Holy Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Witam, jak można się spodziewać mam problem z w/w silnikiem. Przy nagłym dodaniu gazu zaczyna się dusić. Nie chcę podchodzić do tematu w sposób: wymień przepływomierz, sondę lambda, itd. Chodzi mi o zdiagnozowanie problemu, a nie strzelanie. Nie udało mi się wygrzebać zakresów w jakich powinny znajdować się: przepływ z miernika przepływu masy powietrza (MAF) oraz czas wtrysku (Injection Time). Wiem jedynie to, że mieszanka jest zbyt uboga (napięcie na lambdzie i błędy ECU). Gdyby ktoś posiadał jakiekolwiek informacje na temat zakresów parametrów byłbym wdzięczny. Dodam jeszcze, że pół roku temu były wymieniane wszystkie filtry. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
pan kierownik Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Podaj błędy które pokazuje VAG. Jeśli sonda ciągle pracuje w niewłaściwym zakresie (zawiesza itp.) to niestety cudów tutaj nie uczynisz - sonda do wymiany. Błędy związane z ubogą mieszanka mogą wskazywać na nieszczelność w dolocie. No i sprawa świec - kiedy ostatnio wymieniałeś, w jakim są stanie? Jeśli chodzi o przepływomierz: Blok 002 - jałowy bieg [Wartość wymagana] - pole 1 Obroty silnika - (bez turbo) [810 do 910/min.] - pole 2 Obciążenie silnika [15 do 25 %] - pole 3 Czas wtrysku - bez turbo [1,0 do 4,0 ms] - pole 4 Masa powietrza zasysanego [2,0 do 4,5 g/s] (Zostaje wskazana wartość masy powietrza zmierzonej przez miernik masy powietrza.) Pole wskazań 3 – czas wtrysku - Wartość mniejsza niż wymagana: - Duża ilość paliwa ze zbiornika węgla aktywnego – sprawdzić zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym. - Zamontowane niewłaściwe zawory wtryskowe z większą przepustowością – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa. Pole wskazań 3 – czas wtrysku - Wartość większa niż wymagana 4,0 ms: - Zwiększone obciążenie silnika przez włączone odbiorniki elektryczne, układ klimatyzacji, włączoną dźwignię przełączania zakresów w położeniu jazdy lub wspomaganie kierowania w położeniu skrajnym – usunąć przyczynę zwiększonej wartości obciążenia (układ klimatyzacji, wspomaganie kierowania itp.). Pole wskazań 4 – masa zasysanego powietrza - Wartość mniejsza niż 2,0g/s - Duża ilość fałszywego powietrza między kolektorem ssącym a czujnikiem masy powietrza - sprawdzić cały układ dolotowy powietrza. Pole wskazań 4 – masa zasysanego powietrza - Wartość większa niż 4,5g/s - Włączony zakres jazdy (automatyczna skrzynia biegów) – dźwignia przełączania zakresów w położeniu P lub N. - Silnik obciążony przez dodatkowy agregat – usunąć zwiększoną wartość obciążenia silnika (układ klimatyzacji, wspomaganie kierowania itp.). Norm dla czasów wtrysków niestety nie znam. Powodzenia
Holy Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Opublikowano 3 Lipca 2009 Jeśli chodzi o błędy, to wyskakuje jedynie informacja o zbyt ubogiej mieszance (stały błąd System too lean). Obciążenie silnika jest na poziomie 30% przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (klima, kierownica w pozycji centralnej, skrzynia manualna na luzie). Jeśli chodzi o lambdę, to raczej jest OK, na biegu jałowym oscyluje od 0,15 do 0,8 V z okresem nie przekraczającym 1,2 s. Prędkość obrotowa mieści się w zakresie, przepływ powietrza 5 g/s, czas wtrysku 6 ms. Jeśli chodzi o pracę pod obciążeniem to wygląda sprawa tak. Na drugim biegu, przy 1500 rpm wciskam pedał w podłogę. Obroty rosną liniowo do 3000, potem zmieniają nachylenie narastania (widać działanie skracania dolotu i zmianę faz rozrządu) i dochodzą do wartości 4500 (koniec testu). Przepływ zmienia się wtedy od 5 do 45 g/s. Czas wtrysku zmienia się od 4 do 14 ms, przy czym po przekroczeniu 3000 rpm ma cały czas 14 ms (czyżby max?). Co najgorsze przy teście obciążenie silnika zmienia się od 30% na starcie do 55%. I faktycznie czuje się jakbym miał 60 hp pod maską. Świece są "nówki" osobiście wymieniałem na NGK jakieś 8000 km temu. Osobiście widzę dwa problemy: albo przepływomierz oszukuje i silnik dostaje za mało paliwa, albo może być problem z ciśnieniem paliwa (regulator, zasyfiony smok pompy). Co ciekawsze, jak się dłużej pojeździ i nałapie błędów (System too lean, System too rich, O2 Sensor) to zaczyna jeździć tylko wg mapy i jest lepiej. Poza tym, że nie ma mocy, to pali jak smok, po mieście z klimą podchodzi pod 14l/100km. Nie chcę tutaj za dużo teoretyzować, ale szkoda mi kasy na wymianę po kolei wszystkich komponentów (lambda, przepływka), a nie mam na podmianę. Z tego co napisałeś, to podane przez VAGa przepływy i czas wtrysku nie mieszczą się w normie. Czyli może przepływomierz? Ale znowu, gdyby zawyżał przepływ, to mieszanka byłaby zbyt bogata, a tutaj zazwyczaj jest zbyt uboga. Gdyby ssał lewe powietrze, to znowu zaniżałby przepływ, a na biegu jałowym jest zbyt wyskoki. Wykres z loga zamieściłem w PDFie: ARG.PDF Dzięki za pomoc, będę kombinował dalej (trzeba będzie wyszorować przepustnicę, bo na biegu jałowym może się nie domyka?). Co do wtryskiwaczy to są oryginalne. Zresztą ten silnik wcześniej chodził jak brzytwa.
