Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Spadł pasek wieloklinowy, co jest nie tak


mysiapysia

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj miałem dziwną przygodę. Wracając do domu poczułem lekki szarpnięcie (jakby silnik się przydusił) i zapaliła mi się kontrolka aku. stanąłem na boku maska do góry i co widzę, pasek sobie luźno lata. Myślałem, że go trafiło (pękł) więc szarpnąłem parę razy ale nie chciał się wyjąć, pooglądałem, stwierdziłem, że jest cały. Zobaczyłem, że kółko które jest pomiędzy alternatorem a wentylatorem, leży prawie na nim (koło wentylatora) i jest mocno "nieosiowe" w stosunku do lini kółko alternatora, koło wentylatora (sporo odchylone w stronę wiatraka). Dało nim (tym kółkiem) się lekko poruszać.

Z książki i paru postów (nie znalazłem takiego przypadku) wynika chyba, że to kółko to najprawdopodobniej napinacz paska wieloklinowego (jak to człowiek po lekturze forum, książek i allegro mądrzeje) i chyba "się zesrał", tj popsuł.

czy mam szukać jeszcze gdzieś jakiś innych możliwych usterek czy brać za wykręcanie / wymianę napinacza. Inne koła wyglądają na całkiem zdrowe i nie widzę, żeby im coś mogło być

Jak założę pasek na rolki (w takim stanie jak jest) to mam na pasku spory zapas luzu, czy to możliwe, żeby napinacz tak "niwelował" długość paska?

Proszę o pomoc. Szykuję się do wyjazdu na wakacje, wiem, że jak będę zmuszony to podjadę do mechanika, ale chciałbym trochę z kasą spróbować przyoszczędzić (zostawić na wyjazd) i jak to możliwe to zrobić sam.

pozdrawiam i sorki za przydługą opowieść :)

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uszkodzony napinacz i szczęście, że pasek się nie urwał. Potrafi wówczas powyrywać przewody elektryczne lub wkręcić się pod obudowę rozrządu. Szukaj na forum o wymianie tego napinacza bez rozbierania przodu było już kilka tematów. Kup też dobrej jakości napinacz najlepiej oryginalny ale decyzja należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaskim kluczem go nie wykręcisz :no: Do tej operacji musisz mieć klucz nasadowy z tego co pamiętam to w rozmiarze 13 i małą grzechotkę. Płaskim kluczem w rozmiarze 15 odkręcisz jedynie rolkę z tego napinacza której śruba ma lewy gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz powiedzcie mi czy można w coś takiego zainwestować:

http://moto.allegro.pl/item695109600_napinacz_paska_micro_a4_a6_passat_1_9_tdi_90_110km.html

lub to:

http://moto.allegro.pl/item691975069_napinacz_paska_wieloklin_audi_a4_a6_passat_1_9_tdi.html

patrzyłem w focie to cena skf powala

http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(jemyzdj2k2cr0x45weyy3l45))/Samochod3.aspx?GenArtNr=310

w sklepach we Wro nie mogę namierzyć tańszych jedynie autozatoka oferuje napinacze po 190 lub 407 pln ale jakie nie dowiedziałem się.

poradźcie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co łaszczyć się na podróbe

u mnie też było taki kuku tylko że u mnie porwał

polecam napinacz firmy INA (montowany na 1 raz w fabryce-nie ma tylko nabitego znaczka OOOO) tańszy od reszty a mimo wszystko b dobry

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem alledrogo i fotę i nie mogę znaleźć tej firmy INA?

Co do rozkręcenia to dostałem od was już info jak to zrobić, a jakie problemy mogę napotkać przy montażu. Z tego co mi się wydaje to nie wiem jak napinać pasek, tak na "CHAMA" naciągnąć i dokręcić czy są jakieś patenty?

Czy jakoś się go ustawia? i potem dokręca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał zamontowany napinasz zakładasz klucz 15-ę na śrubę rolki napinacza i ciągnąc za niego w lewą stronę patrząc na przód auta cofniesz go do tyłu w tym czasie druga osoba założy ci pasek z tym, że trzeba uważać na palce. Drugi sposób to jak przyglądniesz się napinaczowi to zobaczysz tam taki półksiężyc który po cofnięciu rolki odsłania otwór na trzpień blokujący. Na allegro jest taki sprzedawca http://allegro.pl/show_user.php?search=danielloss który miał oryginalne napinacze w dobrej cenie. Teraz w jego ofercie ich nie widzę ale zadzwoń do niego może ma nie wystawione. Kupowałem u niego już kilka części i śmiało mogę ci go polecić. Tak jak ci pisali koledzy w zamiennik nie ma co się pchać znajomy już trzeci wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...