rtocki Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 A czy czytaliście wątek o swapie na 312? Przecież jest wyraźnie napisane na samym początku, że muszą być na żeliwną zwrotnicę. http://allegro.pl/item667750000_vw_passat_b5_zacisk_hamulcowy_2_5_tdi.html dzwońcie do kolesia, te na bank podejdą o ile Passat był po 2001r. na moje oko (nie na bank ) to to jest 288 niestety
skalarx Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 A czy czytaliście wątek o swapie na 312? Przecież jest wyraźnie napisane na samym początku, że muszą być na żeliwną zwrotnicę. http://allegro.pl/item667750000_vw_passat_b5_zacisk_hamulcowy_2_5_tdi.html dzwońcie do kolesia, te na bank podejdą o ile Passat był po 2001r. na moje oko (nie na bank ) to to jest 288 niestety Dokładnie chyba tak. Za mały. Ten ostatni z kolei wystawia ale nie ma. Dopisany: 23 Czerwiec 2009, 14:43[/size]_________________________________________________W końcu po wielu tygodniach poszukiwania udało mi sie nabyć jarzma Jeszcze płyn hamulcowy (pewnie motul dot 5.1) i klocki i SWAPik.
Iverson Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 na końcu zrób pełną dokumentację, zdjęcia , wraz z numerami części ku potomności
skalarx Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 na końcu zrób pełną dokumentację, zdjęcia , wraz z numerami części ku potomności Mówisz i masz. Na pewno nie zaszkodzi a wręcz pomoże Tarcza jaka będzie potrzebna i modele A6 w których występowała (wg BREMBO) numer tarcz 09.8690.11 (nowy) okazyjnie można jeszcze kupić tarcze o numerze 09.8690.10 ze starych zapasów: Katalog online BREMBO: http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Search.aspx Katalog online FERODO: http://www.fmecat.eu/index.asp Na forum znalazłem też informacje, że 312 występowały jeszcze w (mocniejsze silniki): New Beatle roczniki 1999-2005 Golf roczniki 1998-2002 Bora roczniki 1999-2002 Passat roczniki 2001-2005 Audi A6 i A6Q roczniki 1998-2005 A6 C5. Modele od roku 1998 Skoda Superb 2002-2004 Audi TT 2003-2004 Zrzut z ETKI: (na tym zrzucie jest dokładnie jarzmo (kształt) jakiego NIE powinno się kupować, ponieważ jest do aluminiowej zwrotnicy) Numer jarzma to 4B0 615 125 A (Audi) lub 4B0 615 125 C (VW) Jeszcze jedna ważna rada: Jak szukacie jarzm na allegro, to nie szukajcie "jarzma", "jarzmo" albo "zacisk A6" (chociaż może się udać). Napiszcie po prostu "zwrotnica A6" - znajdźcie żeliwną, zadzwońcie do kolesia i poproście żeby Wam wykręcił jarzma lub całe zaciski Zdjęcia jarzm pasujących (niezły kolor - zdjęcie zaporzyczone z jakiegoś niemieckiego forum). Obok jarzmo na zwrotnicy (na pierwszy rzut oka wygląda identycznie jak do tarcz 288, ale jest masywniejsze) Jak odróżnić na złomiarni z częściami tarcze 312 (lewe zdjęcie) od 288 (prawe zdjęcie). Różnica polega oczywiście na średnicy ale ja szukałem tarcz które mają szeroką sczelinę pomiędzy środkiem tarczy (tam gdzie śruby) a powierzchnią po której ślizga się klocek. Tarcza 288 prawie nie ma tej szczeliny. Link do PDFa w którym opisano SWAPa na 312-tki. Są tam fajne zdjęcia uwidaczniające różnicę w wielkości pomiędzy jarzmami do tarcz 288 i 312: http://www.lutschi.biz/passat/UncleDiesel4M/Bremsanlage/Umbau%20auf%20312mm.pdf i jeszcze jeden http://www.audi4ever.at/faq/pdf/audi_a4_bremsenumbau_312er.pdf
Marecki1975 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 moze ktos podpowie czy jarzma od a4 2.0 fsi z 2007 beda pasowaly znalazlem takie po 100 zeta za sztuke.i jeszcze jedno moze ktos zna firme atm znalazlem takie tarcze 312 mm. po 150 zl za sztuke
Cristoforo Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2009 przejechałem sobie już 2500km na swapie 312mm po górach i nizinach gładki ZM i textar przód i tył, nowy płyn itd. wrażenia bezscenne!!!!!!!!!!!!!!!!!! to na prawdę hamuje klocki tylko pylą ale bdb hamują, zestaw ATE PD z klockami ATE jaki miałem wczesniej na 288mm to wielka kupa poprawę dało również wymiana nowych tłoczków przód i tył i przewodów i płynu na rbf600 więc jak ktoś nie ma na co kasy wydac to lepiej niech to wyda na poprawę bezpieczeństwa bo warto :good: zabawa z hamulcem to teraz wielka frajda a przy feldze 16 cali tarcza wyglada jak wielka pizza
Marecki1975 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 tez mam zamiar takie zalozyc.podpowiedz czy takie jarzma od 2.0 fsi beda dobre
rtocki Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 b7 to zasadniczo b6 lift więc raczej powinno pasować, ale tarcze ATM to sobie daruj (chyba że na tył ewentualnie), sprawdzone w miarę tanie 312: Zimmermann, Ate , może jeszcze coś koledzy podpowiedzą (z tych budżetowych, a nie Oro itp ) ogólnie licz się z tym że przyzwoita tarcza na przód to 250-350 za sztukę a nie za parę, lecz tu się nie oszczędza....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się