alex0328 0 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Witam. Z moją ukochaną dziją się niedobre rzeczy. Jestem laikiem mechanicznym, więc proszę o odpowiedzi jak do prostego chłopa. Otóż: jak jest rozgrzana (jazda w korkach) to szarpie przy ruszaniu z jedynki i ze wstecznego. Czasami wydaje wręcz zatrwarzające dźwięki. To jeszcze nic, bo to już miałem jakiś czas, ale się niepokojąco nasiliło. Ostatnio w trasie (jak jest gorący silnik) jak wciskam gaz, to strasznie nią telepie, ale tylko przy przyspieszaniu. Mam wrażenie, że traci moc, ale nie jestem pewien. Może ktoś coś mądrego doradzić. Czytałem sporo o dwumasie, ale nic nie rozumiem ze skrótów i fachowej nomenklatury. Z gówy dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Prawdopodobnie dwumas Ci pada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos 2 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Podjedź do mechanika znającego się na rzeczy i niech sprawdzi koło dwumasowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odzim 0 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 zrob test , na postoju przy uruchomionym silniku wcisnij do polowy sprzeglo jak napier........la skrzeczy itp...to napewno dwumas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alex0328 0 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Zrobiłem test i nic się nie dzieje. Szczerze mówiąc bardziej niepokoi mnie to trzęsienie przy przyspieszaniu. Ktoś ma pomysł co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odzim 0 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 tez takie objawy daje konczacy sie dwumas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 99% dwumasowe koło zamachowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbuntowany 0 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 kolego,moze na poczatek sprawdz poduszki pod silnikiem i skrzynia biegow,nie twierdze ze to jest przyczyna ale od czegos trzeba zaczac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Kolego miałem to samo co ty. Wszyscy mówili, że dwumas itd., ale to są objawy padającego sprzęgła. Wymieniłem kompletne sprzęgło SACHS tzn. tarczę, docisk i łożysko i jak ręką odjął. Koszt 650 zł plus 300 zł robocizna pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odzim 0 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Kolego miałem to samo co ty. Wszyscy mówili, że dwumas itd., ale to są objawy padającego sprzęgła. Wymieniłem kompletne sprzęgło SACHS tzn. tarczę, docisk i łożysko i jak ręką odjął. Koszt 650 zł plus 300 zł robocizna pozdro ale dwumas jak wyjmiesz skrzynie to kazdy moze sprawdzic , wiec jak by juz robił to nie ma problemu , wyjmuje skrzynie i sprawdza dwumas i sprzegło i wymienia to co potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Nie no jasne, masz rację, ja też sprawdzałem, ale to co może już zamówić i kupić na 100 % to kompletne sprzęgło, bo tak pada i tak pada wg objawów, które opisał. Kolego Alex, miałem to w tym samym roczniku i silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odzim 0 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Nie no jasne, masz rację, ja też sprawdzałem, ale to co może już zamówić i kupić na 100 % to kompletne sprzęgło, bo tak pada i tak pada wg objawów, które opisał. Kolego Alex, miałem to w tym samym roczniku i silniku. na 100% bedzie pewny jak wyjmie i wtedy mozna kupic chyba ze sprzegło ma juz z 200tys to i tak warto przy wyjmowaniu skrzyniw ciemno kupic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowi87 163 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 To i ja sie przyłacze do tematu, u mnie niby nie trzęsie przy ruszaniu czy tam przyśpieszaniu, ale jeśli gwałtownie chce ruszyc to silnik sie wkręca na obroty dosć szybko, ale przyspieszenia nie ma, dodam ze jak wolno go wkręcam to dobrze przyśpiesza, czy sprzęgło moze przepuszczać w wyzszych obortach silnika W ogle co towarszyszy(jakie efekty) jeśli sprzęgło sie ślizga(jakies odgłosy zapach moze) ?? Dodam że mam ok 340Nm aktualnie wiec sprzegło juz obrywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odzim 0 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 tak twoje objawy swiadcza o slizganiu sie sprzegla , obroty rosna samochod nie przyspiesza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowi87 163 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Jest jakis sposób na sprawdzenie tego sprzegła bez rozkręcania jak pare razy testowałem to przed zmiana softu miałem na 3 biegu do końca obrotów 120km/h a teraz czasem trudno mi osiagnać 100km/h(ale nie zawsze, nieraz sie wkreca normalnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odzim 0 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 masz wszystkie objawy slizgania sie sprzegla wsadz kogos za fajerke kto sie zna to napewno ci powie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowi87 163 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 masz wszystkie objawy slizgania sie sprzegla wsadz kogos za fajerke kto sie zna to napewno ci powie Ok dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alex0328 0 Opublikowano 3 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Dzięki za rady. Większość boi się dwumasu. Znalazłem godnego polecenia mechanika. Wymieniliśmy wewnętrzny przegub (była to przyczyna trzęsienia) i na wszelki wypadek sprzęgło, bo miało już ok 20% (ale się nie ślizgało) i przy tym samym rozbieraniu zdecydowałem się na wymianę. Wszystko działa idealnie. A jak ktoś potrzebuje dobrego mechaniora w Warszawie to mam gościa uczciwego i naprawdę znającego się na rzeczy. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się