piotreki Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Poniewaz szukalem i nic nie znalazlem na ten temat to mam pytanko Jak najlepiej wymienić olej 1- przez korek spustowy 2- rurka"odkurzaczem" wprowadzana przez bagnet ?? Ostatnio jak bylem u mechanika to wyssal mi przez bagnet olej ( fajna sprawa szybko wydaje mie sie ze dobre rozwiazanie), ale ostatnio koledzy mowili ze lepiej odkrecic korek i czekac az zleci wszystko. Stad moje pytanie tutaj Moze nie ma roznicy, ale chcialbym poznac Wasze zdanie na ten temat Pzdr
rav Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam Ja raczej preferuję przez korek w misce. __________________ Pozdrawiam Rafał
KrzyHo Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Więcej syfu spływa spuszczając przez korek, poprostu syf płynie w oleju i wylatuje przez dziurę. Wysysarka wysysa olej z silnika, ale syf który się osadza na dnie miski (częściowo spływa przy spuszczaniu przez korek) jest odsysany tylko z okolicy gdzie wchodzi bagnet, a nie z całej miski. Najlepiej to zrobić tak: Jak masz filtr z wkładem to odkręcasz pokrywę od wkładu i delikatnie wyjmujesz żeby "odkorkować" i spuścić olej który jest w obudowie wkładu filtra. A następnie można odkręcić korek wlewowy, żeby łatwiej olej spływał. Na końcu odkręcić korek spustowy oleju i zlać cały olej (dla upierdliwych, można podnieść przeciwną stronę samochodu niż jest korek na lewarku - zawsze troszkę oleju więcej zleci). Na końcu skręcamy korek spustowy, zakładamy nowy filtr z nowymi oringami, gdy mamy wszystko skręcone, to zalewamy nowym olejem do poziomu max, zapalamy na chwilę silnik, dosłownie na jakieś 30 - 60 s. Gasimy, odczekujemy chwilę i sprawdzamy poziom oleju (część oleju zasysa nowy filtr) i w razie potrzeby uzupełniamy olej pod max stan. Mam nadzieje że komuś się przyda.
truckmaniac Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 No tak. Ale czy czasem tam nie ma korka serwisowego? Może źle kojarzę, ale chyba przy wymianie przez korek trza by też korek zmienić? Skoro tak jest w moim '03, to w '06 chyba też
piotreki Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 korek serwisowy czyli trzeba korek zamowic ORI w serwisie przy kazdej wymianie oleju? Dotarlem do historii serwisowej mego autka w de i tam przy kazdej wymianie oliwy jest wyszczegolniony wlasnie KOREK MISKI OLEJU ALUMINIOWY N 90813202 koszt wlasnie sprawdzalem na stronie sklep.gajos.com.pl 5,81 PLN ( gwint sie sciera? )
kondziu81 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 A ja wymieniam przez odsysanie. Może jednak lepiej będzie przez korek miski olejowej.
KrzyHo Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Sorki zapomniałem, trzeba zmienić korek (co rzadko się robi) lub jeśli jest to podkładkę (często są dołączone do filtra razem z oringami)
Darev Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 No własnie przeważnie to za każdym razem zmienia się podkładkę miedzianą.
slaw80gogo Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 W jaką stronę odkręca się filtr oleju bo nie chce mi drgnąć. Pomocy
burus2 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 normalnie w lewo najlepiej kluczem do filtra bo ręką to ciężko, koszt klucza chyba z 8zł w markecie taki łańcuszkowy, łańcuch jak z roweru
slaw80gogo Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Dzięki za podpowiedź 2 godz. mi zajęło odkręcenie tego filtra oleju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się