Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Sprzęgło z kołem jednomasowym, wrażenia


rtocki

Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak: zgodnie z sugestiami i logiką (potwierdzającą się w praktyce) należało się pozbyć najsłabszego elementu w systemie przeniesienia napędu (zwłaszcza quattro) czyli zestawu sprzęgłowego z kołem dwumasowym. Została opracowana odpowiednio kompromisowa koncepcja (auto jeździ głównie na codzień, więc nie mógł być to zestaw ekstremalnie twardy i niekomfortowy) i od dzisiaj jest wyposażone w ten zestaw: http://www.a4-klub.pl/smf/all_wzmacniany_zestaw_sprzegla_z_jednomasem_228mm_afnahuitp-t83661.0.html

Pierwsze wrażenia powiem tak: dwumas to może i jest fajny jak ma ze 20-30 tys. naleciane a nie jak w większości naszych 200-300 itp. Drgania są znacznie mniejsze (a poduszki też mam np. jeszcze ori fabryczne), sprzęgło bierze niżej i znacznie dynamiczniej, ale np. komfort ruszania jest prawidłowy i twardość pedału nie wzrosła w jakiś b. odczuwalny sposób. Mogę stwierdzić tak; to ja jestem w nieco starszym niż większość forumowiczów wieku ale dwumas to rozwiązanie emeryckie, nie wiem jak niektórym młodszym a lubiącym przycisnąć laczka przy starcie może podobać się sposób pracy dwumasa. Przy jednomasie reakcja samochodu jest natychmiastowa, bez żadnych opóźnień czuć od razu podawaną na napęd moc. Wrażenia i spostrzeżenia będę oczywiście uzupełniał na bieżąco wraz z przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fajnie że i tobie jazda na jednomasie się podoba :naughty: ja mam na razie nie wzmocniony ale wzmocnić zawsze można :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałem od razu zakładać wzmocniony na bazie Sachsa ( o wytrzymałości zestawów Valeo i możliwości ich wzmacniania , Radzikowski się wypowiedział dość niepochlebnie), zwłaszcza że w quattrówce darcie skrzyni to trochę więcej roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a szczerze mówiąc to nie wiem, AJM z quattrówką ( czyli ATJ to się wtedy chyba nazywa) ma zdaje się skrzynię 6-tkę i większe sprzęgło. T.zn. wydaje mi się że fizycznie to się da włożyć i będzie działało i więcej na pewno od serii przeniesie, ale nie chcę teoretyzować, wydaje mi się że ktoś na pewno kombinował jak najlepiej rozwiązać problemy "sprzęgłowe" w takich autach. Może jaro4444 się wypowie, w jednym ze swych projektów wrzucał skrzynię 6-tkę i może brał pod uwagę jakąś koncepcję mocniejszego sprzęgła i koła, chociaż w ośce problem jest znacznie mniejszy. W quattrówce po prostu przy powstaniu nadmiaru momentu koło się raczej nie uślizgnie, a gdzieś ten moment szuka ujścia - i dlatego zespół sprzęgło-dwumas jest znacznie bardziej obciążony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie pasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewność masz seba 1-2 bo jak kupię i okaże się ze nie pasi to się na maxa wk....(1600zł droga nie chodzi)!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozstaw śrub na wale powinien być taki sam, wieniec taki sam wszystko będzie pasować, możesz zapytać jeszcze jaro4444 :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już chyba jestem emerytem :polew: bo mi się średnio podoba :confused4: Mam obecnie założonego jednomasa od 1Z i nówka docisk, łożysko i tarczę SACHSA i rzeczywiście jest jak mówisz, ale nie podoba mi się lekkie szarpnięcie przy zmianie biegów czy przy puszczeniu pedału gazu i naciśnięciu go z powrotem. Może mam za duży moment, bo przed założeniem miałem 337Nm a po założeniu czuje, że moment wzrósł niebotycznie :shocked:. Tak czy owak decyzja zapadła i jutro zmieniam na nówkę serię. Jak ktoś reflektuje na jednomasa + sprzęgło SACHSA już ułożone (przejechane jakieś 300km) to zapraszam na priv, bo jutro będzie do sprzedania :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie oplaca sie pakowac w cos takiego? tu jest chyba wlasnie przerobiony 2-mas na 1-mas aczkolwiek pewny na 100%nie jestem co to jest dokladnie

http://www.allegro.pl/item657809942_kolo_sztywne_sprzeglo_vw_passat_1_9_tdi_116_130.html

