kremi Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Witam kupiłem niedawno A4-ke z automatyczna skrzynia biegów. Jest to moje 3 niemieckie Autko w Dieslu a pierwsze z automatyczną skrzynią biegów. W związku z tym miałbym kilka pytań z prośbą o poradę. Może je ponumeruje żeby było łatwiej na nie odpowiadać: 1. Jako że to pierwszy mój automat przechodzę chorobę wieku dziecięcgo - nie nie jest to lewa noga na pedale hamulca ten nawyk u mnie o dziwo nie wystąpił, ale kilka razy zdarzyło mi się już zgasić silnik w dźwignią w pozycji na D - czy to bardzo szkodzi skrzyni i przez to mam się już martwić ? 2. Postoje pod światłami - jedni mówia że noga na hamulcu w niczym nie przeszkadza w niczym nie powiększa zużycia skrzyni biegów - czy aby na pewno ? Czy opłaca się przełączać na tą minutę dźwignię w pozycję N lub P ? Jakie są wasze opinie ? 3. Olej w skrzyni - czy wymieniać, kiedy wymieniać, jak i gdzie wymieniać, na jaki wymieniać ? Są jakieś tańsze polskie zamienniki które sprawdziliście i można ze spokojem serca wlewać ? Mama 4 biegową skrzynię z tego co wiem i póki co chodzi ona jak marzenie naprawe zakochałem się w automacie 4. Spalanie na setkę - wyszła mi średnia z pierwszego tankowania 6.33/100 czy to dobry wynik w automacie 110 konnym w dieslu ? Wiekszość jazdy była poza miastem ze średnią prędkościa w okolicach 120/h 5. Jakie rady Macie dla początkującego zakochanego w automacie żeby autko służyło długo i wiernie bo szczerze powiem najbardziej boję się problemów ze strony skrzyni biegów (wszyscy mnie tym straszyli ale nie dałem się zastraszyć Z góry dziękuję za każdą konstruktywną odpowiedź i czekam na nie niecierpliwie. Pozdrawiam [ Komentarz dodany przez: zdeniu: 15-04-2007, 19:53 ] witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zapoznania się z regulaminem forum
Gość MorgothDBMA Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Postaram się pomóc, chociaż nie mam automatu (ale niedługo kupuję) 1. Z tego co wiem to nie powinno nic skrzyni dolegać, ale lepiej tak nie rób 2. Noga na hamulcu na światłach to najlepsza opcja 3. Wymieniać trzeba, najlepiej jednak na oryginalny olej (wymiany nie są przecież częste) 4. Chyba całkiem OK....
biedruch Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 4. Spalanie na setkę - wyszła mi średnia z pierwszego tankowania 6.33/100 czy to dobry wynik w automacie 110 konnym w dieslu ? Wiekszość jazdy była poza miastem ze średnią prędkościa w okolicach 120/h hmm dobrze niedobrze, ja mam w granicach 6.8/100 przy tiptronicu na 2.5. tylko że Ty bedziesz miał po mieście max 11 - ja 14, ale przy niewielkich korkach:P słusznie, że nie dałeś sie zastraszyć, przyjdzie niedługo już czas, że manual będzie rarytasem dla sportowców, wszyscy będziemy jeździć na automatach, a w Porsche Cayenne za manuala już każą sobie dopłacić bodaj 8 tys. Euro :twisted:
talib1990 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 że manual będzie rarytasem dla sportowców nigdy nie będzie wszyscy będziemy jeździć na automatach niedoczekanie twoje :twisted: :twisted:
kremi Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Nie ma co się sprzeczać bo poprzednie dwa moje auta to były manuale i wiem że manual jak i automat ma swoje zalety - ja zmieniłem na automat bo miałem już dosyć machania wajchą po mieście przy dojazdach do pracy i tyle... ale chyba do manuala już nie powrócę...
