Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Woda pod tylnym lewym dywanikiem od strony tunelu - środek auta


Yokusti

Recommended Posts

Witam,

Takiego przypadku nie znalazłem na forum odnośnie wody w aucie....

Od nie dawna mam problem z pojawiającą sie woda pod tylnym lewym dywanikiem od strony tunelu. Wykladzina jest mokra na całej długości po lewej stronie od strony tunelu, natomiast od strony drzwi jest sucha.

Prawy przedni dywanik jest sychy.

Gdzie może byc przyczyna? Wczoraj dość ostro popadało ale którędy woda się może dostawać i gromadzić sie w tym miejscu.

Za wszystkie wypowiedzi serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Bartek

Link to comment
Share on other sites

Tak to jest woda, wąchalem i niczym nie śmierdziało. Ostatnio też tak miałem po deszczach ale wykladzina byla wilgotna wiec podniosłem tylna wycieraczkę i czekłem 2 dni aż wszystko ladnie wyschło. Wczoraj dość konkretnie popadało a dzisiaj jak ręka przetarłem to wody było dość dużó.

Auto stoi na mokrej trawie myślałem że może ciągnie wilgoś z podłoża...ale raczej nie sądzę. Myślałęm , że Może po lewej rynience przedniego fotela pasażera gdzieś płynie do tyłu ale dotykałem wykładzine pasażera z przodu i nic...zastanawiam się nad prawym środkowym słupkiem czy czasem gdzies tam nie podcieka i ścieka do najniższego punktu na podlodze...

Link to comment
Share on other sites

Tak to jest woda, wąchalem i niczym nie śmierdziało. Ostatnio też tak miałem po deszczach ale wykladzina byla wilgotna wiec podniosłem tylna wycieraczkę i czekłem 2 dni aż wszystko ladnie wyschło. Wczoraj dość konkretnie popadało a dzisiaj jak ręka przetarłem to wody było dość dużó.

Auto stoi na mokrej trawie myślałem że może ciągnie wilgoś z podłoża...ale raczej nie sądzę. Myślałęm , że Może po lewej rynience przedniego fotela pasażera gdzieś płynie do tyłu ale dotykałem wykładzine pasażera z przodu i nic...zastanawiam się nad prawym środkowym słupkiem czy czasem gdzies tam nie podcieka i ścieka do najniższego punktu na podlodze...

a podnies kolego maske i sprawdz czy masz "zaslepke" od linki co otwiera ci maske tam gdzie stoi akumulator. ja mialem zmruszala i lecialo mi do srodka co odziwo przedni dywanik byl suchy a z tylu woda :( tylko ja to mialem z tylu od strony kierowcy

Link to comment
Share on other sites

Oki sprawdzę tą uszczelkę, ale zauważyłem coś nowego mianowicie pod fotelem pasażera nawiew na nogi...jest możliwe że właśnie z tego nawiewu wycieka woda i leje się pod tylny lewy dywanik?Skrapla się?? Nie jeżdżę często na klimie włączam ją od czasu do czasu aby kompresor rozruszać. Czy jest możliwe aby woda skraplała się na parowniku i wyciekała przez prawy nawiew...tylko, że dlaczego w takim razie lewa dywanik jest suchy?

Pozdrawiam

Bartek[br]Dopisany: 16 Lipiec 2009, 19:11_________________________________________________Uszczelka na lince maski OK. Jednak chyba podcieka mi z środkowego prawego słupka bo znalazłem mokry pasek tuż przy tylnej kanapie w okolicy tylnego lewego dywanika. Cieżko jest rozebrać te plaskiti na słupku, a jezeli juz to zrobię to gdzie mam usczelnić...w ogóle to jest jakas farsa z tym przeciekaniem...przeciez to Audi...

Pozdrawiam

Bartek

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli ktoś niefachowo tam grzebał to moze być nawet odrzutowiec Concorde i będzie ciekło. Sprawdź Kolego czy masz szczelną obudowę ECU i nie zatkane odpływy wody pod maską, tamtędy woda też lubi dostawać się do auta. Nalej trochę za gródź tam gdzie masz aku i serwo i obserwuj czy spływa. Możesz też mieć źle założoną rynienkę przy filtrze przeciwpyłkowym i ściekająca z dachu/ szyby woda dostaje się do auta przez wentylację.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich podepnę sie pod temat bo mam podobny problem tylko ze u mnie jest mokro na podłodze za pasazerem i tylko w tym 1 miejscu (nogi z tylu pasazera ) stojąc przodem do przodu auta jest to lewa strona auta z tylu.

mam tam mokra cala wykładzinę, mailem zaślepkę zgubiona od spodu dorobiłem i uszczelniłem silikonem i wysuszyłem auto. Jak popadało ostro to znowu mam tam mokro (auto stało)

co poradzicie gdzie zajrzeć??