ogolnie co polecacie do 1.9 tdi 130km awx tj ten 5 biegowy tarcza 228 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie oplaca sie pakowac w cos takiego? tu jest chyba wlasnie przerobiony 2-mas na 1-mas aczkolwiek pewny na 100%nie jestem co to jest dokladnie

http://www.allegro.pl/item657809942_kolo_sztywne_sprzeglo_vw_passat_1_9_tdi_116_130.html

ogolnie co polecacie do 1.9 tdi 130km awx tj ten 5 biegowy tarcza 228 mm

Tu nie jest nic przerobione :polew: Valeo robi takie właśnie zestawy. Ale jak wyżej napisał kolega rtocki Valeo to nie najlepszy wybór :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już chyba jestem emerytem :polew: bo mi się średnio podoba :confused4: Mam obecnie założonego jednomasa od 1Z i nówka docisk, łożysko i tarczę SACHSA i rzeczywiście jest jak mówisz, ale nie podoba mi się lekkie szarpnięcie przy zmianie biegów czy przy puszczeniu pedału gazu i naciśnięciu go z powrotem. Może mam za duży moment, bo przed założeniem miałem 337Nm a po założeniu czuje, że moment wzrósł niebotycznie :shocked:. Tak czy owak decyzja zapadła i jutro zmieniam na nówkę serię. Jak ktoś reflektuje na jednomasa + sprzęgło SACHSA już ułożone (przejechane jakieś 300km) to zapraszam na priv, bo jutro będzie do sprzedania :>

a tu masz trochę racji ale czy nie boisz się (bo widzę że też masz serię+), że dwumas szybko podziękuje za współpracę (nawet nówka)?, a jazda z wyłechtanym dwumasem to całkowity brak komfortu i szarpania dość konkretne. Ja mam wprawdzie tylko 90PS (na klapie :wink4:) ale nie podjąłem ryzyka nowego dwumasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już chyba jestem emerytem :polew: bo mi się średnio podoba :confused4: Mam obecnie założonego jednomasa od 1Z i nówka docisk, łożysko i tarczę SACHSA i rzeczywiście jest jak mówisz, ale nie podoba mi się lekkie szarpnięcie przy zmianie biegów czy przy puszczeniu pedału gazu i naciśnięciu go z powrotem. Może mam za duży moment, bo przed założeniem miałem 337Nm a po założeniu czuje, że moment wzrósł niebotycznie :shocked:. Tak czy owak decyzja zapadła i jutro zmieniam na nówkę serię. Jak ktoś reflektuje na jednomasa + sprzęgło SACHSA już ułożone (przejechane jakieś 300km) to zapraszam na priv, bo jutro będzie do sprzedania :>

a tu masz trochę racji ale czy nie boisz się (bo widzę że też masz serię+), że dwumas szybko podziękuje za współpracę (nawet nówka)?, a jazda z wyłechtanym dwumasem to całkowity brak komfortu i szarpania dość konkretne. Ja mam wprawdzie tylko 90PS (na klapie :wink4:) ale nie podjąłem ryzyka nowego dwumasa

Nowy powinien ze 100kkm wytrzymać, a tyle to nim na bank nie pochulam :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może faktycznie jak nie pójdziesz jeszcze w niutki :naughty:, no i nie zwróciłem uwagi że masz ośkę. U mnie sto tysi to w półtora roku może być, a tyle raczej go potrzymam. Zresztą chyba w ogóle go zostawię, bo jakoś nie widzę zamiennika a używane Legacy w dieslu jeszcze zbyt drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może faktycznie jak nie pójdziesz jeszcze w niutki :naughty:, no i nie zwróciłem uwagi że masz ośkę. U mnie sto tysi to w półtora roku może być, a tyle raczej go potrzymam. Zresztą chyba w ogóle go zostawię, bo jakoś nie widzę zamiennika a używane Legacy w dieslu jeszcze zbyt drogie.

właśnie :decayed: a moje 100 tysi to 5 lat co najmniej. Do pracy, do sklepu i chociaż przycisnąć lubię to na dalsze trasy mam drugi :confused4:. Więc dla mnie seria sprzęgło to to czego potrzebuję :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega skalarx zrezygnował z niego, a ja mam dalej i jestem zadowolony, jedyny minus delikatne drgania przy przyspieszaniu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autor wątku zrezygnował z niego

rtockiego już chwilę nie ma na forum, więc zapytam Ciebie Seba, wiesz czemu zrezygnował z jednomasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...