jarek1971 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Jezdziłem omegą 7 lat w automacie i rewelacja,przede wszystkim wygoda,komfort zwłaszcza w korkach,jeżeli na światłach lub korkach będziesz przełączał z D na N to jest to ekonomiczniejsze,olej wymieniaj co 35000km,poziom sprawdzaj na bagnecie przy włączonym silniku,
thorg Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 "4. Spalanie na setkę - wyszła mi średnia z pierwszego tankowania 6.33/100 czy to dobry wynik w automacie 110 konnym w dieslu ? Wiekszość jazdy była poza miastem ze średnią prędkościa w okolicach 120/h " Mi natomiast przy takiej jezdzie ten sam model wyszlo 5.2/100. No chyba ze komputer cos zle wskazuje :] (Praktycznie jazda poza miastem - sam wyjazd z Warszawy i prosciutko do Lublina :]) pozdrawiam thorg
Dawid Solution Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Pytanie 2- nie ma sensu przełączać na N potem i tak musisz wcisnąć stop żeby przesunąć wajhe na D ( strata czasu) Co do pytania 3 ,jeśli chcesz długo jeżdzić aftomatem lepiej nie stosuj zamienników przede wszystkim filtra w skrzyni ,wymiana filtra i płynu co 60 tys pytanie 4- zużycie podobne do mojego pytanie 5- najbardziej niebezpieczne dla aftomata to zmiana z R na P ,z R na D w czasie jazdy(nawet toczenie się auta) a poza tym gratuluję wyboru
kremi Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Podobno w starszych automatach dluzsze naciskanie na pedal hamulca podczas postojow powodowalo wieksze zuzycie skrzyni - czyli mam rozumiec ze w nowszych skrzyniach (1997 rok ? :biggrin: ) Ten problem zostal wyeliminowany ?
Gość rob Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Opublikowano 17 Kwietnia 2007 tu znajdziesz dużo odpowiedzi na swoje pytania http://www.automat.pl/news.php
kremi Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Dzieki zapoznalem sie - ciekawa lektura - licze jednak jeszcze na jakies rady od uzytkownikow automatycznych skrzyn ktorzy jezdza nimi na co dzien i mogliby cos podpowiedziec - czy tak malo z nas ma Niunie w automacie ?
stanlej Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 czy tak malo z nas ma Niunie w automacie ? my mamy:) i własnie jest robiona skrzynia a dokładnie elektrozawory:(
Diego Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Troche nas na forum jest kremi A tak bajdełej: wczoraj musialem pojechac autkiem mojego Ojca - oczywiscie reczna skrzynia.... jakie to meczace sie zrobilo, to wachlowanie biegami Z ulga wrocilem do Niuńki
kremi Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2007 No to doradzajcie jaka macie technike jazdy i podpowiedzcie cos w sprawie pytan jakie zadalem na poczatku
Bylinski Sylwek Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Ja też mam swoją bryke w automacie czterobiegowym już jeżdże 1.5 roku i jestem zadowolony do manuala chyba nie wrócę. Co do spalania to nie sprawdzałem , natomiast jak stoję w korku lub naświatłach to mam nogę na hamulcu i nigdy nie zmienilem dżwigni w położenie N lub P. Stosuję jedną ważną zasadę Gdy się zatrzymuję na postój na prostym odcinku drogi a wszczególności na pochylym to najpierw wciskam pedał hamulca a dopiero potem przęłączam dżwignie na literę P jak ruszam to wszystko odwrotnie . Co do wymiany oleju jest to bardzo ważne.
stanlej Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 wszczególności na pochylym a jak z recznym? stosujesz ?Co do wymiany oleju jest to bardzo ważne. bardzooooo :biggrin:
wojtek26 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Ja napewno nie zasiąde za automatem jedyny wyjątek AUDI tiptronic brat ma BMW E39 i jego automat mnie delikatnie mówiąc wkurza :twisted:
Gość rob Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 a jak z recznym? stosujesz ? ręczny zawsze, prosto czy pochyło
hhacek Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 ręczny zawsze, prosto czy pochyło podpisze sie pod tym jako uzytkownik tiptronika i automatow od ponad 10 lat
kremi Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Ja napewno nie zasiąde za automatem jedyny wyjątek AUDI tiptronic brat ma BMW E39 i jego automat mnie delikatnie mówiąc wkurza A czy to cos wnosi do dyskusji ? Zachowaj swoje zdanie dla Siebie. Panowie a jak ocenic stan oleju w skrzyni da sie to zrobic bez wymiany ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się