Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Wpisz w aledrogo odma lublin. 5 dyszek :-)

wysłane z Commodore 64

:wink: ach taką miałeś na myśli. Póki co musze obczaić czy czasami nie ma przedmuchu przez oring, wymienie dla pewności na nowy, bo może on być winowajcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi wymieniłem na ori przy okazji czyszczenia dolotu. Nieszczelności raczej nie było a nowe oringi niewiele zmieniły jeśli chodzi o luzy na połączeniach. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana na silikony i nierdzewna rurę pospinana opaskami zaciskowymi ale to raczej przy robieniu FMIC. W tym tygodniu postaram się założyć odolejacz z lublina/rovera. Wrzucę parę fot dla potomnosci :-)

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, ale mi chodziło o oring przy EGR, bo nie wiem czy czasami nie przedmuc**je tamtędy robiąc syf na samym EGR, bo dziurki mam pozaślepiane.

A swoją drogą powiedz mi jak jest ten cieńki przewód

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/33/37/76/3533377679

to czy na krócach na które on wchodzi masz oringi czy coś takiego , bo u mnie mimo opasek zaciskowych na łączeniach pełno oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra Panowie, wyłączyłem egr, zaślepiłem od dołu blaszką, rurka powrotna spalin wyrzucona i zaślepiona, dziurki w egr zaślepione i... d*pa....cieknie mi spod talerzyka egr :kwasny: jakieś pomysły :D

Rozbierasz talerz od EGR wywalasz membranę, talerz i trzpień (czy jak tam się to zwie), dziurę po trzpieniu gwintujesz i wkręcasz śrubę albo zaspawujesz i po problemie z cieknięciem. Po co jakieś buteleczki czy druga odma :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra Panowie, wyłączyłem egr, zaślepiłem od dołu blaszką, rurka powrotna spalin wyrzucona i zaślepiona, dziurki w egr zaślepione i... d*pa....cieknie mi spod talerzyka egr :kwasny: jakieś pomysły :D

Rozbierasz talerz od EGR wywalasz membranę, talerz i trzpień (czy jak tam się to zwie), dziurę po trzpieniu gwintujesz i wkręcasz śrubę albo zaspawujesz i po problemie z cieknięciem. Po co jakieś buteleczki czy druga odma :wink:

z wyciekiem i może jest spokój ale olej w dolocie dalej siedzi. I to właśnie jest ta różnica w stosunku do buteleczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to poczekamy jak elmer80 wyrzeźbi. A swoją drogą taka odma od lublina nie zamarznie zimą, bo kiedyś miałem przypadek w jednym aucie, że mi zamarzła i cały olej sru przez bagnet :facepalm:

druga rzecz, a może tak wykombinować, że.... rurke odmy wymienić na miedzianą i zamiast do OCT albo do butelki, puścić bezpośrednio pod auto, ale podczepiając do układu wydechowego albo bloku silnika, rurka będzie się nagrzewać, a cały sył będzie spływać i nie zamarznie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qeve7e6u.jpg

Dzisiaj wyrzezbilem takie coś...

Jest to wersja robocza. Doszły opaski i przezroczysty wężyk od odmy do prawej kratki jako spływ oleju. Wężyk oczywiście zaslepiony. Narazie jest śruba jak ustrojstwo się sprawdzi będzie kranik. Pojezdze trochę i zobaczę co się będzie zbierać. Docelowo zamierzam założyć węże oryginalnie zakrzywione. Tylko trzeba parę szrotow odwiedzić :D

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołożyłbym tam jeszcze jakiś zawór bezpieczeństwa coby w razie zamarznięcia układu nie wysrało uszczelek w silniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u7e4esup.jpg

Separator jest VAG z silnika W8.

Lepsze rozwiązanie węży niż lublin w odniesieniu do naszych PD.

Jak widać rozwiązanie chyba najlepsze z możliwych. Mam na myśli cylindryczny kształt z odplywem. Separator z lublina dobrze pasuje w silnikach poprzecznie. Wystarczą 2 węże i 4 opaski. Bez kolanek i kombinacji.

Jeśli chodzi o zawory itp. to chce uniknąć wszelkich dodatkowych ustrojstw poza odma. Ma być najprościej jak się da ale skutecznie.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale jak Ci zamarznie w tej odmie to wywali uszczelki w silniku, a zdarzały się już takie przypadki. Od czego konkretnie jest ta odma?

ja znalazłem taką od a6 http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/51/27/02/3551270252 , ciekawi mnie co tam są za zaworki od góry zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Wczoraj trochę pogrzebałem w necie i też znalazłem.A jak by ktoś jeszcze szukał to oring na rurę od intercoolera to 57,85 link

ORING UKŁADU DOŁADOWANIA 57,85 mm 3C0145117F VW (3615197777) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że W8 czyli np Passat

wysłane z Commodore 64

---------- Post dopisany 11-10-2013 at 17:25 ---------- Poprzedni post napisany 10-10-2013 at 02:31 ----------

Efekt zastosowania separatora oleju z Lublina po 500 km

dy7agy9y.jpg

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jestem po czyszczeniu kolektora, przebieg 265 tys, ale nie bylo tragedii....

EGRa nowy bo klapa juz padła, tzn gumka no i ogólnie lało sie troche...

żałuje tylko ze nie mialem odrazu zamiennika kata z plecionką,

Katalizator Tłumik AUDI A4/19TDI AWX AVF AVB (3573070674) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

bez erga i kolektora bylo sporo miejsca a teraz wszystko od nowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jestem po czyszczeniu kolektora, przebieg 265 tys, ale nie bylo tragedii....

EGRa nowy bo klapa juz padła, tzn gumka no i ogólnie lało sie troche...

żałuje tylko ze nie mialem odrazu zamiennika kata z plecionką,

Katalizator Tłumik AUDI A4/19TDI AWX AVF AVB (3573070674) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

bez erga i kolektora bylo sporo miejsca a teraz wszystko od nowa...

mam takie cuś u siebie. Szczerze polecam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jestem po czyszczeniu kolektora, przebieg 265 tys, ale nie bylo tragedii....

EGRa nowy bo klapa juz padła, tzn gumka no i ogólnie lało sie troche...

żałuje tylko ze nie mialem odrazu zamiennika kata z plecionką,

Katalizator Tłumik AUDI A4/19TDI AWX AVF AVB (3573070674) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

bez erga i kolektora bylo sporo miejsca a teraz wszystko od nowa...

mam takie cuś u siebie. Szczerze polecam :wink:

gdzie kupowałeś da sie gdzieś taniej wyrwać niż na allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...