żołnierz Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 a jak to jest z tym olejem?? jest tam jakis specjalne miejsce na niego, czy wlewa sie go do komory korbowej i pozniej miesza sie on z czynnikiem chlodniczym?? Podczepiam się pod te pytanie. Jak jest z tym olejem? Gdzie go się uzupełnia? A i jeszcze jedno, jak się wymontowuje kompresor to odkręca się te dwa węże i jak rozumiem ucieknie mi z układu czunnik chłodzący, tak?? Jeżeli tak do czy dużo go ubędzie? Mam takie same objawy nie sprawności jak kolega MENTOS i mam nadzieje że to też będzie łożysko.
rikardo Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 a jak to jest z tym olejem?? jest tam jakis specjalne miejsce na niego, czy wlewa sie go do komory korbowej i pozniej miesza sie on z czynnikiem chlodniczym?? Podczepiam się pod te pytanie. Jak jest z tym olejem? Gdzie go się uzupełnia? A i jeszcze jedno, jak się wymontowuje kompresor to odkręca się te dwa węże i jak rozumiem ucieknie mi z układu czunnik chłodzący, tak?? Jeżeli tak do czy dużo go ubędzie? Mam takie same objawy nie sprawności jak kolega MENTOS i mam nadzieje że to też będzie łożysko. Przed wymontowaniem kompresora musisz udać się do punktu gdzie obsługują klimę i odessać czynnik chłodzący. Następnie odkręcasz kompresor i po odkręceniu dwóch przewodów zabezpiecz sobie wyloty oby węży. Ja do tego użyłem czystych worków foliowych a zabezpieczy ci to układ przed dostaniem czegokolwiek. Dodatkowo sprawdź sobie stan dyszy rozprężnej z filtrem. Ja olej nie wlewałem do kompresora lecz tylko dobrze nasmarowałem nim części ruchome łożyska resztę uzupełniłem podczas napełniania układu.
jedrusa4 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witam, odświeżę trochę wontek, czy ktoś z was uporał się z tymi podkładkami? U mnie są pęknięte trzy sztuki, niestety nie mogę ich nigdzie namierzyć. Z tego co wiem to te podkładki mają numer DIN 137A (podkładka łukowa)średnica M14. Czy ktoś może ma dostęp do takich podkładek, ewentualnie czym to można zastąpić.
mech15 Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 panowie mam taki problem, nie wiem jak ściągnąć korpus w którym są tłoki, czy żeby to zrobić trzeba najpierw użyć ściągacza i ściągnąć sprzęgło i koło pasowe???[br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 17:40_________________________________________________okazuje się że moja sprężarka to DCW -17D i troszkę się różni: na razie nie wiem jak się dobrać do środka
pj_pe_jot Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Ten korpus od tłoków ściągniesz bez okręcania kółka napędzającego sprężarkę. Popukaj delikatnie młotkiem i powinna odejść. Pewnie skleiło się na uszczelce i nie chce puścić.
mech15 Opublikowano 16 Lipca 2010 Opublikowano 16 Lipca 2010 Dobra dostałem się do środka Po ściągnięciu wszystkich podkładek i sprężynek mam na wierzchu to łożysko: i 2 łożysko schowane w środku: wymienialiście te łożyska?? na razie do głowy przychodzi mi prasa, żeby to wyciągnąć [br]Dopisany: 14 Lipiec 2010, 12:46_________________________________________________jeszcze jedna taka myśl - jest 5 przegubów na tej podstawce, 2 z nich porusza się bardzo płynnie, pozostałe 3 z oporem czy to jest objaw zatarcia??
rikardo Opublikowano 16 Lipca 2010 Opublikowano 16 Lipca 2010 Tak daleko się nie wgryzałem u mnie to łożysko było już zużyte. Zewnętrznie wyglądało na OK ale jak je umyłem dobrze z oleju podczas kręcenia pojawiło się terkotanie. Łożysko wymieniałem przy pomocy prasy.
żołnierz Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 I jak postępy kolego mech15, udało sie wyciągnąć te łożyska?? Ja też jestem na tym etapie i nie mam pomysłu jak je wymienić. Jeżeli Ci się uda to zrób foty. Jeżeli chodzi o tłoczki to u mnie jest podobnie i też mnie ciekawi czy to nie objaw zatarcia.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2010, 09:27_________________________________________________Dzisiaj miałem dzień wolny i postanowiłem skręcić (w końcu) kompresor w całość. Wymieniłem przy okazji łożysko. No więc... po założeniu kompresora pojechałem do serwisu klimy żeby nabić czynnik chłodzący. I wiecie co?? DZIAŁA!!! MENTOS masz u mnie Piwo DUUUUŻE piwo . Dzięki Tobie i temu forum zaoszczędziłem 1000zł. Cały koszt naprawy to 320 zł ( z czego 250 za nabicie i sprawdzenie). Mam nadzieje że troszkę pochodzi.
