zawias też, zbieżność też, powietrze w oponach to samo, no ciekawe, spróbuj od kogoś pożyczyć jakieś 18 na takich samo szerokich oponach, załóż i będziesz widział czy dalej jest to samo, no ale na moje oko to to nie powinno być to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dajecie rady... :doh1:

Przeciez napisal, ze po zamianie przodu z tylem problem ustal.

Patrox, a zamieniales kola przednie stronami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dajecie rady... :doh1:

Przeciez napisal, ze po zamianie przodu z tylem problem ustal.

Patrox, a zamieniales kola przednie stronami?

Jeszcze nie bo to sa opony kierunkowe. W przyszłym tygodniu kolega Arkadius pożyczy mi swoje 235/45/17 koła i wtedy sprawdzę ostatecznie czy to koła. Dziś gadałem z Jaro4444 i on miał w miarę podobny problem. A mianowicie miał wybita prawą końcówkę kierowniczą. Po wymianie ustało. U mnie póki co wszystko jest ok i nic nie puka ale jeśli podmiana kół nie pomorze to zajmę się wymianą koncówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrox jak masz zbieżność ustawioną ? W wielowahaczowym powinno być inaczej niż zwykle w FWD tj. przód zbieżnie a nie rozbieżnie a tył także zbieżnie, ja mam ustawione na przód 1 st zbieżnie i tył 1 st zbieżnie i mam opony 225/40/18 Cont Sport Contact 3 + gwint Tein i auto jedzie jak po szynach, Adas założył Eibachy - 30 mm i ma Dunlopy Sport Maxx i uważam, że te opony mają wpływ na prowadzenie auta pomimo tak samo ustawionej zbieżności, jego auto ucieka przy każdym przyspieszaniu i jest nerwowe w prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAm dokłądnie tak samo, spężyny Eibach plus amory czerwone sline. I mam podobny objaw że auto jest bardzo nerwowe a oprócz tego skręca w prawo. Zbieżność była robiona na porządnej Niemieckiej maszynie Beissbach gdzie nawet masz do wyboru obniżone zawieszenie s-line. Jak uda mi sie zrobić dziś skana z wydruku to wkleję fotkę. POZdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś może tym autem w DE, widomo jakie są nasze drogi i nadmiar mocy w FWD nie sprzyja dobrej trakcji, looknę w tego skana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę słabo widać ale generalnie kiszka i się nie dziwię, że ściąga, tak jak pisałem, daj lepszego skana i pogadam z mistrzem od geometrii ale ja mam przód razem zbieżny 1 st. tj. na - i tył tak samo i jest mega dobra przyczepność, przy 200 puszczam kierownicę i jedzie prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...