Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BEX] Prośba o sprawdzenie logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Kilka tygodni temu kupiłem audi a4 1.8TQ ( seria 140 kW - 190 KM). Od samego początku świeciła się pomarańczowa lampka silnika. Błąd jaki się przy tym pojawiał to 16804. Mechanik powiedział mi, że to problem katalizatora i należy go wymienić ;/. Fakt może i ma rację, ale ja chcę być na 100% pewny. :mysli:

W związku z zaistniałą sytuacją postanowiłem zrobić logi. Niestety moja wiedza co do ich interpretacji jest krótko mówiąc żadna, dlatego proszę wszystkich którzy się choć trochę znają o pomoc.

PS. Logi robiłem pierwszy raz w życiu dlatego wszystkie sugestie będą mile widziane ;)

Dodam jeszcze że bardzo często wyskakuje mi błąd o numerze: 16804

002aav.jpg003dgs.jpg

004bgc.jpg014zff.jpg

015x.jpg020v.jpg

031x.jpg032k.jpg

034i.jpg115fnu.jpg

Z góry dziękuję :D

Opublikowano

Zrób jeszcze raz 34 grupę, tak żeby włączyło test sondy.

Jeśli nie pozwoli to może być ona uszkodzona.

Samochód sprawdź pod kątem składu spalin na analizatorze.

Opublikowano

Zrób jeszcze raz 34 grupę, tak żeby włączyło test sondy.

Jeśli nie pozwoli to może być ona uszkodzona.

Samochód sprawdź pod kątem składu spalin na analizatorze.

Dziękuję za odpowiedź - jutro jeszcze raz zrobię logi 34 grupy i zobaczymy co się pojawi.

Zastanawiam się tylko czy może byc to na 100% wina katalizatora. Dodam tylko, że po otworzeniu maski bucha z niej takim ciepłem, że aż odrzuca ;/. Nie wiem czy te typy tak maja??

Ps. Trochę szukałem po innych forach i sam zgłębiłem wiedzę moich logów i wydaje mi się że przepływka źle mierzy. Max co daje to 111 g/s ? Samochód powinien mieć moc 190 KM i przy tej mocy powinna mierzyć co najmniej 150-160 g/s - dobrze mówię??

Co do turbiny to wydaje mi się że też dmucha zbyt mało bo tylko 0,5-0,6 bara. Powinno trochę więcej. W samochodzie bryni który na początku miał 163 KM sprężarka dawała 07-0,8 bara - co to może oznaczać?? Turbo czy zatkany katalizator?

Opublikowano

Zastanawiam się tylko czy może byc to na 100% wina katalizatora. Dodam tylko, że po otworzeniu maski bucha z niej takim ciepłem, że aż odrzuca ;/. Nie wiem czy te typy tak maja??

http://wiki.ross-tech.com/index.php/16804/P0420/001056

Possible Solutions

* Check Intake and Exhaust System for Leaks

* Check Catalyst

* Check Oxygen Sensor(s)

* Check Oxygen Sensor(s) Control

Opublikowano

przeplywka mierzy tylko 110mg/s bo ten log to jak dla diesla zrobiles,benzyne sie kreci do 6tys i wtedy mozesz patrzec ile przeplywka mierzy

Opublikowano

Ponów logi. Najlepiej na 4 biegu od 2000 RPM do odcięcia lub przynajmniej 6500RPM.

Z tego co widać doładowanie trochę lata, przepływka wskazuje za mało, kanał 20 jest bardzo dziwny bo zapodaje ciągłe korekcje zapłonu.

Co można zrobić:

1. Wywalić kata wstawić rurke 2,5"

2. Wstawić nową sonde lambda bo moim zdaniem twoja niedomaga

3. wymienić świece na nowe

4. Zalej lepszego paliwa - neste 98 albo vpowera i zrób ponownie logi kanału 20 - oczywiście najpierw wykonaj punkt 3.

Opublikowano

Ponów logi. Najlepiej na 4 biegu od 2000 RPM do odcięcia lub przynajmniej 6500RPM.

Z tego co widać doładowanie trochę lata, przepływka wskazuje za mało, kanał 20 jest bardzo dziwny bo zapodaje ciągłe korekcje zapłonu.

