Pawci_o Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam wszystkich. Od jakiegoś tygodnia moje A4 zaczęło pływać na nierównościach przy prędkościach powyżej 100 km/h. przy ruszaniu podnosi mi się delikatnie przód do góry.. jak kopiłem auto to znajomy likwidował mi luz w tylnym prawym kole i wyją kawałek spreżyny:/ odłamała się (pękła) w dolnej części :/ jeździłem tak.. ale od samego początku autko było bardzo miękkie.. teraz z tylu amortyzatory mam do wymiany na 100 % no i chce od razu wymienić sprężyny obie.. pytanie moje jest takie czy zakładać jakieś formy Noname czy jakieś konkretne? nie mam zielonego pojęcia na jakie się zdecydować.. nie chce obniżać auta chce standardowa wysokość.. przód tez jest miękki- wymienić tez z przodu amorki ? jakiej firmy ? jaki model ? z tego co czytałem to olejowo-gazowe najlepsze- czy to prawda? jakie są wasze opinie na ten temat i jakie wy macie zamontowane w swoich autkach? z tylu zakładać amorki i sprężyny tej samej formy czy innych co radzicie.. proszę pomóżcie mi w tym temacie.. Kasy na to nie mam za wiele ale około 1000 zł mogę wydać, nie więcej... :/ jak sprawdzić przednie sprężyny? amorki mogę sprawdzić na stacji diagnostycznej a sprężyny ? żeby przód był twardy to wymiana amorków pomoże ??
antonio Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 sprężyny się wymienia praktycznie tylko wtedy gdy uszkodzi się mechanicznie (pęknie) skoro tylna jest uszkodzona to tylne wymień sprawdź przednie amorki na stacji i zobaczysz w jakim są stanie o amorkach chyba jest wątek na forum, poszukaj
przemciotorun Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 poszukaj bo jest dobry watek na forum wlasnie o wymianie amorkow, ja zalozylem kayaby na przod i tyl, i auto przestalo skakac przy przejezdzaniu przez nierownosci (stare amorki tyl 30%, przod niepamietam) ale i tak auto jest bardzo "miekie" zawias 1ba
Pawci_o Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 poszukaj bo jest dobry watek na forum wlasnie o wymianie amorkow, ja zalozylem kayaby na przod i tyl, i auto przestalo skakac przy przejezdzaniu przez nierownosci (stare amorki tyl 30%, przod niepamietam) ale i tak auto jest bardzo "miekie" zawias 1ba w jaki sposob sprawdzic jaki mam kod zawieszenia ?? w vinie on jest?? które znaki o tym mówią ?? czy sprawdzić w kole zapasowym na nalepce ?no właśnie ja się zastanawiam nad kayaby- kompletem.. tylko pytanie jakie spreżytny na tyl kupic no i czy wymienic obie czy tyla ta ktorej sie kawalek ulamalo?
antonio Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 na wklejce we wnęce koła zapsaowego kody zawieszenia: 1BA, 1BE, 1BV ty zapewne masz 1BA skoro mówisz, że jest wysoko i komfortowo[br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 14:29_________________________________________________jeżeli chodzi o spręzyny to najlepiej wymień 2, cena spręzyn do zwykłego zawieszenia nie jest duża
przemciotorun Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 dokladnie raczej napewno bedzie 1BA
Pawci_o Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 dokladnie raczej napewno bedzie 1BA Sprawdziłem i mam 1BA jesli chodzi o spreżyny to kupić te: http://www.allegro.pl/item686633173_sprezyny_audi_a4_1995_2000_tyl.html czy może kupić jedna używaną a lewą zostawić??[br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 16:03_________________________________________________byłem na stacji diagnostycznej.. Pan wysprawdzal wszystko a ja razem z nim lukalem co i jak sprawdza no i wszystko wiem.. Amorki z przodu mam oba 77% więc jeszcze spokojnie chwile pojeżdżę natomiast tył lewy amorek zdechl calkowicie a prawy dogorywa... no i sprezyna z prawej strony(pan powiedzial zeby wymiec obie) + do tego mam do wymiany 2 wahacze gorne z prawej strony. czy po wymianie sprezyn i amorkow z tylu trzeba jechac na ustawianie zbierznosci?? i czy po wymianie dwoch gornych wahaczy z przodu z prawej strony tez trzeba jechac na ustawianie zbiezności??
Szuszu Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Po wymianie wachacz lepiej jedz skontrolować zbierzność (to bezpieczeństwo). Na tyle nie bo tam nie ingerujesz w ustawienie koła.
Pawci_o Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Opublikowano 21 Lipca 2009 no pewnie i tak zrobię dziękuję za wskazówki. napiszcie mi jeszcze jak się dostać od góry do amorka w sedanie (tył), w którym miejscu jest on przykręcony i gdzie szukać w środku śrub ??[br]Dopisany: 21 Lipiec 2009, 07:03_________________________________________________Więc zamówiłem części: Sprężyny: AD Amorki: ZAKSA Odboje i osłony 2 wahacze przednie górne (wezmę zamienniki na nasze polskie dróżki ) dziś będę grzebał i montował
grzesu3 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 no pewnie i tak zrobię dziękuję za wskazówki. napiszcie mi jeszcze jak się dostać od góry do amorka w sedanie (tył), w którym miejscu jest on przykręcony i gdzie szukać w środku śrub ??[br]Dopisany: 21 Lipiec 2009, 07:03_________________________________________________Więc zamówiłem części: Sprężyny: AD Amorki: ZAKSA Odboje i osłony 2 wahacze przednie górne (wezmę zamienniki na nasze polskie dróżki ) dziś będę grzebał i montował Jeśli to nie tajemnica to ile Cie to kosztowało wszystko ?
