Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Czy można odpalić na pych ?


lukasz2932

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest możliwe odpalenie 1.9 tdi na pych... ??? Czytałem gdzieś że może dojść do zerwania paska rozrządu, ale jakosc nie chce mi sie w to wierzyc, a innej możliwości nie mam zeby go zawiezc do mechanika

nie powinno się bo pasek może przeskoczyć :gwizdanie: ale widziałem jak inni to robili i nic sie nie stało :kox: Jak juz masz nóż na gardle to sugeruje na min 4 biegu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze zamówić lawete, koszt mały, w porównaniu z tym co mogłoby się stać zupełnie niepotrzebnie i wtedy $$$$$, reasumując laweta i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozwolę się z Wami nie zgodzić, dlaczego miałby pasek przeskoczyć, rozrusznik też kręci kołem zamachowym i jakoś pasek nie przeskakuje. Ja swojej A4 nie paliłem na zaciąg bo takiej potrzeby nie było, ale wiele innych aut miałem i zdarzało się zaciągać i odpalać, czasami w srogą zimę.

Niech się wypowie ktoś kto palił auto na zaciąg i mu pasek strzelił, bo jak do tej pory piszecie, że nie bo ktoś tam kiedyś itd. Mojemu koledze faktycznie pękł pasek, ale przy odpalaniu z rozrusznika, jak go zapytałem kiedy pasek wymieniał to on na to a jaki pasek??? Kupił auto paska nie zmienił a sam zrobił jakieś 100 k km czy to oznacza, że nie ma odpalać auta z rozrusznika bo mu pasek pęknie??

Reasumując, jeżeli wszystko jest ok to jedno czy dwa dopalenia na tak zwany zaciąg nie może zaszkodzić silnikowi.

Pozdrawiam Wiesław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zdania co kolega wagabunda . Wiele razy słyszałem, że jak się odpala na zaciąg to niby można zerwać lub może przeskoczyć pasek rozrządu i dużo kiedyś się nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że to jest bzdura. Przecież jak odpalacie z kluczyka to rozrusznik kręci kołem zamachowym, a jak na pych to koło zamachowe zamiast napędzać rozrusznikiem rozkręcacie poprzez skrzynie biegów i sprzęgło. W jednym i drugim przypadku odpalacie silnik poprzez koło zamachowe/ dwumasowe. Poza tym to wał korbowy napędza wałek rozrządu poprzez pasek, a nie na odwrót (bo nie ma innej możliwości), więc moim zdaniem nic się nie powinno stać. Wiele razy słyszałem też ciekawe teorie w stylu, że nie wolno na biegu jałowym przegazować diesla bo się silnik rozleci i wał może wyjść bokiem :polew: . Jeden gamoń powie drugiemu gamoniowi i później takie pierdoły krążą. Osobiście nigdy nie słyszałem żeby komuś zerwał się pasek po odpaleniu na zaciąg. Wiadomo, że trzeba to robić z głową, wrzucamy trzeci bieg, jedziemy powoli i wolno i płynnie puszczamy sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował odpalać na pych..., hol albo laweta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE!!!

Ja już tak zrobiłem kosztowało mnie to 4 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ostatecznosci jak nie ma innego wyjscia, ale nie ciagnac przez cale osiedle, kumpel zaciagal paska 99' na pompowtryskach 115km zima to bylo bo ako mial za slabe na drugim biegu i jakos nic mu sie nie wydarzylo dziala dalej.[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 16:39_________________________________________________do kolegi mily taniej kupisz uzywany silnik, gdzie cie remont 4 kola mogl wyniesc, to cie oszukali, widze masz jakis stary silnik to 1500 do 2000 kupisz bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE!!!

Ja już tak zrobiłem kosztowało mnie to 4 tys zł.

tak a silnik ze złota kupiłeś :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE!!!

Ja już tak zrobiłem kosztowało mnie to 4 tys zł.

tak a silnik ze złota kupiłeś :polew:

Tyle mnie kosztował remont silnika diesla 2.0D w roku 2002.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem chyba medal powinienem Tobie za to dać :polew: to jak kolega wyżej pisał lepiej było kupić inny i zamontować taniej by wyszło.

No ale miałeś wtedy 18 lat i nie mogłeś wiedzieć, ze mechanik robi Ciebie w jajo. :kox:

no i bogatego rodzica miałeś szacun dla rodzica :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z własnego doświadczenia dodam tylko, że raz odpalałem TDI na 3 biegu na holu i skończyło się na ułamanym kole pasowym wału, napędzającym pasek wielorowkowy - całe szczęście, że tylko na tym, zasada jest taka, że nie odpala się na pych żadnego samochodu wyposażonego w katalizator (choć jego wybuch to i tak pikuś w porównaniu z uszkodzeniem silnika po pęknięciu lub przeskoczeniu paska rozrządu - jedno jest pewne - każdy niech robi jak uważa, ja najpierw uważam a potem robię więc na pych lub na holu bym auta nie odpalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...