Co można zrobić:

1. Wywalić kata wstawić rurke 2,5"

2. Wstawić nową sonde lambda bo moim zdaniem twoja niedomaga

3. wymienić świece na nowe

4. Zalej lepszego paliwa - neste 98 albo vpowera i zrób ponownie logi kanału 20 - oczywiście najpierw wykonaj punkt 3.

ad 1. Ok. Już od dłuższego czasu myślałem o wymianie katalizatora - pojadę to zrobić najpóźniej w sobotę. Montaż nowego "regenerowanego" z gwarancją w pana kalińskiego ( http://www.kalinski.pl/ ) to cena 900 zł.

ad 2. Mam nadzieję że się nie wygłupię z moim pytaniem. W samochodzie są dwie sondy czy jedna? Jeśli dwie to którą wymienić tą przed katem czy za katalizatorem?

ad 3. Świece też wymienię na takie NGK - PFR6Q albo bosh nr kat: 0 242 236 564 ( jeszcze nie wiem)

ad 4. Ten punkt wykonam jak zrobię wcześniejsze i jak zapali się rezerwa.

Oczywiście poinformuję na forum co i jak.

Opublikowano

1. ja bym katalizatora nie zakładał....zrobisz czipa to tuner wyłączy ci wskazania 2 sondy lambda i nie będzie ci wyskakiwała kontrolka na zegarach

2. masz 2 sondy lambda. Pierwsza ustala mieszankę a druga sprawdza stan katalizatora - moim zdaniem walnięta jest pierwsza, druga jak wywalisz kata i zrobisz czipa będzie wyłączona

3. tylko NGK

4. nie chcesz mi chyba powiedzieć że jeździsz na PB95 ? :shocked: :shocked:

Opublikowano

1. ja bym katalizatora nie zakładał....zrobisz czipa to tuner wyłączy ci wskazania 2 sondy lambda i nie będzie ci wyskakiwała kontrolka na zegarach

2. masz 2 sondy lambda. Pierwsza ustala mieszankę a druga sprawdza stan katalizatora - moim zdaniem walnięta jest pierwsza, druga jak wywalisz kata i zrobisz czipa będzie wyłączona

3. tylko NGK

4. nie chcesz mi chyba powiedzieć że jeździsz na PB95 ? :shocked: :shocked:

Czipa nie będę robił. Samochód seryjnie ma 190 KM - i to w zupełności mi wystarczy. Co do sondy to na w 31 grupie widać że wszystko z nią ok. Oscyluje w granicach 0,7-1,0 ( tylko nie wiem czy to ta pierwsza czy druga)

Na temat paliwa nie będę się wypowiadał, bo wiem że i tak dostanę od Was opiernicz ;-)

Przepraszam, że zgrzeszyłem to był mój drugi i ostatni bak paliwa zalany 95. Wystarczy mi tych "strzałów" w silniku.

Znalazłem jeszcze logi statyczne grupy 001. Proszę o "diagnozę

001yly.jpg[br]Dopisany: 23 Lipiec 2009, 11:58_________________________________________________

[br]Dopisany: 25 Lipiec 2009, 12:47_________________________________________________Wczoraj pojechałem do mechanika który sprawdził mi sondy lambda. Okazało się, że pracują one prawidłowo. Utwierdził mnie on w przekonaniu, że może to faktycznie być katalizator. Pojechałem dzisiaj do speców od katalizatorów. Wymienili mi na nowy i co sie okazało? Po przejechaniu 60 km nie wyskakują mi żadne błędy ( wcześniej 16804 ) i co najważniejsze samochód w końcu zaczął jeździć jak 190 konny BEX. Krótko mówiąc, czuję się jak bym kupił nowy mocniejszy samochód ;-).

Dziękuję wszystkim tym którzy wypowiadali się w moim wątku

Pozdrawiam

Opublikowano

Daj nowe logi dynamiczne

Opublikowano

Daj nowe logi dynamiczne

Spoko zrobi się ;-)

Wyjadę tylko ten zbiornik paliwa ;/ i zaleję czymś porządnym ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...