Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dołożenie sterowania do centralnego zamka - problem z otwieraniem bagażnika...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znajomy założył taki oto sterownik do B5 :

http://moto.allegro.pl/item682786765_zamontuj_sterownik_zamka_centralnego_audi_a4_95_00.html

ale ma problem który wklejam , może ktoś coś pomoże...

cMam taki problem, dotyczy to audi a4 1999rok . zakladalem dzis tam zestaw by zamek centralny otwierac z pilota, procz otwierania sygnalizacja swietlna, domykaniem szyb centralka ta ma jszcze opcje otwierania bagaznika z klapy. W tym aucie jest silownik który takie cos umozliwia.jednak po podlaczeniu centralki wszystko chodzilo ok. tylko przy otwieraniu zamiast samych drzwi otwiera się również klapa bagaznika. Podlaczylem centralke bezposrednio pod kostke (nie pamietam jakie kolory) ale sa dwie mozliwosci ze albo się wlasnie odcina przewodzik przy drzwiach niebiesko zolty(zamykanie otwieranie na zmiane raz plus raz minus) albo sterowanie dwoma minusami na osobnych przewodach.i tak tez zrobilem..moje pytanie czy a4 ma modul komfortu czy który kabel jest odpowiedzialny za to ze od razu otwiera mi tez klape?mam dodatkowy kanal 10A który po wcisnieciu guzika by otwieral klape wiec poki co odlaczylem ja i jest otwierana kluczem.dodam ze sa dwa kable które dochodza do owego silownika, bialo-zolty i brazowy..wiec podejrzewam ze impuls idzie tym pierwszym(centralka również daje + na ten sygnal), jednak po odlaczeniu kostki(jednej z wielu) z takim kolorem dalej to samo i nie bardzo wiem który przewod odciac by podlaczyc pod centralke i by mi nie otwieralo bagaznika wraz z drzwiami?

prosi o porade a ja nie mam pojecia jak to jest w b5. ktos moze pomoc?

Opublikowano

Normalne jest że podczas otwierania samochodu centralny odryglowuje wszystkie zamki łacznie z klapą bo niby dlaczego klapa miałaby zostać zamknięta podczas gdy otwieramy cały samochód, po to jest centralny żeby się nie bawić w pojedyncze otwierania każdych drzwi i niech tutaj kolega dziury w całym nie szuka. Funkcja otwierania bagażnika to jest chyba dla samochodów w których jest dodatkowy siłownik który dosłownie otwiera klapę a nie tylko odryglowuje zamek i teraz pytanie czy on taki bajer ma czy tylko próbuje na siłe wykorzystać funkcję alarmu bo w sumie to nie wiem czy w B5 takie coś było montowane.

Opublikowano

kurcze ja zrozumiałem ze sie otweira ta klapa , tak jak u mnie mozna to robic z pilota... ale faktycznie nei wiem jak to w B5 jest..

zaraz dopytam. ale obstawiam ze jednak chodzi o otwieranie a nie odryglowanie...

EDIT...

znalazlem ze na forum w temacie o centralnym ktos juz poruszyl ten problem i faktyzcnie otweira sie klapa,

niestety pozostał bez odpowiedzi...

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_podlaczenie_sterownika_centralnego_zamka_opis_i_zdjecia-t68804.0.html;msg844826#msg844826

Opublikowano

W B5 po lifcie jest opcja otwierania klapy z pilota, tzn puszcza zamek i klapa się bardzo lekko podnosi, nie ma jednak mowy o całkowitym otwarciu klapy.

Opublikowano

Jeśli tak to musi być dodatkowy siłownik który uwalnia klapę z zamka bo przecież nie może to być ten sam siłownik który odryglowuje zamek (a do uruchamiania tego siłownika pewnie w kabinie znajduje się przycisk), wystarczy go odnaleźć i się podpiąć, tylko trzeba uważać jaki sygnał jest podawany + czy - możliwe że trzeba będzie zastosować przekaźnik.

Opublikowano

Jeśli tak to musi być dodatkowy siłownik który uwalnia klapę z zamka bo przecież nie może to być ten sam siłownik który odryglowuje zamek (a do uruchamiania tego siłownika pewnie w kabinie znajduje się przycisk), wystarczy go odnaleźć i się podpiąć, tylko trzeba uważać jaki sygnał jest podawany + czy - możliwe że trzeba będzie zastosować przekaźnik.

sęk w tym ze nie chodzi o to zeby to podpiac tylko odpiac , bo klapa otwiera sie za kazdym razem gdy odryglowuje drzwi...

Opublikowano

Kilka dni temu ktoś miał identyczny problem ale rozwiązanie nie padło.

Sądze że poprostu coś jest źle podpięte, przecież nie jest otwierana (uchylana) klapa bagażnika podczas gdy otwieramy drzwi kluczykiem więc jesli alarm jest wpięty we właściwe kable to efekt jest taki sam jak przy otwieraniu kluczykiem tylko sygnał na mikrostyczniki podaje centralka alarmu a nie przekręcony kluczyk. Trzeba sprawdzić jeszcze raz podpięcie sterowania centralnym i nie sugerować się schematami i kolorami podanymi na forum, tylko miernik/probówka do ręki i wyszukać te kable samodzielnie. Wg instrukcji na forum i nie tylko w rocznikach do 96/97 sterownie powinno być naprzemienne +/- na jednym kablu a w późniejszych dwa razy "-" na dwóch osobnych kablach. Moja bryka jest 11.1994 i ma schemat sterowania 2x "-" a kolorystyka kabli nie pasuje do żadnej opisanej na forum tak więc odradzam slepe korzystanie z instrukcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...