mech15 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 I jak postępy kolego mech15, udało sie wyciągnąć te łożyska?? Ja też jestem na tym etapie i nie mam pomysłu jak je wymienić. Jeżeli Ci się uda to zrób foty. Jeżeli chodzi o tłoczki to u mnie jest podobnie i też mnie ciekawi czy to nie objaw zatarcia.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2010, 09:27_________________________________________________Dzisiaj miałem dzień wolny i postanowiłem skręcić (w końcu) kompresor w całość. Wymieniłem przy okazji łożysko. No więc... po założeniu kompresora pojechałem do serwisu klimy żeby nabić czynnik chłodzący. I wiecie co?? DZIAŁA!!! MENTOS masz u mnie Piwo DUUUUŻE piwo . Dzięki Tobie i temu forum zaoszczędziłem 1000zł. Cały koszt naprawy to 320 zł ( z czego 250 za nabicie i sprawdzenie). Mam nadzieje że troszkę pochodzi. napiszesz coś więcej o łożyskach, które wymieniłeś u siebie?
ronuch Opublikowano 24 Czerwca 2011 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Witam! sory za wykop u mnie wczoraj zerwalo pasek i okazalo sie ze sprezarka zablokowana. jak ja rozebralem to znalazlem kawalki jednej podkladki sprezystej a druga byla peknieta. pytanie gdzie kupic takie podkladki?? co do oleju to chyba ten olej trzeba wlac do skrzyni korbowej bo on raczej nie dostaje sie do czynnika chlodzacego - wszystko oddzielone uszczelkami. w czym wymyc te wszystkie bebechy z opilkow??
rikardo Opublikowano 25 Czerwca 2011 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Witam! sory za wykop u mnie wczoraj zerwalo pasek i okazalo sie ze sprezarka zablokowana. jak ja rozebralem to znalazlem kawalki jednej podkladki sprezystej a druga byla peknieta. pytanie gdzie kupic takie podkladki?? co do oleju to chyba ten olej trzeba wlac do skrzyni korbowej bo on raczej nie dostaje sie do czynnika chlodzacego - wszystko oddzielone uszczelkami. w czym wymyc te wszystkie bebechy z opilkow?? Co do części to pytaj się w firmie Laser-Sinex. Olej wlewasz przed nabiciem klimy na kompresorze zexel masz specjalny korek do jego wlania lub bezpośrednio do skrzyni korbowej. Do czyszczenia możesz użyć nafty lub zmywacza Wurth-a.
domin Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 I jak postępy kolego mech15, udało sie wyciągnąć te łożyska?? Ja też jestem na tym etapie i nie mam pomysłu jak je wymienić. Jeżeli Ci się uda to zrób foty. Jeżeli chodzi o tłoczki to u mnie jest podobnie i też mnie ciekawi czy to nie objaw zatarcia.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2010, 09:27_________________________________________________Dzisiaj miałem dzień wolny i postanowiłem skręcić (w końcu) kompresor w całość. Wymieniłem przy okazji łożysko. No więc... po założeniu kompresora pojechałem do serwisu klimy żeby nabić czynnik chłodzący. I wiecie co?? DZIAŁA!!! MENTOS masz u mnie Piwo DUUUUŻE piwo . Dzięki Tobie i temu forum zaoszczędziłem 1000zł. Cały koszt naprawy to 320 zł ( z czego 250 za nabicie i sprawdzenie). Mam nadzieje że troszkę pochodzi. napiszesz coś więcej o łożyskach, które wymieniłeś u siebie? Sprawa zapewne dotyczy Zexela DCW-17D, czyli trochę inny model niż opisany na fotostory Aby wymontować łożysko kulkowe ze środka sprężarki a dokładnie z aluminiowego elementu, na którym trzymają się tłoczki ja zabrałem się do tego od drugiej strony tj. rozebrałem sprzęgiełko magnetyczne. Wtedy wychodzi ładnie cały element, na którym znajduje się łożysko, oparłem go o imadło i delikatnie dużym nasadowym kluczem wybiłem łożysko. Było one oczywiście do wymiany. Kolejna sprawa to zalewanie sprężarki olejem. Na obudowie sprężarki jest podana ilość oleju tj. 250ml ale to jest ilość, która znajduje się w całym układzie. Tak więc po naradzie z fachowcem od klimy do sprężarki nalałem około 150ml oleju. Zrobiłem to w ten sposób, że przy składaniu smarowałem każdą część olejem (oczywiście, tą która parcuje w oleju) a przed nałożeniem elementu z cylindrami wlałem olej bezpośrednio do obudowy Jeśli chodzi o wymianę zaworu rozprężnego na podszybiu sprawiło mi to trochę problemu z jej wyjęciem gdyż trzeba do tego użyć znacznej siły. Dokładnie to samo z jej zamontowaniem, trzeba to zrobić z wyczyciem ale wchodzi Czynnika chłodzącego do układu weszło 720dkg (chyba to się tak określa) lub 0,72 kg i jak narazie (2 dni) chodzi i chłodzi jak należy. Cały koszt to: łożysko SKF 70pln, zawór 10pln, wyciągnięcie i napełnienie czynnikiem oraz olej - parę piwek :>
mech15 Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 nowe łożysko po prostu dobrałeś w sklepie, czy jakieś dedykowane??