tomcio1600 Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Po pierwsze tak jak kolega wyżej pisał - ciągnie gdzieś lewe powietrze - przegladnij cały układ dolotowy - mała nieszczelnosc a silnik wariuje - sam to przerabiałem :] Po drugie - to ze swiece maja 8000 nie znaczy ze musza byc dobre - jesli długo pracowały w ubogiej mieszance moze byc roznie - wykrec i zobacz jak wygladaja A to ze spalanie z klimą po miescie dochodzi pod 14 to zadna nowosc wrecz bym powiedział ze norma.. Ale obstawiam lewe powietrze - sonda robi odczyt komputer zarzuca paliwem zeby wzbogacic mieszanke i efekt masz taki ze pali duzo a silnik sie dusi zamiast sie krecic..
mateogda Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Następnym razem zanim skasujesz błędy zajrzyj w gr 032 i napisz co zobaczyłeś. Zrób log dynamiczny z przepływki i wklej na forum, tylko dociągnij do 6000, inaczej nie ma sensu.
Holy Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Opublikowano 19 Lipca 2009 Witam, oto dynamika przepływki, póki co na biegu jałowym: http://privatephoto.webpark.pl/ARG_040709.pdf Co do grupy 32, to: Bank 1, sensor 1, idle = -3.2% Bank 1, sensor 1, partial load = 5.4% Nie znam zakresów tych korekt, ale ogólnie liczbowo wydają się w porządku. Co do lewego powietrza, to z wykresów wynika nieco inaczej. Dla biegu jałowego przepływ jest zbyt duży (czeka mnie szorowanie przepustnicy, bo może się zacina), a przy wyższych obrotach zbyt mała, a co za tym idzie zbyt mała dawka paliwa i uboga mieszanka. I tu najlepsze... zwiększony przepływ i dawka paliwa nie podnoszą obrotów - magiczne 850 rpm. [br]Dopisany: 04 Lipiec 2009, 23:56_________________________________________________Witam, miałem chwilę to sprawdziłem co i jak. Blok 32 (Adaptacja mieszanki): ADD: -7.9% MULT: 25% Znalazłem też ciekawy artykuł: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info Wynika z niego, że składowa sumacyjna mieszanki mówi nam o tym jak zmodyfikować mieszankę na biegu jałowym. Wartości powyżej +/-10% oznaczają nieszczelność w układzie podciśnienia (podciśnienie jest największe na biegu jałowym). Składowa multiplikatywna wynika bezpośrednio z przepływu powietrza przy wyższych obrotach. Jej wartości powyżej +/-10% oznaczają problem z przepływomierzem lub dozowaniem paliwa. Według artykułu wartość przepływu powietrza powinna mniej więcej wynosić 0.8 * moc silnika (hp), np. przy silniku 1.8T (150 hp) - 120 g/s. U mnie jest zaledwie 32 g/s, a teoretycznie powinno być coś koło 100 g/s. Czy może jest ktoś w okolicach Białegostoku z takim silnikiem, żeby móc porównać przepływy? Dysponuję własnym VAGiem, więc potrzebny mi tylko zdrowy samochód i kilkuminutowa rejestracja.
szogun0 Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 Przepływomierz sprawdzamy tylko i wyłącznie podczas jazdy. Musi być silnik pod obciążeniem.
mateogda Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Zrób log dynamiczny z przepływki i wklej na forum, tylko dociągnij do 6000, inaczej nie ma sensu. Przepływomierz sprawdzamy tylko i wyłącznie podczas jazdy. Musi być silnik pod obciążeniem. Wartości wyuczone wyglądają trochę inaczej niż poprzednim razem.....
tosiek Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam. Miałem taki sam problem z silnikiem jak kolega Holy. Oczywiście przerabiałem temat lewego powietrza, szukanie podpowiedzi na forum, analiza bloków danych na Vagu nic nie dawała. Jest już po kłopocie. Podłączenie w warsztacie pod komputer nic nie pomogło. Błędy które pojawiały się nic konkretnego nie mówiły. Wystarczyło trochę znajomości ze strony elektronika z diagnostyki i po kłopocie. Koszt naprawy: 75zł komputer, 30zł sprawdzenie ciśnienia paliwa, 20zł wymiana, 500zł miernik masy powietrza. Audiola śmiga jak trzeba. Pozdrawiam.
Holy Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 To w takim razie w poniedziałek zamówię przepływkę, wymienię i napiszę co to dało. [br]Dopisany: 09 Sierpień 2009, 07:41_________________________________________________Przepływomierz wymieniony na oryginalny z ASO (opcja na wymianę 560 zł). Samochód śmiga aż miło, nie jeździł tak lekko od czasu jak go kupiłem. Jak będę miał w weekend troszkę czasu to zamieszczę dynamikę przepływki i czasy wtrysku, bo w końcu o to mi w pierwszym poście chodziło i może się komuś przyda. Dziękuję wszystkim za pomoc, a w szczególności TOŚKOWI za potwierdzenie moich podejrzeń i wymianę tego co trzeba (a nie po kolei od lambdy zacząwszy, a na regulatorze ciśnienia skończywszy).
tosiek Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Cieszę się że mogłem komuś pomóc, może w przyszłości ja będę potrzebował jakiejś wskazówki. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się