drarek Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 Witam Dzisiaj pojawił mi się następujący problem: Po włączeniu kierunkowskazu (obojętnie którego) jest 1 mignięcie a potem albo miga bardzo nieregularnie szybko albo wcale. Podobna sytuacja jak włączę awaryjne. Z tego co czytałem na forum może to być wina przełącznika który jest ukryty pod przyciskiem świateł awaryjnych. Czy ktoś może mi powiedzieć czy tam mam szukać problemu czy może to być coś innego??? Z góry dzięki za informacje
krzysaudi Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 Witam. Oczywiscie - tam szukaj problemu typu zimne luty Sprawdzone wielokrotnie. Krzysiek
drarek Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Opublikowano 25 Lipca 2009 Dzięki jutro się tym zajmę. Myślisz że da się to naprawić czy raczej wymiana mnie czeka?
artim Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Ja miałem dokładnie ten sam problem, po czym kierunki i awaryjne w ogóle przestały działać Kombinowałem z tym przełącznikiem próbując go naprawić aż w końcu się poddałem i kupiłem drugi używany za 15 zł i jak narazie jest git
jacekm Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Ja w swoim poprawiam te styki raz na ileś tam miesięcy. Jak wymieniać to na nowy, bo na używanym nie wiadomo ile pociągniesz. Ta używka może być "regenerowana" i za chwilę problem wróci
drarek Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Opublikowano 26 Lipca 2009 Mam tylko problem z dostaniem się do tego przełącznika. Zdejmuję tą ramkę od klimy i radia i potem zdejmuję tą listwę (imitację drewna), ale nie mogę wyciągnąć tego przycisku od świateł awaryjnych. Czy trzeba go złapać kombinerkami i pociągnąć do siebie na sile?? Starałem się tego nie robić narazie żeby czegoś nie uszkodzić. Czy mam coś jeszcze rozkręcać??
jacekm Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Mam tylko problem z dostaniem się do tego przełącznika. Zdejmuję tą ramkę od klimy i radia i potem zdejmuję tą listwę (imitację drewna), ale nie mogę wyciągnąć tego przycisku od świateł awaryjnych. Czy trzeba go złapać kombinerkami i pociągnąć do siebie na sile?? Starałem się tego nie robić narazie żeby czegoś nie uszkodzić. Czy mam coś jeszcze rozkręcać?? Ciągniesz do siebie, możesz lekko podważać po bokach
drarek Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Opublikowano 26 Lipca 2009 Ok udało się wyciągnąć. Od spodu mam te styki (9 szt). Rozumiem że muszę je jakoś przeczyścić np papierem ściernym???
jacekm Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 To nie te styki. Wewnątrz są takie 2 przekaźniczki. Jeden od kierunków a drugi od awaryjnych. Rozbebesz cały włącznik podepnij pod kostkę i odpal kierunki. Zobaczysz takie ruszające się "cudeńko" (przekaźnik) To w nim są takie małe styki i to musisz przeczyścić
drarek Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Opublikowano 26 Lipca 2009 To nie te styki. Wewnątrz są takie 2 przekaźniczki. Jeden od kierunków a drugi od awaryjnych. Rozbebesz cały włącznik podepnij pod kostkę i odpal kierunki. Zobaczysz takie ruszające się "cudeńko" (przekaźnik) To w nim są takie małe styki i to musisz przeczyścić Ok zrobiłem wszystko jak pisałeś, rzeczywiście są tam takie małe styki. Ale jak je mam przeczyścić, przecież tego się nie rozbiera??
jacekm Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Ja tam delikatnie wciskałem papier ścierny, poskrobałem skalpelkiem i dodatkowo delikatnie podginałem jedną z tych blaszek. Troszkę "pomęcz" metodą prób i błędów a sam dojdziesz do właściwych wniosków Jeżeli pracują Ci awaryjne to włącz je i popatrz ja działa ten drugi przekaźniczek (one są takie same). Zobaczysz wtedy co gdzie podczyścić lub co podgiąć. Wszystko jednak delikatnie bo możesz przesadzić. Jak już raz zrobisz to następnym razem zejdzie Ci w 10 min "na gotowo"
drarek Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Opublikowano 26 Lipca 2009 Wyczyściłem te styki, po włączeniu kierunkowskazów była poprawa ale czasem się jeszcze zacinał. Wydaje mi się, że problem był z tym że słabo stykały więc podgiąłem blaszkę i narazie jest ok :>. Mam nadzieję że będzie działać. Dzięki za rady Pzdr.
drarek Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Opublikowano 27 Lipca 2009 no niestety dzisiaj problem wrócił. Jest gorzej bo jak włączę kierunkowskaz to ta blaszka się zwiera ale nie odskakuje z powrotem, dopiero jak wyłączę kierunkowskaz to wraca. Rozmawiałem dzisiaj w pracy z kumplem elektrykiem i powiedział, że jeżeli się zwiera i nie odskakuje to nie może być to problem z brudnymi stykami tylko elektroniką w tym przerywaczu. Zostaje mi chyba zakup nowej w salonie, koszt 174zł
jacekm Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Za mocno pewnie odgiąłeś. U mnie było podobnie jak przesadziłem. Dlatego zawsze sprawdzam kilka razy przed złożeniem
drarek Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Opublikowano 27 Lipca 2009 ale to myślisz że jak odegnę w 2 stronę teraz to coś pomoże??
jacekm Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 ale to myślisz że jak odegnę w 2 stronę teraz to coś pomoże?? Trudno coś powiedzieć. Trzeba próbować. Z tego co pamiętam to ja odginałem nawet lekko w bok. Jeżeli jednak są aż takie kłopoty to pozostaje tylko wymiana i to najlepiej na nowy
DraCo27 Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 dołacze sie do tematu mam podobnie z tym ze potrafia sobie chodzic dosc nieregularnie kierunki prawo lewo i czasami jak skrecam robie ruch kierownica to znika kierunek a jak kiera wroci do pozycji na wprost to normalnie je wylacza a pozniej potrafi byc normalnie najgorzej ze jak skrecan kierownice potrafi calkiem wylaczyc kierunek czy to to samo z tym przekaznikiem?? awaryjne w miare normalnie chodza
buniek_84 Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Mam taki sam problem kierunki raz migają raz nie (ciągłe świecenie kierunkowskazu bez migania) dzisiaj wyjąłem włącznik od awaryjnych i nie wiem co dalej. Spróbuje jutro to przeczyścić i zobaczę co z tego wyjdzie. Wydaje mi się, że może to być też coś w przełącznikach przy kierownicy ale pewny nie jestem. Jeśli ktoś coś wie więcej na ten temat niech napisze. Znalazlem duzo tematów na temat właśnie czyszczenia tych przełączników przy kierownicy ale szczerze mówiąc nie chce mi sie tego robierac i wolałbym żeby problem tkwił w tym przełączniku od awaryjnych.
DraCo27 Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 jak juz wyjales przelacznik od awaryjnych to idzie go rozebrac na czesci pierwsze jak juz wyciagniesz wszystko z tych plastikow to beda dwa przerywacze jeden od awaryjnych drugi od kierunkow jeeli awaryjne dzialaja ci dobrze to podlacz i zobacz jak chodzic powinno ja wyczyscilem te miejsa gdzie sie styka z tym jakby agnesikiem i odgialem troche blasze i teraz wszystko jest ok. ps uwazaj jak bedziesz skladal wszystko do kupy rob to delukatnie nic na sile
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się