domin Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Poprostu dobrałem Ważne aby było dobrej firmy i o takich samych wymiarach. Oryginalnie są tam NSK i koszt takiego to ok. 80pln ale było one na zamówienie i nie chciało mi się czekać. Od ręki było SKF zakryte (też markowe), a że kręci się one w oleju tak więc wydłubałem uszczelniacze
bentle120 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 witam po wlaczeniu klimy bardzo glosno chodzi kompressor i brak klimy kupic nowy czy rozkladac ? powiem ze wcale sie na tym nie znam
mech15 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 ja bym zaczął o sprawdzenia paska i napinacza, potem kompresor. Jeśli się nie znasz to namierz jakiś sprawdzony warsztat w okolicy i musisz się zdać na nich
leszek149 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Sprawa dotyczy Zexel DCW17D. Rozebrałem sprężarkę i okazało się że ma uszkodzone mniejsze ( a dokładnie średnie łożysko OPOROWE bo jest łożysk oporowych 3 szt tj jedno malutkie drugie średnie i tzecie duże). Czy ktoś wie gdzie można kupić to średnie lub ktoś może ma takie łożysko z uszkodzonego kompresora DCW17D. Niestety nie ma na nim żadnych numerów. Jutro wrzucę zdjęcia łożysk. Uszkodzenie łożyska polega na tym ,że jakiś malutki opiłek spowodował przegniecenie blaszek trzymających wałeczki i całe łożysko jest zwichrowane. Znalazłem bardzo drobniutkie trzy skraweczki opiłków i w sumie nie wiem skąd pochodziła ta mikroskopijna cząstka która uszkodziła koszyczek łożyska. Inne łożyska nie widać żadnych uszkodzeń i nie ma śladów innych cząsteczek opiłków. Poszukuję tego średniego łożyska oporowego może być używane. W Łodzi w Lasr-nie mają takigo łożyska i w hurtowniach też nie ma. Jak go nie dostanę to trzeba będzie kupować cały kompresor pewnie regenerowany.
leszek150 Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 leszek149----do poprzedniego wpisu dokładam zdjęcia łożysk
rikardo Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Sprawa dotyczy Zexel DCW17D. Rozebrałem sprężarkę i okazało się że ma uszkodzone mniejsze ( a dokładnie średnie łożysko OPOROWE bo jest łożysk oporowych 3 szt tj jedno malutkie drugie średnie i tzecie duże). Czy ktoś wie gdzie można kupić to średnie lub ktoś może ma takie łożysko z uszkodzonego kompresora DCW17D. Niestety nie ma na nim żadnych numerów. Jutro wrzucę zdjęcia łożysk. Uszkodzenie łożyska polega na tym ,że jakiś malutki opiłek spowodował przegniecenie blaszek trzymających wałeczki i całe łożysko jest zwichrowane. Znalazłem bardzo drobniutkie trzy skraweczki opiłków i w sumie nie wiem skąd pochodziła ta mikroskopijna cząstka która uszkodziła koszyczek łożyska. Inne łożyska nie widać żadnych uszkodzeń i nie ma śladów innych cząsteczek opiłków. Poszukuję tego średniego łożyska oporowego może być używane. W Łodzi w Lasr-nie mają takigo łożyska i w hurtowniach też nie ma. Jak go nie dostanę to trzeba będzie kupować cały kompresor pewnie regenerowany. Myślę, że łożysko mają tylko nie chcą sprzedać ponieważ zajmują się regeneracja tych kompresorów. Mi osobiście też nie chcieli sprzedać i proponowali przysłać kompresor ale uprosiłem sprzedawcę i sprzedał mi te łożyska bez talerzyków. Próbowałem te łożyska kupić w kilku miejscach ale niestety są nie dostępne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się