dansli Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam pragnę zacząć taki wątek gdyż interesuje mnie dokładnie jak to jest przy napędzie quattro. czy jak sie porządnie zaciagnie ręczny to czy bedą ciągły tylko przednie koła i jeszcze jedno znajomy ma vw golfaIII 1.8 syncro i mówił ze w raz na mokrej trawie podczas jazdy zaciągnął reczny i zostawił 4 ślady czyli złapało tez przednie koła nie wierzyłem mu ale jak jechałem owym golfem raz w zimie i chciałem fajnie bokiem se na parking wjechać to przy skrecie zaciagnołem ręczny i auto poprostu zaczeło jechać na wprost i prawie bym dupnoł do słupka hehe ale na szczescie było tylko tak reczny spusciłem, dwa i pełen but i wyszedłem z opresji słyszałem ze w quattro tak na szczescie nie robi a nie miałem okazji tego jeszcze przetestować :> pozdrawiam
Guregoru Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Ja w zimę byłem trochę się pobawić na parkingu i jak zaciągałem ręczny a nie puszczałem gazu to auto tak jakby traciło na mocy także chyba tył się nie odłącza
dansli Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 jak kiedys moja mame bokiem troszke wzieło i musiałem wyjechać stojac w poprzek waskiej drogi> to tez tak miałem ze mi autko dusiło ale jak mocniej przyciagnołem reczny i dalem wiecej gazu to lajtowo mnie w miejscu obróciło być moze koła tylne sie kreciły ale przekazane miały bardzo mały procent ogólnej mocy ze przednie to nadrobiły. nie wiem własnie
Guregoru Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Tylko nawet jak trochę się kręcą to i tak hamulec (klocki i tarcze) dostają w du..ę dlatego ja zaciągam ręczny przy wchodzeniu i bawię się gazem już w poślizgu bez ręcznego (tylko kontrola trakcji mnie wku....a )
Guregoru Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Może lepiej nie bo jeszcze się zabiję
rav Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam W Quqttro nie powinno się jednocześnie zaciskać ręcznego hamulca i dować gazu. _________________ Pozdrawiam Rafał
dansli Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 dlaczego??[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2009, 20:29_________________________________________________odświerzam
Kowi87 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 dlaczego??[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2009, 20:29_________________________________________________odświerzam dlatego że to jest stały naped na 4 koła a nie jak w pasku odłączany, zaciagając ręczny stawiasz opór napędowi co raczej na nic dobrego nie wpływa, z resztą po co ręczny zaciagać w samochodzi w którym wystarczy dac troche wiećej gazu przy skręcaniu na śliskiej nawierzchni a juzsie go bokiem pokonuje
adams78 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Ja w zimę byłem trochę się pobawić na parkingu i jak zaciągałem ręczny a nie puszczałem gazu to auto tak jakby traciło na mocy także chyba tył się nie odłącza W Q nie ma możliwości odłączenia jednej osi - dlatego nie wolno hamować tyłu i dodawać gazu. Hamulce to małe piwo, ale dyfer dostaje w kość Zresztą jak napisał Kowi, po co? Każdemu kto nie bardzo opanował wprowadzanie tyłu w poślizg proponuję poszukać bezpieczny duży plac o luźnej nawierzchni (lub boisko) i pouczyć się: 1. Pierwszy bieg, ostry start. 2. Ująć gaz, ostro skręcić zaciągając na sekundę ręczny 3. Zwolnić ręczny i pełen ogień. Jeżeli nawierzchnia jest słabo przyczepna, to nie ma problemu z bączkami. Jeśli jest trakcja np. mokra jezdnia lub jakiś kiepski asfalt to w pkt. 3. konieczny jest strzał ze sprzęgła Nie próbować na suchym dobrze przyczepnym podłożu! Powodzenia
dansli Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 wiem wiem o tym wszystkim zdaje sobie sprawe. ale ciekawi mnie jedno tak jak napisałem w 1 poscie czy Q działa podobnie jak syncro wg mnie inaczej i czy nie blokuje tez przedniej osi tak jak to robi w syncro i czemu sie tak dzieje???