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Dzisiaj postanowiłem się zabrać za temat. Rozpocząłem akcję od tylnej lewej strony mianowicie zdemontowałem siedzisko tylnej kanapy następnie zacząłem podnosić wykładzinę...masakra co zobaczyłem litry wody, zacząłem wyciskać z wykładziny i wybierać wodę za pomocą gąbki wszystko pływało.Teraz na noc podłożyłem pod wykładzinę stos gazet by wyciągnąć wilgoć. To tyle na starcie, następnie stwierdziłem że posłucham się poprzednich porad i zacząłem rozbierać z przodu całe podszybie, wyciągnąłem akumulator, półkę akumulatora a pod nią zobaczyłem zatkany odpływ...kolejny był pod serwem też zapchany.Odetkałem woda ściekła, wyczyściłem cały syf za skrzynką ECU - a właśnie przy okazji czy komuś udało się ją odkręcić od karoserii bo ja odkręciłem nakrętkę po lewej stronie przy błotniku ale coś jeszcze trzyma z lewej strony i dałem sobie spokój. To co mogłem za skrzynki wyciągnąć to wyciągnąłem było trochę tego.Mam nadzieję że po tej akcji wszystko będzie OK muszę jedynie wysuszyć porządnie wykładzinę. Mam pytanie odnośnie filtra kabinowego. Dzisiaj ściągnąłem górna obudowę filtra kabinowego i po lewej stronie zobaczyłem taką blaszkę do zamocowania plastiku, czy wy macie u siebie coś tam zamontowaną jakaś osłonkę zabezpieczającą? Po górna osłona w tą blaszkę się nie wpina.

Pozdrawiam

Bartek

Link to comment
Share on other sites

co do obudowy ecu to jesli dobrze pamiętam to jak wyciągniesz sam sterownik to pod nim będą jeszcze jakieś śruby i to one będą ci trzymać bo obudowę da się ściągnąć i to pod nią jest uszczelka która też może być już do niczego i puszczać wodę do środka, co do filtra kabinowego to prócz zewnętrznego korytka powinno być pod spodem jeszcze jedno - jak jest wilgoć para lubi się skraplać na wewnętrznej obudowie filtra i żeby się nie lało na filtr jest tam właśnie takie drugie małe korytko

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Witam,

No w sumie to już autko złożone. Dzięki za linka odnośnie czyszczenia ECU. Odnośnie mojego pytania o demontaż obudowy ECU na prezentacji widać tylko jedna śrubę M10 a druga gdzie jest po lewej stronie obudowy? Bo na zdjęciach nie widać a właśnie lewa strona mi trzyma. Mam wszystk0o zasłonięta po lewej stronie przewodem (+) aku i pewnie dlatego jej nie widzę...dobra wracając do tematu dzisiaj podczas suszenia auta zobaczyłem dziurę w podłodze za siedzeniem pasażera od strony tunelu ...postanowiłem wejść pod auto...skorodował mi gwint M6 mocowania osłony termicznej wydechu i gwint prawie już odpadł, była dziura i zapewne w tym miejscu też coś podciekało.Dziura zalepiona, kanały odwadniające udrożnione, jeszcze tylko demontaż ECU i powinno być OK.

Co do osłony na filtr kabinowy to takiej nie mam, mam tylko tą górną z przy szybie. Chyba wycieczka na szrot mnie czeka.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam tez mam problem z woda za siedzeniem pasażera w nogach u pasażera z tyłu.Dosłownie wszystko tam pływało jestem właśnie w trakcie suszenia wykładziny, i moje pytanie jest takie czy to wina pozapychanych odpływów np.pod maska itd czy to moze być wina np. uszczelki drzwi??jak to zobaczyłem to sie dosłownie załamałem bo nie wiem skad ta woda sie tam dostała a było jej naprawde dużo od dołu w tej gąbce wykładziny(było jej tak dużo ze ta gąbka przestała chłonąć i była dosłownie kałuża),w sumie były ostatnio deszcze..a może to od mycia na kerszerze ???aczkolwiek myłem auto i nie widzialem żeby uszczelką sie dostawało cos..njabardziej martwie się że cała ta wykładzina skiśnie i będzie śmierdziało w aucie macie jakies sposoby na to??nie wiem ile czasu ta woda tam stała bo nikt ze mną nie jezdzi z tyłu..z góry dzieki za odp

Link to comment
Share on other sites

Ja tez mialem problem z woda we wnetrzu auta. U mnie problemem okazala sie uszczelka przy lince gazu oraz uszczelka obudowy filtra kabinowego. Oprocz tego wykonalem nastepujace czynnosci:

1-profilaktycznie wymienilem uszczelke pod obudowa Ecu-koszt niewielki i warto spojrzec na stan tej uszczelki

2- udroznilem odplywy, jeden pod aku, drugi pod serwem

3- uszczelnilem juz sparciala uszczelke linki otwierania maski

4- uszczelnilem uszczelki od sensorow ABS w nadkolach

5- udroznilem kanaly odprowadzajace wode z szyberdachu

Zrobilem to wszystko aby w 100% ochronic wnetrze auta przed woda bo nie usmiecha mi sie ponownie wywalac calego wnetrza do suszenia.

