Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jakie wybrac xenony? ori czy HID? doradzcie


rafal_lublin

Rekomendowane odpowiedzi

witam, od dluzszego czasu chorowalem na xenony i w koncu mam pieniazki i tu dylemat. Do dzisiaj zylem w przekonaniu ze ori xenony sie same poziomuja a to nie prawda, za ori xenony uzywane musze zaplacic minium 1700 zł a kolega dzisiaj podpowiedzial mi zeby kupic lampy depo (440 zł) i zestaw HID (450 zł) wszystko nowe i jedne i drugie nie beda sie poziomowac, nie wiem co wybrac, ori xenony sa drozsze o 800 zł ale slyszalem ze ten HID swieci gorzej, doradzcie prosze, moze ktos mial stycznosc z HID bo moze ja slyszalem tylko plotki, jesli okaze sie ze ten zestaw HID dobrze swieci to sklaniam sie ku opcji depo+HID, wiadomo 800 zł zostaje w kieszeni i bedzie na spryskiwacze :lol:

pozdrawiam, Rafał

oczywiscie na razie mam zwykle ori lampy z 98r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
mam zwykle lampy, kierunkowskaz oddzielnie lampa oddzielnie (nie soczewkowa) i wiem ze bede musial przerobic blotnik i wtyczke

myślałem, że soczewki. Jakbyś miał reflektory soczewkowe to już krótsza droga do xenonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw HID o którym piszesz mam założony u mnie w samochodzie i świeci to bardzo dobrze w porównaniu do zwykłych żarówek to nawet rewelacyjnie

zestaw HID można założyć to każdego reflektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że wszystko można, tylko w zwykłej lampie bez soczewki walisz takim xenonem potem jak żarówką 110W...

Co do samego xenonu, ori ma tą zaletę, że soczewka dedykowana xenonowa jest o ciut bardziej eliptycznym rozkładzie światła niż zwykła i ma inną przysłonę z góry. W praktyce jednak różnicy prawie nie widać, bo odcięcie na zwykłej zdaje egzamin.

Mówiąc wprost, samochód z xenonem ori czy HID świeci bardzo podobnie... Minusem HID są zewnętrzne przetwornice, które trzeba sobie zamontować gdzieś pod maską, ale to jest akurat detal, bo wszystkie teraz mają hermetyczne obudowy i złącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najniżej z temperaturą palników. 6000K będzie dość białe, im wyżej tym bardziej niebiesko, aż w fiolet.

4300K światło białe (ale nie ma najczęściej niebieskiej "bajeranckiej" poświaty) - to najczęściej stosowana przez producentów aut temperatura światła

6000K - białe z lekką niebieską poświatą, niektórzy producenci też takie stosują

8000K - tu już jest niebiesko, na drogę też świeci bardziej niebiesko

10000K i wyżej to już jakieś niebieskie, fiolety, itd.

Jeśli to ma być jako podniesienie bezpieczeństwa stricte, to zakładać 4300K. Optymalnie pomiędzy bezpieczeństwem i wyglądem to 6000K, ładne białe światło i widoczność bardzo dobra. Powyżej 8000K zaczyna się robienie auta na pokaz i nie ma to nic wspólnego z komfortem jazdy nocą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie też tak sądziłem ale nie byłem pewien chyba sie skusze na 6000K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafal_lublin proponuje Ci ori lampy zespolone VALEO (warto dołożyć kasę i mieć ori) po lifcie i do tego zestaw HID 6000K bedzie super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...