adams78 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 czy nie blokuje tez przedniej osi Nie bardzo rozumiem. Co nie blokuje osi? Ręczny działa na tył jak to jest przy napędzie quattro. czy jak sie porządnie zaciagnie ręczny to czy bedą ciągły tylko przednie koła Napisałem że nie. Dlatego nie wolno na ręcznym dawać w palnik. Kumasz?
dansli Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 wiem o tym !!!! kumam tylko wytłumaczcie mi jedna rzecz daczego jak zaciagniesz RECZNY który działa na tył to przednia os tez ci zablokuje!???? przeczytaj se dokładnie 1 posta
Kowi87 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 wiem o tym !!!! kumam tylko wytłumaczcie mi jedna rzecz daczego jak zaciagniesz RECZNY który działa na tył to przednia os tez ci zablokuje!???? przeczytaj se dokładnie 1 posta Zrozum że ty masz stały napęd Quattro nic sie nie rozczepia(4 koła kręcą sie zaleznie od siebie) Rozłozenie mocy jest nie zmienne czy zaciagniesz ręczny czy nie, jesli go nie wypsrzęglisz i na gazie zaciagniesz tak samo jak w przednionpędowcach, zdławisz silnik(straci na mocy), poczytaj o torsenie. Jak jedziesz na przeglad techniczny to też wieżdżasz na rolke?? Taka zabawa moze uszkodzić dyferencjał http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t60446.0.html;highlight=quattro+a+r%C4%99czny A znowu na wcisnietym sprzęgle pociagniesz ręczny to w sumie nic sie nie stanie, ale i tak efektu żadnego nie bedzie bo samochód w danej chwili nie bedzie miał uciągu :gwizdanie: Resaumując reczny w Quattro przydaje sie podczas parkowania
rav Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam ... Jak jedziesz na przeglad techniczny to też wieżdżasz na rolke?? Taka zabawa moze uszkodzić dyferencjał ... Zawsze możesz pojechać do stacji kontroli pojazdów która dokonuje pomiaru sprawności hamulców na płytach a nie na rolkach. Wtedy nie występuje zjawosko napędzania jednej osi rolkami, a druga (oś) stoi stoi nieruchomo. ____________________ Pozdrawiam Rafał
Kowi87 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam ... Jak jedziesz na przeglad techniczny to też wieżdżasz na rolke?? Taka zabawa moze uszkodzić dyferencjał ... Zawsze możesz pojechać do stacji kontroli pojazdów która dokonuje pomiaru sprawności hamulców na płytach a nie na rolkach. Wtedy nie występuje zjawosko napędzania jednej osi gdzie druga stoi stoi nieruchomo. ____________________ Pozdrawiam Rafał kolega złapał mnie za słówka ale w całym kontekscie wypowiedzi chodziło o cos innego :gwizdanie:to był przykład podobny do zaciagania ręcznego jenoczesnie z nogą na gazie w przypadku Q, ze tak sie nie powinno robić ja wiem o tego typu stacjach
rav Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam Z tego co wiem ASO AUDI nie ma żadnych przeciwskazań do badania sprawności hamulców w QUATTRO na rolkach. ?? Jesli się mylę proszę o sprostowanie. ____________________ Pozdrawiam Rafał
Kowi87 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam Z tego co wiem ASO AUDI nie ma żadnych przeciwskazań do badania sprawności hamulców w QUATTRO na rolkach. ?? Jesli się mylę proszę o sprostowanie. ____________________ Pozdrawiam Rafał ASO moze i nie bo myślą ze na naprawe sie do nich przyjedzie, gdzieś na forum juzbył taki temat i pare osób o tym wspomniało, jak ja byłem na przegłądzie i powiedziałem typowi ze mam 4x4 to powiedział że nie sprawdza sie na rolce napedu, hamulców http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t32116.0.html;highlight=quattro+a+badanie+techniczne Ale odbieglismy od głównego tematu wątku :gwizdanie:
Dev Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 napęd i hamulce sprawdza sie w Q tak samo jak z autem z FWD AMEN
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się