Pozdrawiam!

Wysłane z mojego GT-S5570

Link to comment
Share on other sites

Tylko ze ja mialem ta wode z tylu za pasazerem wiec nie wydaje mi sie zeby to byla uszczelka przy lince gazu, bardziej bym stawial na zapchany skraplacz od klimy i wode z nawiewu ktory wlasnie tam z tylu na dole wychodzi...znajomy mial wlasnie zapchany ten skraplacz w Audi Allroad ale jemu zalalo z przodu u pasazera a nie z tylu..macie jakies pomysly??

Link to comment
Share on other sites

kebes, podnosiłeś wykładzinę, żeby sprawdzić czy mokro jest tylko z tyłu?

U siebie dzisiaj zauważyłem mokrą podłogę za pasażerem, podniosłem wykładzinę i okazało się że z przodu (pod nogami pasażera) również jest mokro, tyle że w tym miejscu jest tak gruba wykładzina, że nie przecieka do góry.

Zidentyfikowałem również miejsce, w którym przecieka. Później pokażę dokładne zdjęcia gdzie woda się wlewa i jaką drogę pokonuje już w środku auta.

Mam ponadto ważne pytanie, tj. czym uszczelnić karoserię? Znacie jakiś porządny środek/silikon, ale nie taki normalny, który wchodzi w reakcję z metalem i powoduje rdzę?

Oczywiście musi być odporny na warunki atmosferyczne, zimno, ciepło, żebym znowu nie musiał suszyć tej wykładziny...

Link to comment
Share on other sites

Podnosilem wykladzine wlasnie, z tylu prawie juz wyschlo zostalo w samym lewym gornym rogu u 8 na 8 cm mokrego wiec wiekszosc juz wyschła ale podniosłem ja bardziej i okazało sie ze i z przodu jest mokro :/ i teraz juz nie wiem skad to leci, mam zjechane te plastikowe śróbki czy wkrety(nie wiem jak to nazwac chodzi mi o te plastiki ktore sie odkreca żeby podszybie wyjac, ale zjechane sa te krzyżyki gdzie wchodzi śrubokret) w podszybiu po stronie pasażera i troche to niedolega wiec nie wiem moze tedy sie dostala woda...ehhh jutro rozbiore co sie tylko da wycisne wode z tej gabki/wykładziny z przodu i bede suszyl i podkładał gazety a w miedzy czasie rozłoze znow podszybie wyjme aku i filtr kabinowy, bede lał woda i moze odkryje ktoredy to leci...mam auto od prawie roku i teraz cos takiego wyszlo i musze wam powiedziec ze troszke sie podlamalem, juz nawet mialem pomysl zeby je wysuszyc i sprzedac w cholere :/

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o zjechane "+" w podszybiu to lutownica w rękę i zrób sobie wyżłobienia tak, żeby można było je odkręcić większym płaskim śrubokrętem ;)

Może woda leje Ci się w tym samym miejscu do środka co i u mnie.. Przed zrobieniem zdjęć było w tym miejscu dużo syfu i kawałek silikonu, który stwardniał i odpadł od miejsca w którym powinien być, czyli tam gdzie rudego widać.

300ba416e6416466m.jpg

2f4941108da5abe7m.jpg

2c2aa055f7e13a95m.jpg

54d7b3ced400f18dm.jpg

c11957642a970349m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Myslalem zeby pogrzac srubokret i wypalic nim - zeby moc odkrecic i dokrecic ale lutownica to tez niezly pomysl, dzieki..no zobacze dzis wszystko rozkladam co mi sie uda, i bede szukal moze znajde ktoredy to leci..jakby ktos mial jeszcze jakis pomysl albo rade to jestem otwarty na sugestie i z góry dzieki :)

---------- Post dopisany at 17:50 ---------- Poprzedni post napisany at 17:49 ----------

Jeśli chodzi o zjechane "+" w podszybiu to lutownica w rękę i zrób sobie wyżłobienia tak, żeby można było je odkręcić większym płaskim śrubokrętem ;)

