elmartinez Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam wszystkich Kilka tygodni temu kupiłem audi a4 1.8TQ ( seria 140 kW - 190 KM). Od samego początku świeciła się pomarańczowa lampka silnika. Błąd jaki się przy tym pojawiał to 16804. Mechanik powiedział mi, że to problem katalizatora i należy go wymienić ;/. Fakt może i ma rację, ale ja chcę być na 100% pewny. W związku z zaistniałą sytuacją postanowiłem zrobić logi. Niestety moja wiedza co do ich interpretacji jest krótko mówiąc żadna, dlatego proszę wszystkich którzy się choć trochę znają o pomoc. PS. Logi robiłem pierwszy raz w życiu dlatego wszystkie sugestie będą mile widziane Dodam jeszcze że bardzo często wyskakuje mi błąd o numerze: 16804 Z góry dziękuję
szogun0 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Zrób jeszcze raz 34 grupę, tak żeby włączyło test sondy. Jeśli nie pozwoli to może być ona uszkodzona. Samochód sprawdź pod kątem składu spalin na analizatorze.
AndyN Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Dodam jeszcze że bardzo często wyskakuje mi błąd o numerze: 16804 http://wiki.ross-tech.com/index.php/16804/P0420/001056
elmartinez Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 Zrób jeszcze raz 34 grupę, tak żeby włączyło test sondy. Jeśli nie pozwoli to może być ona uszkodzona. Samochód sprawdź pod kątem składu spalin na analizatorze. Dziękuję za odpowiedź - jutro jeszcze raz zrobię logi 34 grupy i zobaczymy co się pojawi. http://wiki.ross-tech.com/index.php/16804/P0420/001056 Zastanawiam się tylko czy może byc to na 100% wina katalizatora. Dodam tylko, że po otworzeniu maski bucha z niej takim ciepłem, że aż odrzuca ;/. Nie wiem czy te typy tak maja?? Ps. Trochę szukałem po innych forach i sam zgłębiłem wiedzę moich logów i wydaje mi się że przepływka źle mierzy. Max co daje to 111 g/s ? Samochód powinien mieć moc 190 KM i przy tej mocy powinna mierzyć co najmniej 150-160 g/s - dobrze mówię?? Co do turbiny to wydaje mi się że też dmucha zbyt mało bo tylko 0,5-0,6 bara. Powinno trochę więcej. W samochodzie bryni który na początku miał 163 KM sprężarka dawała 07-0,8 bara - co to może oznaczać?? Turbo czy zatkany katalizator?
AndyN Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 http://wiki.ross-tech.com/index.php/16804/P0420/001056 Zastanawiam się tylko czy może byc to na 100% wina katalizatora. Dodam tylko, że po otworzeniu maski bucha z niej takim ciepłem, że aż odrzuca ;/. Nie wiem czy te typy tak maja?? http://wiki.ross-tech.com/index.php/16804/P0420/001056 Possible Solutions * Check Intake and Exhaust System for Leaks * Check Catalyst * Check Oxygen Sensor(s) * Check Oxygen Sensor(s) Control
Piotrek98igo Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 przeplywka mierzy tylko 110mg/s bo ten log to jak dla diesla zrobiles,benzyne sie kreci do 6tys i wtedy mozesz patrzec ile przeplywka mierzy
poziek Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Ponów logi. Najlepiej na 4 biegu od 2000 RPM do odcięcia lub przynajmniej 6500RPM. Z tego co widać doładowanie trochę lata, przepływka wskazuje za mało, kanał 20 jest bardzo dziwny bo zapodaje ciągłe korekcje zapłonu. Co można zrobić: 1. Wywalić kata wstawić rurke 2,5" 2. Wstawić nową sonde lambda bo moim zdaniem twoja niedomaga 3. wymienić świece na nowe 4. Zalej lepszego paliwa - neste 98 albo vpowera i zrób ponownie logi kanału 20 - oczywiście najpierw wykonaj punkt 3.