Kowi87 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Jestem w podobnej sytuacji co kolega zakładajacy ten wątek. Mam u siebie do wymiany tylne zawieszenie, tyle że u mnie jest Quattro, i na alegro najczęściej widze napis "wszystkie silniki bez Quatrro" a jak już znajde cos ciekawego to podliczajac to wszystko wychodzą koszty podobne do zamontowania zawieszki gwint z tyłu http://www.allegro.pl/item691077030_audi_a4_1994_2001_zawieszenie_gwintowane_przod.html tylne są w tej samej cenie W przypadku normalnych seryjnych amorków dobrej klasy trzeba dać ok 200zł za sztuke, a u mnie prawdopodobnie bedzie trzeba i sprężyny Jak myslicie opłaca sie brać te gwinty tylko na tył?? a po wakacjach dokupic na przód reszte
Szuszu Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 [br]Dopisany: 21 Lipiec 2009, 15:57_________________________________________________ no pewnie i tak zrobię dziękuję za wskazówki. napiszcie mi jeszcze jak się dostać od góry do amorka w sedanie (tył), w którym miejscu jest on przykręcony i gdzie szukać w środku śrub ??[br]Dopisany: 21 Lipiec 2009, 07:03 Pod tapicerką nad nadkolem
Pawci_o Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 no pewnie i tak zrobię dziękuję za wskazówki. napiszcie mi jeszcze jak się dostać od góry do amorka w sedanie (tył), w którym miejscu jest on przykręcony i gdzie szukać w środku śrub ??[br]Dopisany: 21 Lipiec 2009, 07:03_________________________________________________Więc zamówiłem części: Sprężyny: AD Amorki: ZAKSA Odboje i osłony 2 wahacze przednie górne (wezmę zamienniki na nasze polskie dróżki ) dziś będę grzebał i montował Jeśli to nie tajemnica to ile Cie to kosztowało wszystko ? kolego koszty spreżyna 150 zł amorek 183 odboje z osłonami 60 zł wachacze płaciłem po 79 zł szt. razem 880 zł wziolem do tego jeszcze nowe śruby aa ustawienie zbieżności 50 zł. teraz autko pięknie sie prowadzi i jest stabilne.
piotrekb90 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Podłączam się do tematu. Które z tych zawieszeń 1BA, 1BE, 1BV jest najbardziej twarde i najniższe??
Pawci_o Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 Podłączam się do tematu. Które z tych zawieszeń 1BA, 1BE, 1BV jest najbardziej twarde i najniższe?? 1bv napeno nie jest niskie i twarde, to raczej komfortowe zawieszenie. ja mam właśnie takie 1be pewnie bedzie to o które pytasz bo piszą że jest to zawieszenie sportowe.
piotrekb90 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 A jeśli np standardowe zawieszenie to 1bv to czy moge zmienic na 1be?? Muszę zmienić tylko sprężyny i amorki czy coś jeszcze??
Pawci_o Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 ja podczas wymiany amorków i sprężyn z tyłu nie założyłem z prawej strony gumki uszczelniającej na czapkę plastikową pod którą jest śruba od amorka i teraz jak jadę po nierównościach to mi się tłucze. tylko że jest to dźwięk bardziej metaliczny.. nie wiem co to może mi się tłuc... może ktoś miał podobny problem i sobie jakoś z tym poradził.. czy może to być źle spasowany boczek kanapy ?(on u góry ma mocowanie i tam może źle spasowałem i stąd te drgania..) [br]Dopisany: 23 Lipiec 2009, 10:32_________________________________________________ A jeśli np standardowe zawieszenie to 1bv to czy moge zmienic na 1be?? Muszę zmienić tylko sprężyny i amorki czy coś jeszcze?? kolego a po co chcesz zmieniać? chcesz obniżyć ?? chcesz w zimie pchać przed sobą zaspę, unikać parkowania na wyższych krawężnikach ?? no decyzja należy do ciebie... ja zmieniłem sprężyny i tył mam o wiele twardszy niż przód.. myślę że na wiosnę będę zmieniał amorki z przodu ale wcześniej sprawdzę w jakim stanie są sprężyny bo może trzeba będzie przyspieszyć ta operację..
piekarz Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 ja mam a4 z 1995r zle mi sie jezdzi masakra a najgorsze ze na stacji diagnostycznej powiedzieli ze amortyzatory sa bardzo dobre
Lishoo Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 ja mam a4 z 1995r zle mi sie jezdzi masakra a najgorsze ze na stacji diagnostycznej powiedzieli ze amortyzatory sa bardzo dobre A jaki masz typ zawieszenia z tyłu na nalepce? ja mam 1BA i jest wygodne
przemciotorun Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 mi z 1BA tez dobrze sie jezdzi po miescie, bo jest miekko ale na trasie porazka przy wiekszych predkosciach i wiatrze czy przejerzdzaniu np obok ciezarowki auto buja sie jak galareta...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się