Może woda leje Ci się w tym samym miejscu do środka co i u mnie.. Przed zrobieniem zdjęć było w tym miejscu dużo syfu i kawałek silikonu, który stwardniał i odpadł od miejsca w którym powinien być, czyli tam gdzie rudego widać.

http://images42.fotosik.pl/320/300ba416e6416466m.jpg

http://images40.fotosik.pl/1527/2f4941108da5abe7m.jpg

http://images37.fotosik.pl/1497/2c2aa055f7e13a95m.jpg

http://images37.fotosik.pl/1497/54d7b3ced400f18dm.jpg

http://images50.fotosik.pl/1544/c11957642a970349m.jpg

No mialem tez dziure w tym miejscu ktore zaznaczyles zakleilem ja klejem do szyb moze to cos da...ktos jeszcze ma jakies sugestie??

Link to comment
Share on other sites

Panowie, a jak to jest z filtrem kabinowym? Czy filtr powinien być jakoś zabudowany czy osłonięty tylko tym czarnym podszybiem? U mnie po ściągnięciu podszybia jest goły filtr kabinowy, który już robi się mokry :/

Link to comment
Share on other sites

Panowie, a jak to jest z filtrem kabinowym? Czy filtr powinien być jakoś zabudowany czy osłonięty tylko tym czarnym podszybiem? U mnie po ściągnięciu podszybia jest goły filtr kabinowy, który już robi się mokry :/

Nad filtrem powinna być jeszcze rynienka, jeśli jej nie ma to obowiązkowo dokup.

Widać ją na tym zdjęciu:

audi_a4_b5_wymiana_filtra_kabinowego_09.jpg

---------- Post dopisany at 16:58 ---------- Poprzedni post napisany at 16:52 ----------

Kebes, dzisiaj uszczelniłem i u siebie. Proponuję dla pewności jeszcze wyjąć obudowę filtra (tą, w którą wkłada się filtr, jest na 3 nakrętki roz.10) i obkleić jakimś silikonem wnękę wokół dolnej uszczelki. Przy okazji za nią jest dużo syfu, to zaopatrz się w odkurzacz, żeby do środka nie poleciało ;)

Link to comment
Share on other sites

No ostatnio jak to rozkrecałem to wyjąłem wszystko do gołej blachy ale nie mialem pod reką żadnego sylikonu i nie mialem jak uszczelnic obudowy filtra a tym klejem do szyb wolalem tego nie robic...wogóle to doszedlem do wniosku ze to podszybie jest kiepsko skonstruowane, powinno byc jakos lepiej rozwiazane u mnie nie trzyma sie bardzo scisło szyby moze to własnie wina tych plastikowych + ze sa wyrobione i nie moge ich dobrze dokrecic, patrzylem u sasiada który ma a4 96r i nie ma + tylko dosc spore - i podszybie za***iście przylega do szyby..musze jeszcze w tym pogrzebac, narazie czekam na kolege ktory ma przyjechac w czwartek i poszukamy od spodu tej rurki od skraplacza klimy bo nie moglem znalezc sam..przy okazji uszczelnie to co mowisz, i prysne caly samochod kerszerem i zobacze czy nadal gdzies leci ta woda bo wole byc pewien ze juz nie zaleje mi auta zanim włoże spowrotem cale wnetrze...

Link to comment
Share on other sites

Kebes, wylot tej rurki znajdziesz mniej więcej nad katalizatorem schowany za osłoną termiczną (wkładasz rękę między karoserię, a osłonę). Ręką wyczujesz lekko wypukłą czarną gumową zatyczkę ;)

DementorIRL, rynienkę wsuwa się w metalowe coś tam, które są po obu stronach obudowy filtra.

Na tej stronie masz foty jak to wygląda http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-wymiana-filtra-kabinowego-foto-story/ (czwarty wiersz, pierwsza fota)

Link to comment
Share on other sites

Tylko ze ja mam chyba 2 katalizatory bo mam V6-stke ;p nie wiedzialem ze tam jest jakas zatyczka, myslalem ze jakas rurka ze swobodnym odplywem i tamtedy skrapla sie woda z klimy...a wogole to chyba musze zainwestowac w taki plastik nad akumulatorem itd jak jest na tych zdjeciach z wymiany filtra kabinowego bo tego nie mam,ale pewnie to by i tak nic nie pomoze jak by zalewalo auto gdzies tamtedy...

Link to comment
Share on other sites

A no tak, zapomniałem że masz benzynę, bo pisałem jak to jest w TDI :decayed: Tak więc jak stoisz przodem do silnika to po lewej, mniej więcej pod akumulatorem na lewo od skrzyni biegów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...