elmartinez Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 Ponów logi. Najlepiej na 4 biegu od 2000 RPM do odcięcia lub przynajmniej 6500RPM. Z tego co widać doładowanie trochę lata, przepływka wskazuje za mało, kanał 20 jest bardzo dziwny bo zapodaje ciągłe korekcje zapłonu. Co można zrobić: 1. Wywalić kata wstawić rurke 2,5" 2. Wstawić nową sonde lambda bo moim zdaniem twoja niedomaga 3. wymienić świece na nowe 4. Zalej lepszego paliwa - neste 98 albo vpowera i zrób ponownie logi kanału 20 - oczywiście najpierw wykonaj punkt 3. ad 1. Ok. Już od dłuższego czasu myślałem o wymianie katalizatora - pojadę to zrobić najpóźniej w sobotę. Montaż nowego "regenerowanego" z gwarancją w pana kalińskiego ( http://www.kalinski.pl/ ) to cena 900 zł. ad 2. Mam nadzieję że się nie wygłupię z moim pytaniem. W samochodzie są dwie sondy czy jedna? Jeśli dwie to którą wymienić tą przed katem czy za katalizatorem? ad 3. Świece też wymienię na takie NGK - PFR6Q albo bosh nr kat: 0 242 236 564 ( jeszcze nie wiem) ad 4. Ten punkt wykonam jak zrobię wcześniejsze i jak zapali się rezerwa. Oczywiście poinformuję na forum co i jak.
poziek Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 1. ja bym katalizatora nie zakładał....zrobisz czipa to tuner wyłączy ci wskazania 2 sondy lambda i nie będzie ci wyskakiwała kontrolka na zegarach 2. masz 2 sondy lambda. Pierwsza ustala mieszankę a druga sprawdza stan katalizatora - moim zdaniem walnięta jest pierwsza, druga jak wywalisz kata i zrobisz czipa będzie wyłączona 3. tylko NGK 4. nie chcesz mi chyba powiedzieć że jeździsz na PB95 ? :shocked:
elmartinez Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Opublikowano 25 Lipca 2009 1. ja bym katalizatora nie zakładał....zrobisz czipa to tuner wyłączy ci wskazania 2 sondy lambda i nie będzie ci wyskakiwała kontrolka na zegarach 2. masz 2 sondy lambda. Pierwsza ustala mieszankę a druga sprawdza stan katalizatora - moim zdaniem walnięta jest pierwsza, druga jak wywalisz kata i zrobisz czipa będzie wyłączona 3. tylko NGK 4. nie chcesz mi chyba powiedzieć że jeździsz na PB95 ? :shocked: Czipa nie będę robił. Samochód seryjnie ma 190 KM - i to w zupełności mi wystarczy. Co do sondy to na w 31 grupie widać że wszystko z nią ok. Oscyluje w granicach 0,7-1,0 ( tylko nie wiem czy to ta pierwsza czy druga) Na temat paliwa nie będę się wypowiadał, bo wiem że i tak dostanę od Was opiernicz ;-) Przepraszam, że zgrzeszyłem to był mój drugi i ostatni bak paliwa zalany 95. Wystarczy mi tych "strzałów" w silniku. Znalazłem jeszcze logi statyczne grupy 001. Proszę o "diagnozę [br]Dopisany: 23 Lipiec 2009, 11:58_________________________________________________ [br]Dopisany: 25 Lipiec 2009, 12:47_________________________________________________Wczoraj pojechałem do mechanika który sprawdził mi sondy lambda. Okazało się, że pracują one prawidłowo. Utwierdził mnie on w przekonaniu, że może to faktycznie być katalizator. Pojechałem dzisiaj do speców od katalizatorów. Wymienili mi na nowy i co sie okazało? Po przejechaniu 60 km nie wyskakują mi żadne błędy ( wcześniej 16804 ) i co najważniejsze samochód w końcu zaczął jeździć jak 190 konny BEX. Krótko mówiąc, czuję się jak bym kupił nowy mocniejszy samochód ;-). Dziękuję wszystkim tym którzy wypowiadali się w moim wątku Pozdrawiam
elmartinez Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Opublikowano 25 Lipca 2009 Daj nowe logi dynamiczne Spoko zrobi się ;-) Wyjadę tylko ten zbiornik paliwa ;/ i zaleję czymś porządnym ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się