perman Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam. Mam problem z popiskiwaniem hamulców. Po wymianie wszystkich klocków w prawym przednim kole podczas jazdy słychać popiskiwanie ( bez wciskania hamulca) jeśli zahamuję popiskiwanie cichnie. Podczas delikatnego skrętu w prawo hamulec cichnie a gdy skręcę w lewo jest jeszcze głośniej. Dodam jeszcze że przed wymianą klocków mogłem przegrzać tarczę bo aż leciał dym z koła, ale mechanik nie kazał wymieniać tarcz bo nie są w złym stanie. Co mi koledzy poradzicie ?
Doman13 Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 trzeba rozebrać zacisk, oczyścić tłoczek, przesmarować prowadnice. takie odgłosy są oznaką tarcia klocka o tarcze. sprawdź czy koło się nie grzeje. Albo jednak tacza się skrzywiła wtedy jak dym z niej leciał i jakaś jej część trze o klocek. Bez rozkręcenia tego zacisku się nie obejdzie.
domelq Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Może być skrzywiona tarcza, krzywo leżeć klocek
perman Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 A jak będę dalej jeździł to samo nie przejdzie? Może klocek się dotrze? Przy hamowaniu nie mam bicia, przynajmniej go nie czuć.
domelq Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 jeśli jest to od klocka to jest taka szansa, ale nie na pewno
perman Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 Koło się grzeje ale nie tak mocno. A hamulec raczej nie trzyma bez wciskania pedału bo na niewielkim wzniesieniu samochód się stacza. A tarcza raczej się nie dotrze? Od razu po wymianie tego nie miałem ale czułem że klocek lekko trzyma bo się nie staczał.
Marcin_F Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Witam Mam dokładnie ten sam problem tylko że jak hamulce są zimne to nic nie słychać a podczas jazdy przy nawet delikatnym skręcaniu czy to w prawo czy w lewo cichnie, tak samo przy hamowaniu. Kupiłem ten samochód dopiero 2 tygodnie temu i dopiero go sprawdzam. Po przejechaniu 5 tyś na razie tylko to mnie męczy
arczi900819 Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Hmm. Możliwe że się dotrze. U mnie też popiskiwała prawa przednia strona... skończyło się na wymianie tarczy bo się skrzywiła. Okazało się że tłoczek się zaciął i klocek wewnętrzny był lekko dociśnięty do koła (auto toczyło się bez większych oporów, tak jak wspomniałeś staczało się z leciutkich wzniesień), jeśli koło się grzeje to przeczyść i przesmaruj prowadnice z tłoczkami. nic nie kosztuje a pomoże. (u mnie tłoczek nie pracował i pojawiły się na nim wżery z rdzy...) koszt tłoczka ok.50zł tarcza ok100zł i nowe klocki... Lepiej opłaca się przeczyścić układ i nie wydawać kasy na naprawy.
domelq Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 pewnie, że lepiej przeczyścić i zapobiegać Ale faktem jest, że jak tarcza się skrzywi to już lipa. Można ja spróbować przetoczyć, ale nie zawsze się to udaje. Tak na marginesie, żeby tarcza się skrzywiła (zagrzała) to nieźle trzeba przyciskać (uzyskanie odpowiedniej temperatury)
perman Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 Mechaniory co wymieniali klocki mówili że przesmarowali i że jest ok. A tarcze nie były tak mocno przegrzane, dymiły się, ale nie były gorące aż do czerwoności (przed wymianą klocków). Jeszcze trochę pośmigam jak samo nie przejdzie to zareklamuję wymianę klocków.
arczi900819 Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Z tym jest tak: jeżeli tarcza jest prosta a mechanizm działa prawidłowo to na 100% wina leży po stronie klocków (zawsze). A u mnie no to temperaturka była a jak jeszcze została (tarcza) schłodzona wodą podeszczową to moment się krzywią tarcze. Co do mechaników to ja mam swoje zdanie, czyściłem sam
domelq Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 Z tym jest tak: jeżeli tarcza jest prosta a mechanizm działa prawidłowo to na 100% wina leży po stronie klocków (zawsze). A u mnie no to temperaturka była a jak jeszcze została (tarcza) schłodzona wodą podeszczową to moment się krzywią tarcze. Co do mechaników to ja mam swoje zdanie, czyściłem sam Jak miałeś przegrzanie + deszcze to jak małe hartowanie... Zajmuję się odlewnictwem, więc Ci powiem, że oprócz pokrzywienia właściwości mechaniczne już są inne
perman Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Opublikowano 6 Lipca 2009 Na szczęście nie było deszczu jak przegrzałem więc ostygły samoczynnie. Byłem u mechaników, od wewnątrz klocek wyciera miejsce na tarczy które wcześniej było zanieczyszczone i nie wytarte przez poprzedni klocek (sam widziałem lekkie ślady). Poradził mi pojeździć jeszcze i jak nie przejdzie to przetoczy tarcze. Swoją drogą koło kręci się luźno.
Cristoforo Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 panowie przednich prowadnic sie nie smaruje zobaczcie jak jest skonstruowana osłona gumowa prowadnicy przód a tylna, różnica jest widoczna przednie prowadnice chodzą w gumie na sucho tylne są tak skonstruowane żeby smar (do prowadnic) nie wyciekał w przednich gdybyśmy dali smar szybko przykleiłby się piasek i inny syf i doszłoby do zatarcia lub nie równomiernego dociski jarzma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się