Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info. Zamówiłem na wszelki wypadek 2szt tej uszczelki 038 131 547A, najwyżej jedna będzie na następne czyszczenie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz dwie uszczelki rurki łączącej: Jedna uszczelka jest do EGR, a druga do kolektora wydechowego. Pozdro :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem;) Jedna 22mm i druga 32mm. Zastanawiałem się tylko czy te przy kolektorze maja być 2szt czy 1szt, bo gdzieś tak wyczytałem w necie i sam nie wiedziałem jak to w końcu jest. Jak dla mnie, na chłopski rozum powinna być jedna, ale wolałem się upewnić:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądał mój EGR po jakichś 25 tyś. km od ostatniego czyszczenia:

20130615_115722.jpg

Tak po czyszczeniu:

20130903_164443.jpg

Do czyszczenia użyłem PLAK do czyszczenia silnika (żółty płyn) :D. W realu za jakieś 25zł może 20.

Bardzo dobrze sobie radzi ze wszelkiego rodzaju zabrudzeniami - czyściłem nim też kolektor ssący i wydechowy także polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się aż boje jak mój będzie wyglądał. Mam nim nalatane prawie 276tys km (z czego ja zrobiłem prawie 80tys), a wątpie czy poprzedni własciciel to w ogóle czyścił:slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie czy do czyszczenia EGR i całego układu konieczna jest wymiana wspominanych przez Was oringów, uszczelek ? Czy ktoś wie jak ta procedura / uszczelki wyglądają w silniku BPP ? Czy problem ten dotyczy tylko tego konkretnego modelu silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest konieczna, ale sprawdź w jakim stanie są uszczelki. Koszt zakupu nie jest generalnie wysoki. Jeśli teraz wymienisz to będziesz mieć spokój na wiele lat ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem z egr( oczywiście się poci l) ale dziwnie dzwoni(coś brzeczy jakby było luźne) podczas nacisniecia pedału przyspieszenia(w trakcie jazdy podczas przyspieszania również, ale jak jadę równo to absolutna cisza). Odpiecie wezyka nic nie daje, błędów nie wywala a auto trochę zamulone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem z egr( oczywiście się poci l) ale dziwnie dzwoni(coś brzeczy jakby było luźne) podczas nacisniecia pedału przyspieszenia(w trakcie jazdy podczas przyspieszania również, ale jak jadę równo to absolutna cisza). Odpiecie wezyka nic nie daje, błędów nie wywala a auto trochę zamulone.

Ściągnij rurę od strony grodzi i zobacz czy klapa gaszaca nie lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to by latała cały czas czy tylko w chwili zamknięcia zaworu tak jak to ma miejsce nawet przy basic settings i przyspieszeniu??

EDIT. To jednak nie EGR tak brzęczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w końcu wyczyściłem EGR, kolektor dolotowy i wymieniłem wszystkie wspomniane uszczelki/oringi. Było co robić, ale mam nadzieje, że na jakiś czas będzie spokój:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mój starszy mi czyścił egr - wytrzymał 2, 5 roku (poskładał na starych uszczelkach i nie wyczyścił go dokladnie). We wrześniu ub. Roku sam to sobie ogarnąłem i mam nadzieję, że wytrzyma dłużej ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcia separatora Lublin po 15000 km. Parę razy spuszczałem to co nagromadziło się w rurce odpływowej. Czyli czarne mazidło i woda. Masełko z samego separatora bez problemu papierem się wyciera. Uważam że nie sprawia kłopotów obsługa tego ustrojstwa jak to niektórzy marudzą... I tak ciągle dłubiemy pod maską :-) moja instalacja jest ciągle w fazie eksperymentalnej stąd te mało wysublimowane opaski :-)

