bakuś 1 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Witam. Poniżej przedstawiam krótkie filmiki, na których słychać niepokojący mnie dźwięk - bzyczenie. Film pierwszy nakręcony podczas jazdy. Część pierwsza to powolne toczenie z górki na luzie z lekko wciśniętym gazem i łagodne kręcenie kierownicą. Po około 30 sekundach wrzucenie biegu pierwszego i dalsza jazda na małym gazie plus kręcenie kierownicą, ale gwałtowniejsze. Jak można łatwo zauważyć dźwięk słychać tylko po dodaniu gazu. Kręcenie kierownicą zmienia tylko jego natężenie. W momencie gdy puszczę gaz i dalej kręcę kierownicą, dźwięku nie ma. Kolejny film nakręcony już na zewnątrz przy otwartej masce. Myślałem, że dźwięk, przy otwarciu przepustnicy będzie wydobywał się z okolic serwa. O dziwo (!) wydobywał się z miejsca kręconego przez kilka początkowych i ostatnich sekund na niżej pokazanym filmiku. Czyli pod kolektorem dolotowym i przed silnikiem (w tych miejscach, nasłuc**jąc, jest najintensywniejszy. Co do cholery wydaje taki dźwięk? Myślę, że nie jest on normalny. No i ostatni filmik - bonusowy - ukazuje zachowanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Czy takie zachowanie płynu jest normalne? Może jest to powiązane z irytującym mnie dźwiękiem?! :wallbash: Proszę o opinie osób, które są w temacie. Ps. Mam nadzieję, że wątek umieściłem w odpowiednim dziale. Szczerze, to nie wiedziałem do końca gdzie go wrzucić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom A4 45 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 witam po kilkukrotnym obejrzeniu filmiku nr stawial bym na pompe wspomagania kierownicy w drugim rownie glosno slychac trzeszczaca pompe i ostatni filmik tez pokazuje ze cos niedobrego dzieje sie z pompa ale moge sie mylic jesli taj jest to prosze mnie poprawic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siwy1122 0 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 To jest bankowo pompa wspomagania takie buczenie jest normalnie przy dużych obciążeniach. To że w zbiorniczku bulgocze płyn to normalnie ja u siebie wywaliłem ten filtr ze zbiorniczka i mam tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buba 7 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Pompa wspomagania. u mnie tez slychac ale nie az tak glosno Link to comment Share on other sites More sharing options...
monter01 0 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 u mnie tak słychać właśnie pompe wspomagania,ale przy max. skręcie.(ale nie tak głośno) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BIKER Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Ściągnij pasek od napędu pompy wspomagania i odpal autko. Będziesz miał jasność. U mnie z płynem w zbiorniczku nic się nie dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekaudi4 0 Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 chlopaku wymien zbiorniczek i bedziesz mial po problemie u mnie bylo dokladnie to samo ten buzujacy plyn w zbiorniczku jest powodem uszkodzenia siateczki ktora jest na dnie zbiorniczka i plyn sie pieni i dlatego wyje pompa ,wymieniaj zbiorniczek i masz po problemie na 100% .poszukaj w moich postach mialem ten sam problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakuś 1 Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Hm... Jutro, jak znajdę chwilę czasu, to wpierw spojrzę od spodu na napinacze i paski. Jeśli wszystko będzie grało to kupię ten zbiorniczek i wymienię. Kilka dyszek, a może akurat. Jak to nie pomoże przyjrzę się dokładnie samej pompie wsp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekaudi4 0 Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 mam pomysl wez sobie strzykawke wyssaj plyn ze zbiorniczka tylko nie odpalaj auta i zobaczysz ze masz uszkodzona ta siateczke u mnie ona wypadla z zaczepow i sobie latala po zbiorniczku i tez byzowal plyn wymienilem i teraz nie widac nawet ze plyn sie przemieszcza Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakuś 1 Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Ok, tak zrobię. Dzięki za rady! Jak do czegoś dojdę - dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekaudi4 0 Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 i co z tym twoim wspomaganiem ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakuś 1 Posted July 10, 2009 Author Share Posted July 10, 2009 Będąc ostatnio u znajomego mechanika zapytałem o to i powiedział, że buzujący płyn w zbiorniczku (nie pieniący się) to normalne. Ten dźwięk daje któryś z napinaczy lub pompa. W najbliższym czasie będę wymieniał rozrząd więc zajrzy się i do tego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 raczej pompa wspomagania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tymonA4 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 też mi to wygląda na pompe Link to comment Share on other sites More sharing options...
graba83 0 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Witam Postanowiłem się podpiąć gdyz nie chcę zkładać nowego tematu, u mnie objawy są identyczne jak u kolegi BAKUSIA słychać te dzwięki jak na filmiku 1, stan płynu mam na max(zalany układ jest czerwonym febi), a w momencie pracy płyn mi się pieni. Jeteście pewni że to pompa? Jaki może być koszt szacunkowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzes1150 15 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Witam Postanowiłem się podpiąć gdyz nie chcę zkładać nowego tematu, u mnie objawy są identyczne jak u kolegi BAKUSIA słychać te dzwięki jak na filmiku 1, stan płynu mam na max(zalany układ jest czerwonym febi), a w momencie pracy płyn mi się pieni. Jeteście pewni że to pompa? Jaki może być koszt szacunkowy? Nikt Ci nie powie na 100% ale jeśli odgłos się nasila przy skręcaniu kierownicą to pompa się kończy. Po wymianie watro przepłukać układ i zalać jeszcze raz bo wiury w przewodach i maglu pozostaną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
graba83 0 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Jak motor jest zimny to w miare to spokojnie chodzi ale jak przejade ok 1,5 2 km to jest coraz głośniej, minimalny ruch kierownicą i słychać to co na filmie kolegi. A czym płukać układ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawolo 0 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Dzwiek typowy dla pompy wspomagania. Tak na marginesie : cokolwiek bedziesz naprawiał to podstawowa sprawa PRODUCENT AUTA ZAMONTOWAŁ ZIELONĄ ZAKRĘTKĘ NA ZBIORNICZKU PO TO ZEBY BYŁO WIADOMO ZE PŁYN MA TEŻ BYĆ ZIELONY!!!!!!!! Na czerwonym prawdopodobnie zatarłeś pompę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peres 0 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 w golfie to samo miałem na czerwonej oranżadzie chodziła pompa i po roku chodziła jak kosiarka do trawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
graba83 0 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 taki płyn miałem w garażu i nie zastanawiałem się nad kolorem bo pękł mi wąż przy malu, a układ i tak był oprożnioy, stwierdziłem że skoro febiego to prawie jak ori, a kolor to raczej nie ma wpływu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz G 0 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 ja tak kiedyś miałem ale ciszej jakoś płynu mi ubyło po dolaniu znowu była cisza Link to comment Share on other sites More sharing options...
graba83 0 Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Powiem tak: nową pompe mam zamontowaną, a tu wyje dalej. Układ przepłukałem zielonym płynem, zalałem nowym płynem i objawy są takie same jak wcześniej. Patrzyłem na magiel i widzę lekkie pocenie od strony kierowcy. Koncepcji już nie mam. Wywaliłem 350 i d..pa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now