9y7a6a2y.jpg

a2u8uzym.jpg

u4ame7ap.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, skad wiadomo czy nalezy wymienic czy tylko wyczyscic EGR? Jakis czas temu padl mi DPF, ktory zostal usuniety jednak od tego czasu auto kopci przy ruszaniu i mam wrazenie, ze ma malo mocy. Czyszczenie pomoglo, ale tylko na kilka dni i teraz nie wiem czy EGR do wymiany czy moze artysta, ktory usuwal DPF dal ciala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno przerabiałem temat egr w 2.0 na pompowtryskach. U mnie egr się zaciął i był w pozycji otwartej i mi zakopciło dpf na amen. Elektronika nic nie pokazała na fis, że się dpf zatyka. Koniec końców auto się "udusiło" i zgasło i już nie zapaliło. Jako że stało się to na wyjeździe daleko od rodzimego miasta musiałem skorzystać z nieznanego warsztatu, aczkolwiek sobie poradzili. Wymienili egr (używka) i wyczyścili dpf.

Czyszczenie samego egr w 2.0 jest dziecinnie proste, tam jest sam zawór konstrukcją przypominający zawór w głowicy. Żadnych rurek podciśnienia itp. Zawór jest sterowany silnikiem elektrycznym poprzez przekładnie, zapewne ślimakową, ciężko się nią rusza ręcznie i nie polecam się z nią zbytnio siłować. Zamyka się w miarę łatwo za to otwarcie już wymaga dużej siły. Nie wiem czy ta przekładnia jest plastikowa czy metalowa bo niestety nie da się do niej dostać, jest jeden spaw na wrzecionie który to uniemożliwia. Silnik jest na 12V, po zdjęciu plastikowej osłony z czujnikiem położenia (dwie śruby) mamy bezpośredni dostęp do przyłączy silnika i możemy sobie nim pojeździć.

Pobawiłem się z moim starym egr i wygląda na sprawny, nie wiem dlaczego stanął w pozycji otwarty. Możliwe że prawdziwa przyczyna jest w połączeniach elektrycznych niż w samej mechanice egr.

Czyszczenie jest proste tylko sama robota jest syfiasta.

Co mnie bardzo zaskoczyło to to że najlepszym specyfikiem (z mojej kolekcji) do zmywania tego syfu okazał się płyn do mycia elektronicznych płytek drukowanych, był o wiele lepszy niż specyfik do hamulców czy WD40. Nie odparowywał tak szybko w związku z czym miał czas na rozpuszczenie tego syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy ten zestaw uszczelek potrzebnych przy wymianie/czyszceniu EGR i dolotu jest ok do AVF 2004r:

3C0 145 117F Oring do dolotu (połączenia szybkozłączne) - sztuk 2

N90 927 302 Oring uszczelniający EGR

069 131 547D - dolot

038 131 547 A - dwie uszczelki łącznika EGR - kolektor spalinowy

znalazłem takie nr na innym forum i dot AWX, dlatego chciałbym potwierdzić:wink:

Mi dokładnie chodzi o uszczelki z rysunku oznaczone nr: 4, 8, 11 i 13

http://images31.fotosik.pl/319/a3252aedf37bbb57.png

Z tego co ja wyczytałem to do AVF potrzeba:

8 - Oring uszczelniający EGR - N90 927 302

4 - uszczelka 32 mm - 069 131 547D

13 - uszczelka 22 mm - 038 131 547A

11 - uszczelka kolektora - 028 129 717D

Te oringi do szybkozłączek też można wymienić jak się jeszcze nie wymieniało

Wielkie dzięki:hi: Tych uszczelek 038 131 547A będą na pewno potrzebne 2szt czy tylko 1szt?

ma ktoś namiar na jakiś sklep interenetowy gdzie moge to wszystko kupić w jednym sklepie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GETem: Czci samochodowe - Volkswagen, Audi, Mercedes, Seat, Skoda, BMW, Honda, Ford, Jaguar

ja kupowałem tutaj. Ceny niższe niż w ASO ale uzbrój się w cierpliwość bo moje zamówienie kompletowali 3 tyg :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...